Νέα Φιλαδέλφεια – φωτογραφίες ντοκουμέντο: Ο φονικός οπλισμός των Κροατών χούλιγκαν που σκότωσαν τον Μιχάλη

147

maketaxouligans

Μαχαίρια, στυλιάρια, πέτρες, φωτοβολίδες, καπνογόνα είχαν οι Κροάτες χούλιγκανς και οι Έλληνες συνεργοί τους

Μαχαίρια, στειλιάρια, μεταλλικές ράβδους, πέτρες και καπνογόνα είναι μερικά από τα φονικά όπλα που χρησιμοποίησαν οι Κροάτες χούλιγκανς της Ντινάμο Ζάγκρεμπ κατά την επιδρομή τους στη Νέα Φιλαδέλφεια το βράδυ της Δευτέρας, με συνέπεια τη δολοφονία του 29χρονου Μιχάλη. Όπως έγινε γνωστό, στους αρχικούς συνοριακούς ελέγχους που έγιναν, οι χούλιγκανς δεν έφεραν μαζί τους τον οπλισμό αυτό, τον οποίο πιθανότατα προμηθεύτηκαν από τους Έλληνες «συνδέσμους» τους πριν ξεκινήσουν την πορεία τους προς την OPAP Arena.

Ο οπλισμός των χούλιγκαν, μαζί με κουκούλες, γάντια, σπρέι και επικαλαμίδες, φαίνεται στις φωτογραφίες ντοκουμέντο που εξασφάλισε το protothema.gr

xouligans2
xouligans1
xouligans

Η δράση των χούλιγκαν μέχρι το φονικό επεισόδιο στη Νέα Φιλαδέλφεια

Στο μεταξύ, καρέ – καρέ περιγράφεται η δράση των χούλιγκανς της Ντιναμό Ζάγκρεμπ στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί για την υπόθεση και φέρνει στο φως το protothema.gr. Στα έγγραφα περιγράφεται αναλυτικά ο χρόνος που υπήρξε ενημέρωση για τους οπαδούς της Ντιναμό Ζάγκρεμπ και τα μετέπειτα επεισόδια καθώς και για τις κινήσεις που ακολούθησαν μετά το τέλος των συμπλοκών.

Όπως αναφέρεται συγκεκριμένα:

«Περί ώρα 22.55 από την ΣΤΑΣΥ, υπήρξε ενημέρωση για 100 περίπου άτομα με κουκούλες και αντικείμενα, τα οποία εισήλθαν σε συρμό από τον σταθμό του ΗΣΑΠ Ειρήνη με κατεύθυνση τον Πειραιά, ενώ επί της οδού Νερατζιώτισσης στον σταθμό ΗΣΑΠ Ειρήνη, εντοπίσθηκαν σταθμευμένα τα οχήματα με τις Κροατικές πινακίδες που αναζητούνταν.

Περί τις 23.00 τα άτομα αποβιβάστηκαν στον σταθμό ΗΣΑΠ Περισσός, ενώ ταυτόχρονα οι οργανωμένοι οπαδοί της ΑΕΚ που είχαν συγκεντρωθεί στο γήπεδο, άρχισαν να κινούνται εξωτερικά και περιμετρικά του γηπέδου προς τις οδούς Πατριάρχου Κωνσταντίνου – Κιουταχείας και Λεύκης.

Στο σημείο ξέσπασε άγρια συμπλοκή και σφοδρές συγκρούσεις μεταξύ ομάδων των οπαδών από την Κροατία και ομάδων των οπαδών της ΑΕΚ με εκατέρωθεν ρίψεις φωτοβολίδων, αντικειμένων όπως αυτοσχέδια ρόπαλα, τεμάχια από πέτρες και κάθε είδους αντικείμενα πρόσφορα για επίθεση, καθώς και με ρίψεις αυτοσχέδιων εμπρηστικών μηχανισμών.

Αστυνομικές δυνάμεις που είχαν στο μεταξύ σπεύσει στο σημείο, κατάφεραν να διασπάσουν τα άτομα και να τα τρέψουν σε φυγή, ενώ με κινήσεις τακτικής, κατάφεραν να απομονώσουν, να ακινητοποιήσουν και να δεσμεύσουν τρεις κατηγορουμένους. Αποτέλεσμα των συγκρούσεων αυτών ήταν ο θανάσιμος τραυματισμός του Κατσουρή Μιχάλη».

Για μετά τη συμπλοκή σημειώνεται πως «μετά τη συμπλοκή, πέριξ του γηπέδου, αστυνομικές δυνάμεις ακολούθησαν ομάδα ατόμων που συμμετείχε στη συμπλοκή και τους είχε σε οπτική επαφή και κατάφεραν αρχικά να ακινητοποιήσουν σε χώρο μακριά του γηπέδου έναν από τους συλληφθέντες, ο οποίος είχε απομακρυνθεί από τον χώρο της συμπλοκής και τυγχάνει γνωστός οργανωμένος οπαδός της ομάδας του Παναθηναϊκού και στη συνέχεια να συλλάβουν και τους υπόλοιπους κατηγορουμένους».

Εντόπισαν ξύλινη τάβλα με καρφιά και αίμα

Όπως αναφέρεται στο διαβιβαστικό, στον χώρο που έλαβαν χώρα τα επεισόδια, μεταξύ άλλων, εντοπίστηκαν:

  1. μία ιατρική μάσκα μίας χρήσης μαύρου χρώματος με εμφανή ίχνη αίματος
  2. μία μπλούζα μαύρη με λευκή στάμπα
  3. τρεις ενεργοποιημένες φωτοβολίδες με την ένδειξη Torch Verde-Green
  4. μία γυάλινη φιάλη καφέ χρώματος χωρητικότητας 500 ml
  5. μία διαφανή γυάλινη φιάλη χωριτικότητας 355 ml
  6. ένα ζεύγος επικαλαμίδες λευκού χρώματος με την ένδειξη Pro-Pad
  7. ένα τζόκεϊ μαύρου χρώματος με πλαστική επένδυση
  8. τρία αθλητικά παπούτσια μαύρα
  9. ένας αναδιπλούμενος σουγιάς μαύρος συνολικού μήκους 20 εκατοστών και μήκους λάμας 9 εκατοστών
  10. ένας αναδιπλούμενος μαύρος σουγιάς συνολικού μήκους 17 εκατοστών και μήκους λάμας 8 εκατοστών
  11. ένα κομμάτι ξύλο μήκους 52 εκατοστών το οποίο φέρει κηλίδα αίματος και στο οποίο είναι καρφωμένο έτερο κομμάτι ξύλου μήκους 20,5 εκατοστά
  12. μία ξύλινα τάβλα μήκους 120 εκατοστών και πλάτους 10 εκατοστών η οποία φέρει καρφιά και κηλίδες αίματος
  13. τρία ξύλινα κοντάρια μήκους 83 εκατοστών εκ των οποίων τα δύο φέρουν κηλίδες αίματος
  14. ένα ξύλινο κοντάρι μήκους 118 εκατοστών το οποίο φέρει ίχνη αίματος
  15. καδρόνια διαφόρων διαστάσεων
  16. σιδερένια σωλήνα 180 εκατοστών
  17. μία πέτρα με ίχνη καστανέρυθρης ουσίας

Οι πληροφορίες για τους χούλιγκαν, η άφιξη και η στιγμή που χάθηκαν από τα «ραντάρ»

Για τις πληροφορίες που είχαν έρθει στην Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητικούς Χώρους καθώς και για το δρομολόγιο που ακολούθησαν οι χούλιγκαν μέχρι τελικά να καταλήξουν στη Νέα Φιλαδέλφεια αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Την 21.45 της 8/8/2023 είχε προγραμματισθεί να διεξαχθεί στο γήπεδο “OPAP Arena – Αγία Σοφιά” ο αγώνας ποδοσφαίρου, στο πλαίσιο της 1ης αγωνιστικής της 3ης προκριμματικής φάσης, της Ευρωπαϊκής Διασυλλογικής Διοργάνωσης Champion League, ανάμεσα στις ομάδες ΑΕΚ – Ντιναμό Ζάγκρεμπ.

(…) Η Υπηρεσία λαβμάνοντας υπόψη τις αδελφοποιήσεις των οργανωμένων οπαδών της ΑΕΚ με την Μαρσέιγ και του Παναθηναϊκού με της Ντιναμό, το ιστορικό και των τεσσάρων ομάδων αλλά και τον τρόπο δράσης των οργανωμένων οπαδών τους, κίνησε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα και με σκοπό την διασφάλιση της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, πρότεινε να κινηθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου οι ανωτέρω αγώνες, να διεξαχθούν χωρίς την παρουσία φιλοξενούμενων οπαδών. Κατόπιν τούτου, από την διοργανώτρια αρχή (UEFA) πάρθηκε απόφαση οι ως άνω αγώνες να πραγματοποιηθούν χωρίς να χορηγηθούν εισιτήρια στους φιλοξενούμενους οπαδούς.

Επιπλέον η υπηρεσία μας αιτήθηκε μέσω του Εθνικού Γραφείου Ποδοσφαίρου (NFIP), στις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές της Κροατίας και της Γαλλίας, ανεξαρτητως της μη διάθεσης εισιτηρίων στους φιλοξενούμενους οπαδούς, να πληροφορηθεί για τις προθέσεις των φιλοξενούμενων φιλάθλων και τυχόν μετακίνησή τους προς τη χώρα μας.

Σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Ποδοσφαίρου της Κροατίας, 150-200 οργανωμένοι οπαδοί της Ντιναμό είχαν πρόθεση να προσέλθουν στην Ελλάδα εκμεταλλευόμενοι την αδελφοποίησή τους με τους οπαδούς του Παναθηναϊκού, με σκοπό να αποπειραθούν να εξασφαλίσουν εισιτήρια για τον αγώνα.

(…) Οι πληροφορίες επιβεβαιώθηκαν και από το πληροφοριακό δίκτυο διαπιστώθηκε ότι ικανός αριθμός οργανωμένων οπαδών της Ντιναμό σχεδίαζαν να προσέλθουν στην πόλη της Αθήνας, κάποιοι εκ των οποίων θα διέμεναν σε καταλύματα χαμηλού κόστους, ενώ άλλοι θα φιλοξενούνταν σε οικίες οπαδών του Παναθηναϊκού και στα πολιτικά γραφεία του ΠΑΝ.ΚΙ».

Στη συνέχεια περιγράφονται τα γεγονότα που προηγήθηκαν και ακολούθησαν μετά την άφιξη των οπαδών της Ντιναμό στην Ελλάδα, μέχρι και τη στιγμή που ξέφυγαν από τα «ραντάρ» της ΕΛ.ΑΣ.

«Πρωινές ώρες της 7/8/23 ενημερωθήκαμε τηλεφωνικά ότι περίπου 25-30 οχήματα με υπηκόους Κροατίας, πιθανόν οπαδοί της Ντιναμό, μέσω του Μαυροβουνίου εισήλθαν στην Αλβανία ενώ μεσημβρινές ώρες, ενημερωθήκαμε ότι κάποια οχήματα με πιθανόν Κροάτες οπαδούς εισήλθαν στη χώρα. Άμεσα και στις δύο περιπτώσεις έγιναν προσπάθειες τηλεφωνικώς, προκειμένου να εξακριβωθεί τυχόν είσοδος των ανωτέρω στη χώρα μας και εν συνεχεία ανωτέρω πληροφορίες, αρμοδίως, διαβιβάσθηκαν προς όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.

Επιπροσθέτως υπήρξε πληροφόρηση πως οργανωμένοι οπαδοί της ΑΕΚ είχαν ενημερωθεί για την τυχόν άφιξη των οπαδών από την Κροατία και για τον λόγο αυτό, με την πρόφαση της διανομής εισιτηρίων, υπήρξε κάλεσμα να συγκεντρωθούν εξωτερικά του γηπέδου.

Την 22.00 από εποχούμενη περιπολία της υπηρεσίας, εντοπίσθηκαν να διέρχονται από τα διόδια της Ελευσίνας 25 περίπου οχήματα με κροάτικες πινακίδες κυκλοφορίας, στα οποία επέβαιναν όπως αργότερα διαπιστώθηκε, οπαδοί της Ντιναμό και τέθηκαν υπό διακριτική επιτήρηση επί της εθνικής οδού.

Στην έξοδο της Αττικής Οδού, τα οχήματα διασπάρθηκαν αναπτύσσοντας ταχύτητα και άλλα συνέχισαν να κινούνται επί της εθνικής οδού και άλλα εισήλθαν στην αττική οδό, αναμεμειγμένα πλέον με άλλα οχήματα με αποτέλεσμα να μην είναι πλέον δυνατή η επιτήρησή τους. Παρόλα αυτά συνεχίσθηκαν οι προσπάθειες εκ νέου εντοπισμού τους, τόσο από εποχούμενες περιπολίες, όσο και από τις κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας».