Όλες οι αλλαγές σε πανελλαδικές και προαγωγικές εξετάσεις – Θεσπίζεται «βάση μετεγγραφής» στα ΑΕΙ

281

Διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου παραχωρεί η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Ανακοίνωσε σειρά αλλαγών για τις πανελλαδικές. Τι θα ισχύει εφεξής για τις μετεγγραφές φοιτητών

Επιστρέφουν από το 2021-22 τα Λατινικά στις πανελλαδικές εξετάσεις (για τα παιδιά που θα εισέλθουν από τον Σεπτέμβριο στην Β Λυκείου), επανέρχονται από την επόμενη σχολική χρονιά οι συντελεστές βαρύτητας σε μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και τα «μαθήματα κόντρα» (επιπλέον δηλαδή μαθήματα που θα «συνδέουν» τα επιστημονικά πεδία), εισάγεται βάση του δέκα για την προαγωγή από την μία τάξη του Γυμνασίου και Λυκείου στην άλλη και αυξάνονται τα μαθήματα που θα εξετάζονται για τις προαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο από τέσσερα που είναι σήμερα σε επτά.

Ακόμη σύντομα θα λειτουργούν 24  Πρότυπα σχολεία στη χώρα με την μετατροπή δημόσιων σχολείων που θα επιλεγούν (τα οποία θα δέχονται με εξετάσεις τους μαθητές τους), ενώ αυξάνονται και τα πειραματικά σχολεία (που θα δέχονται μαθητές με κλήρωση, εκτός όσων Γυμνασίων δεν είναι συνδεδεμένα με δημοτικά οπότε στην περίπτωση αυτή θα γίνονται εξετάσεις για εισαγωγή στην Α Γυμνασίου).

Το κείμενο ακόμη περιλαμβάνει τις νέες Θεματικές Ενότητες, στο υποχρεωτικό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο (επιχειρηματικότητα, περιβάλλον, φυσικές καταστροφές, κλπ)

Από τον Σεπτέμβρη ξεκινάει light εσωτερική αξιολόγηση στα σχολεία από τον διευθυντή και τον σύλλογο διδασκόντων αλλά και εξωτερική από την αντίστοιχη Αρχή αξιολόγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Απο Σεπτέμβριο του 2020 ξεκινάει η διαδικασία για την σύνταξη Προεδρικού Διατάγματος που θα αφορά την περίφημη ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία αυτή την σχολική χρονιά 2021-22.

Μετεγγραφές
Καθιερώνεται «βάση μετεγγραφής» ακαδημαϊκού κριτηρίου (βασή εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), Β κύκλος μετεγγραφών (μετά τα 2.750 μόρια, δυνατότητα μετεγγραφή σε τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου), εξορθολογισμός οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων. Σχετικά με τα ΑΕΙ προβλέπεται η θεσμοθέτηση των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων στα ΑΕΙ, «κοινά προγράμματα σπουδών» μεταξύ Ιδρυμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και ενιαίο ψηφοδέλτιο πρυτάνεων-αντιπρυτάνεων στις πρυτανικές εκλογές

Εκπαιδευτικοί
Όπως έχει ήδη γραφτεί προβλέπεται διετής αποκλεισμός από τους σχετικούς πίνακες επιλογής προσωπικού για τους εκπαιδευτικούς που δεν δέχονται τον διορισμό τους σε θέσεις αναπληρωτών, αλλά και η μοριοδότηση τους με νέα κριτήρια σε σειρά διατάξεων σχετικών με τα θέματα των προαλήψεων. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και ο θεσμός του εκπαιδευτικού «εμπιστοσύνης»

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα που αποκάλυψαν πρόσφατα τα «Νέα» (Λατινικά, Τράπεζα θεμάτων, εισαγωγή στα ΑΕΙ με συμμετοχή κατά 90% των επιδόσεων στις πανελλαδικές και 10% από το Απολυτήριο το οποίο θα συνδιαμορφώνεται από τους μέσους όρους των τριών τάξεων του Λυκείου) τις νέες αλλαγές στη διαδικασία των πρυτανικών εκλογών, αξιολόγηση σχολικών μονάδων- επιμόρφωση κλπ.

Το νομοσχέδιο τίθεται σήμερα σε   δημόσια  διαβούλευση, στο opengov με στόχο να φτάσει αρχές Μαίου στη Βουλή και τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες της χώρας (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ) να διαμαρτύρονται έντονα καθώς σε περίοδο καραντίνας τους στερείται το δικαίωμα του συνδικαλισμού και των κινητοποιήσεων (εάν επέλεγαν μια τέτοια μέθοδο αντίδρασης).