Temu: Η «ακτινογραφία» του στην Ελλάδα – Δέχεται 10.000 παραγγελίες την ημέρα και κάνει τζίρο €250.000

345

temu-mak

Πώς έχει τόσο χαμηλές τιμές και τόσα κέρδη και αν απειλούνται ελληνικές επιχειρήσεις

Το protothema.gr με την βοήθεια του Νίκου Ξυδά της Humble Digital Agency αναλύει το φαινόμενο Temu, το δημιούργημα του Κινέζου επιχειρηματία Coli Huang που πρωταγωνιστεί στη διαδικτυακή αγορά των κινεζικών προϊόντων και έχει απλώσει τα πλοκάμια του σε όλο το κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας ξοδεύοντας τεράστια ποσα σε διαφήμιση.

Η επιτυχία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αγοράς προϊόντων Temu βοήθησε τον Coling Huang να εδραιωθεί στη λίστα με τους 15 πλουσιότερους Κινέζους αν και ο ίδιος ξεκίνησε από το μηδέν όντας γιος ενός εργάτη που πάλευε όλη του τη ζωη για να προσφέρει τα απαραίτητα στην οικογένεια του.

Το Temu, σύμφωνα με τον Νίκο Ξυδά της Humble Digital Agency έχει αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά 10.000 παραγγελίες την ημέρα και 25€ μέσο καλάθι αγοράς, δηλαδή κάνει 250.000€ ημερήσιο τζίρο. Τα παραπάνω στοιχεία συλλέχθηκαν από την αγορά, από τα σημεία εισόδου των προϊόντων στην χώρα, εξηγεί ο κ Ξυδας.

Στην ερώτηση πώς καταφέρνει το Temu να έχει τόσο χαμηλές τιμές κι αν πληρώνει δασμούς στην Ελλάδα, ο ιδρυτής και CEO της Humble, απαντά «ναι, πληρώνει δασμούς κατά τον εκτελωνισμό, παρόλα αυτά εκμεταλλεύεται το προνομιακό καθεστώς δασμών που υπάρχει για το ecommerce
και συγκεκριμένα για τους εκτελωνισμούς ecommerce παραγγελιών μικρής αξίας. Ουσιαστικά, το Temu είναι η “ψηφιοποίηση” και “ενοποίηση” των εμπόρων του Alibaba. Έχοντας στο δυναμικό του επενδυτές και από την αμερικάνικη αγορά, αυτό που ουσιαστικά κάνει το Temu είναι να αγοράζει μαζικά προϊόντα από τους κινέζους εμπόρους (αυτούς που υπάρχουν και στο Alibaba) και να τα πουλάει απευθείας χωρίς μεσάζοντες. Έτσι εξασφαλίζει τα χαμηλά κόστη.

«Μακροπρόθεσμα ποιες οι συνέπειες στις εγχώριες επιχειρήσεις;» είναι η επόμενη ερώτηση με τον κ. Ξυδά να απαντά ότι «πολλές επιχειρήσεις στην χώρα μας εισάγουν από τους ίδιους εμπόρους κινέζικα προϊόντα, ωστόσο οι τιμές τους δεν μπορούν να είναι τόσο ανταγωνιστικές καθώς επιβαρύνονται και με το κόστος του εκτελωνισμού, το οποίο δεν εμπίπτει σε καθεστώς ecommerce παραγγελιών με χαμηλό τελωνείο, αλλά και με επιπλέον κόστη, όπως το μισθολογικό, τα κόστη συντήρησης της επιχείρησης, το μισθό του ίδιου του εμπόρου, πιθανώς και ενοίκια. Συνεπώς δεν μπορούν να ανταγωνιστούν στην τιμή, παρά μόνο στην άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος και στο γεγονός ότι μπορείς να το δεις από κοντά και να το αγοράσεις επιτόπου. Επιπλέον συγκριτικό πλεονέκτημα υπερ των ελλήνων εμπόρων το γεγονός ότι οι τελευταίοι δέχονται πληρωμή με αντικαταβολή, κάτι που δεν παρέχει το Temu. Βραχυπρόθεσμα πλήττονται χιλιάδες επιχειρήσεις που εμπορεύονται κινέζικα προϊόντα, από το Jumbo, τον μεγαλύτερο retailer με κινέζικα προϊόντα ( το οποίο – για να έχετε μια τάξη μεγέθους – δεν έχει περισσότερες από 500 παραγγελίες την ημέρα στο ecommerce του) έως το μικρότερο τοπικό κατάστημα που εμπορεύεται διακοσμητικά, θήκες τηλεφώνων, gadgets, κα. Είναι σχεδόν απίθανο να εντοπίσεις λιανέμπορο που να μην εμπορεύεται κινέζικα προϊόντα αντίστοιχα ή τα ίδια ακριβώς με αυτά που βρίσκει ο καταναλωτής στο Temu. Το στοίχημα είναι εάν το Temu θα έχει την κατάληξη του αντίστοιχου WISH, ένα site που έφτασε να έχει 7.000 παραγγελίες την ημέρα και πλέον έχει λιγότερες από 500. Eάν το Temu επικρατήσει και έχει αντοχή στον χρόνο, τότε σίγουρα θα είναι πλήγμα για χιλιάδες επιχειρήσεις, αφού ουσιαστικά “κόβει” όλους τους μεσάζοντες, στην

αγορά των κινέζικων προϊόντων.

Όσον αφορά το αν υπάρχουν κάποιοι κανόνες σχετικά με τον ανταγωνισμό και αν παραβιάζονται από το Temu η απάντηση του συνομιλητή μας είναι «έχουν ακουστεί φήμες για κακές πρακτικές στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των πελατών. Δεν γνωρίζω εάν ισχύουν».

Στο τελευταίο ερώτημα, δε, για το πώς καταφέρνουν να βγάλουν κέρδος έχοντας τόσο χαμηλές τιμές, δωρεάν αποστολή και σπαταλώντας δισεκατομμύρια σε διαφημίσεις, η απάντηση που παίρνουμε είναι «ακριβώς, διότι αγοράζουν από την πηγή και λόγω οικονομιών κλίμακας, και τεράστιου αποθέματος, τα λειτουργικά και διαφημιστικά κόστη έχουν μικρή επίδραση στο κόστος των τελικών προϊόντων».