Πανελλαδικές: Ριζικές αλλαγές στον συνυπολογισμό των βαθμών στις τρεις τάξεις του λυκείου

448

Τα πάνω κάτω φέρνει η νέα εξαγγελία της Νίκης Κεραμέως στο σύστημα πρόσβασης, καθώς , το νέο μέτρο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τη νέα σχολική χρονιά και θα αφορά τους μαθητές που θα φοιτήσουν του χρόνου στην Α΄ τάξη του λυκείου.

Αλλαγές στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων σηματοδοτεί η προαναγγελία της υπουργού Παιδείας για συνυπολογισμό των βαθμών και των τριών τάξεων του λυκείου για την εισαγωγή στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης.

«Ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ΄τάξη θα ξεκινήσει να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021)» δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Αυτό που απομένει να ξεκαθαρίσει είναι η βαρύτητα που θα έχει ο βαθμός και στις τρεις τάξεις του λυκείου όσο αφορά στην πρόσβαση στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης.

Τι θα γίνει με τη βάση του 10
Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες υποψηφίους που συμμετέχουν στις πανελλαδικές, είναι το τι θα γίνει με τη βάση του 10 ως προαπαιτούμενο για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.

Παρά το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει εκφράσει τη βούληση της κυβέρνησης για επαναφορά του βαθμολογικού πλαφόν, ως προαπαιτούμενο για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, όπως όλα δείχνουν, και την ερχόμενη χρονιά, εκατοντάδες φοιτητές θα ανοίξουν τις «πύλες» των ΑΕΙ με βαθμούς κάτω του 10.

Και αυτό διότι ακόμη δεν έχει υπάρξει απόφαση για το πότε θα τεθεί σε ισχύ η επαναφορά της βάσης του 10 καθώς ένα τέτοιο μέτρο θεωρείται βέβαιο ότι θα θέσει εκτός πανεπιστημιακών ιδρυμάτων χιλιάδες υποψηφίους οι οποίοι τα τελευταία χρόνια κατάφερναν να εισαχθούν ακόμη και με βαθμούς 3 και 4.

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας εντάσσεται όπως έχει δηλώσει επανειλημμένα η υπουργός Παιδείας η επαναφορά μιας ελάχιστης βαθμολογικής βάσης ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή φοιτητών στα ΑΕΙ.

Εάν το υπουργείο προχωρήσει και σε αυτή τη ρύθμιση, το επόμενο στάδιο θα είναι να δώσει τη δυνατότητα στα ίδια τα ιδρύματα να θέτουν και αυτά με τη σειρά τους τη δυνατότητα να καθορίζουν τη δική τους βάση εισαγωγής, η οποία θα μπορεί να υψηλότερη από αυτή που θα έχει θεσπίσει το υπουργείο.