Οι εταιρείες αρχίζουν επίσης να εξετάζουν τη χρήση σιδηροδρομικών και αεροπορικών διαδρομών
Σύμφωνα με την logistics Kuehne+Nagel, 103 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλάζουν διαδρομή από την Ερυθρά Θάλασσα γύρω από την Αφρική. Οι εταιρείες αρχίζουν επίσης να εξετάζουν τη χρήση σιδηροδρομικών και αεροπορικών διαδρομών αντί αυτών, καθώς η πλωτή οδός της Ερυθράς Θάλασσας μέσω της οποίας μεταφέρεται το 12% του παγκόσμιου εμπορίου θεωρείται πολύ επικίνδυνη.
Οι επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων από τους μαχητές Χούτι που εδρεύουν στην Υεμένη κλιμακώνονται. Οι Χούτι ενεργούν προς υποστήριξη της Χαμάς – αρχικά στοχοποιώντας πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ – και οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους προσπαθούν να βρουν τον καλύτερο τρόπο να αντιδράσουν χωρίς να επιδεινώσουν τη βία.
Η ναυτιλία προετοιμάζεται για εβδομάδες αναστάτωσης. Τα ασφάλιστρα αυξάνονται, οι τιμές των ναύλων αυξάνονται, το ίδιο και οι τιμές του πετρελαίου – όλοι πιθανοί παράγοντες για περισσότερο πληθωρισμό.
Οι επιθέσεις έχουν δημιουργήσει δυνητικά μια χειρότερη -και πιο διαρκή- ναυτιλιακή κατάσταση έκτακτης ανάγκης από την παύση λειτουργίας της διώρυγας του Σουέζ το 2021, όταν ένα πλοίο που είχε κολλήσει για μια εβδομάδα, μπλόκαρε το παγκόσμιο εμπόριο για μήνες. Η διακοπή έρχεται επίσης την ώρα που η άλλη κύρια αρτηρία, η Διώρυγα του Παναμά, επιβραδύνεται λόγω ξηρασίας.
«Πιθανότατα, η αναδρομολόγηση θα σημάνει υψηλότερες τιμές – ειδικά για τις χώρες που εξαρτώνται περισσότερο από το θαλάσσιο εμπόριο μέσω της διώρυγας του Σουέζ – αλλά με πολύ μικρότερο αντίκτυπο από την αιχμή της εποχής της Covid 19 στις τιμές των μεταφορών και της ενέργειας», επισημαίνουν αναλυτές.