Καβάλα: Αποκλεισμένη η περιοχή της συντριβής – Ειδικός λόχος βιολογικής άμυνας θα ερευνήσει την επικινδυνότητα

322

aeroskafos_kavala_new2_xr

Ο λόχος μεταβαίνει από την Αθήνα με ελικόπτερο Σινούκ – Για φορτίο «hot cargo» μιλούν οι ειδικοί με την Πυροσβεστική να επισημαίνει πως η περιοχή έχει υψηλό πυροθερμικό φορτίο – Χωρίς ρεύμα και νερό οι κάτοικοι της περιοχής, δεν μπορούν να προσεγγίσουν το σημείο τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ – Τι έδειξαν οι πρώτες έρευνες στο σημείο – Δείτε εικόνες από τα συντρίμμια

Σε στάση αναμονής βρίσκονται οι Αρχές στην γεωργική έκταση, ανάμεσα στους οικισμούς Παλαιοχώρι και Αντιφίλιπποι, στο δήμο Παγγαίου Καβάλας όπου συνετρίβη το αεροσκάφος Antonov και σκοτώθηκαν οι οκτώ επιβαίνοντές του.

Αυτή την ώρα ξεκινά από την Αθήνα με Σινούκ ειδικός στρατιωτικός λόχος για να συμμετέχει στις έρευνες. Πρόκειται για τον  Ειδικό Διακλαδικό Λόχο Πυρηνικής Βιολογικής Χημικής Άμυνας του ΓΕΕΘΑ με 14 άτομα , οι άνδρες του οποίου θα ερευνήσουν την περιοχή που συνέβη το δυστύχημα και να δουν πόσο προσβάσιμη είναι. Για την ώρα, μέχρι να φτάσει η ειδική ομάδα των Ενόπλων Δυνάμεων, δεν μπαίνει κανείς στην περιοχή η οποία έχει αποκλειστεί σε ακτίνα τουλάχιστον 500 μέτρων. Η Πυροσβεστική αναφέρει ότι υπάρχει υψηλό πυροθερμικό φορτίο γύρω από το αεροσκάφος.

Παράλληλα, από την πτώση των πυλώνων της ΔΕΗ, εκτός από το πρόβλημα που δημιουργείται στην ηλεκτροδότηση, υπάρχει και πρόβλημα στην υδροδότηση της ευρύτερης περιοχής, καθώς δεν τροφοδοτούνται με ρεύμα τα αντλιοστάσια. Η αποκατάσταση της βλάβης, ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει σύντομα γιατί τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ δεν μπορούν να προσεγγίσουν την περιοχή μέχρι να αποφανθεί η ειδική ομάδα ότι η περιοχή είναι ασφαλής.

kavala_sintrimia__1_

Πετούσε φλεγόμενο

Το μοιραίο cargo αεροσκάφος, το οποίο ήταν ουκρανικό και ανήκε στην εταιρία Meridian, είχε απογειωθεί χθες το απόγευμα από την πόλη Νις της Σερβίας, με κατεύθυνση την Ιορδανία. Καθώς ήταν εν πτήση, ωστόσο, εμφάνισε μηχανική βλάβη στο FIR Αθηνών και σύμφωνα με τον διοικητή της ΥΠΑ Γεώργιο Δριτσάκο, ο πιλότος θέλησε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση, αλλά δεν πρόλαβε. Συγκεκριμένα, στην επικοινωνία του με τον Πύργο Ελέγχου, ο πιλότος ενημέρωσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα, όπως και ότι από τη φωτιά στον κινητήρα του αεροσκάφους δημιουργούνται κι άλλα προβλήματα και δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να προσγειωθεί στην Καβάλα.

kavala_sintrimia__3_

Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι το αεροσκάφος έχασε τον τέταρτο κινητήρα στον αέρα και έπιασε φωτιά, ενώ η ΥΠΑ αναμένει σχέδιο πτήσης από την αντίστοιχη υπηρεσία της Σερβίας, για να εξακριβώσει τις λεπτομέρειες της μοιραίας πτήσης.

Η τελευταία στροφή

Επιπλέον, στους τελευταίους ελιγμούς που επιχείρησε ο άτυχος πιλότος ήταν και μια στροφή 180 μοιρών, την ώρα δηλαδή που πετούσε πάνω από την θάλασσα κοντά στο όρος Άθως, με κατεύθυνση της Χρυσούπολη. Επιχειρώντας να το προσγειώσει με την «κοιλιά», ο πιλότος έστριψε για να κατευθυνθεί στο αεροδρόμιο και να βρει τον διάδρομο προσγείωσης, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε.

Αντίθετα, στις 22:48 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης. Μόνο που δεν προσέγγισε ποτέ τον αεροδιάδρομο, ενώ το σήμα του χάθηκε από το ραντάρ πριν καταφέρει να φτάσει στο αεροδρόμιο, καθώς κατέπεσε φλεγόμενο πέριξ του οικισμού Παλαιοχωρίου Καβάλας.

Στο μοιραίο αεροσκάφος επέβαιναν 8 μέλη του πληρώματος, ενώ κατά πληροφορίες μετέφερε 12 τόνους πυρομαχικών, με αποτέλεσμα της πρόσκρουσης να ακολουθήσει μεγάλη πυρκαγιά και αλυσιδωτές εκρήξεις για περίπου 1-1:30 ώρα μετά το τραγικό συμβάν.

kavala_sintrimia__2_

Με δεδομένο ότι το Antonov12 μετέφερε «επικίνδυνο υλικό», διασώστες, πυροσβέστες, αλλά και δημοσιογράφοι κλήθηκαν να φορέσουν μάσκες λόγω της έντονης δυσοσμίας, αλλά και να διατηρήσουν απόσταση ασφαλείας από το χώρο του συμβάντος τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου, καθώς εκτός από τις φλόγες, οι συνεχείς εκρήξεις και η έντονη δυσοσμία βάρυναν κατά πολύ την ατμόσφαιρα.

Για το λόγο αυτό, σε έκτακτη συνεδρίαση του Συντονιστικού οργάνου της περιοχής αποφασίστηκε η αποστολή μηνύματος 112 από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προς τους κατοίκους των δύο οικισμών, ώστε να κλείσουν τις πόρτες, τα παράθυρα, αλλά και τα κλιματιστικά, για να αποτραπεί κάθε επαφή τους με τον αέρα της περιοχής, καθώς δεν είναι ακόμη γνωστό πόσο υψηλή ήταν η τοξικότητα του φορτίου του αεροσκάφους.

Διαβάστε περισσότερα στο Πρώτο Θέμα