Εducommart: «Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»

1041

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας  Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, η οποία ήταν εχθές Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, η Διαχειρίστρια και Συντονίστρια Προγραμμάτων της Εducommart-ενός νέου  αστικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού- Κυρία Καλλιόπη Αγγελή, μου έκανε τη τιμή και μου παραχώρησε μία άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη για τον Horizon 96.5 fm και το Lay-out.gr.

Μιλήστε μας για την Εducommart και τις δράσεις της.

 Κ. Α. H EDUCOMMART είναι ένας εκπαιδευτικός οργανισμός – μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα – και στόχος του είναι να αποτελέσει ένα σημείο συνάντησης, εκπαίδευσης και δημιουργίας.  Ιδρύθηκε τέλος του 2016 και ξεκίνησε με το πρώτο ευρωπαϊκό πρόγραμμα τον Ιούνιο το 2017.  Ένας από τους κυριότερους στόχους είναι η ενημέρωση και η δραστηριοποίηση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών πάνω σε σύγχρονα προβλήματα θέματα μέσα από κατευθύνσεις, δράσεις και προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης: 

  • Erasmus+ (στον τομέα της νεολαίας)  
  • Ευρώπη για τους πολίτες 
  • Αδελφοποίηση πόλεων 
  • ευρωπαϊκά επιδοτούμενα προγράμματα 

 Αυτή τη περίοδο ένα από τα προγράμματα που έχετε σε εξέλιξη είναι Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ «You, Media and Me» 

 Κ. Α. Το «You, Media and Me» ή «youmme.eu» είναι ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2018 για 2 χρόνια και λήγει τον Σεπτέμβρη. Πρόκειται για μία συνεργασία με 6 εκπαιδευτικούς οργανισμούς από 5 ευρωπαϊκές χώρες: από τη Γερμανία, τη Βουλγαρία, Σλοβενία, την Αυστρία και την Ελλάδα. 

 Θα θέλατε να μας πείτε δύο λόγια για το πρόγραμμα και ποιοι είναι οι στόχοι του?  

 Κ. Α. Ο υπότιτλος του προγράμματος είναι: «education@home – πολυγλωσσικός ψηφιακός οδηγός για γονείς για θέματα εκπαίδευσης στα ΜΜΕ υπό μορφή διαδικτυακής εφαρμογής» και αναφέρει τον σκοπό του προγράμματος. Είναι ένα πρόγραμμα που αφορά τους γονείς και τη σχέση τους με τα Μέσα Ενημέρωσης.  Δηλαδή την ανάγκη που έχουν οι γονείς για κατάρτιση και εκπαίδευση στα ψηφιακά ΜΜΕ.  Τα παιδιά και οι νέοι σήμερα όχι μόνο νιώθουν όλο και νωρίτερα εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης, αλλά και ανακαλύπτουν τις δυνατότητες του διαδικτύου όλο και πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα οι γονείς να μην μπορούν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις αυτές – λόγου έλλειψης χρόνου!! Δεν έχουν τον χρόνο να επισκέπτονται ενημερώσεις γονέων στα σχολεία, δεν έχουν την στήριξη ή και την οικονομική στήριξη να αφήσουν κάπου τα παιδιά για φύλαξη, όταΝ θέλουν π.χ να ενημερωθούν ……ή και για άλλους πολλούς λόγους. Το πρόγραμμα μας ανταποκρίνεται σ αυτή την ανάγκη και αναπτύσσουμε μαι διαδικτυακή εφαρμογή και πλατφόρμα με εκπαιδευτικό υλικό ταξινομημένο ανά εκπαιδευτικά θέματα, με μια ματιά για γονείς και φυσικά για όσους εμπλέκονται στην εκπαίδευση, που αναζητούν με εύκολο και γρήγορο τρόπο να ενημερωθούν. Παράλληλα έχουν τη δυνατότητα – και για λόγους ανωνυμίας, επειδή πρόκειται για ευαίσθητα ζητήματα – να ενημερώνονται – όποτε θέλουν και ότι ώρα θέλουν!  Το υλικό θα είναι διαθέσιμο σε 5 γλώσσες, θα είναι επεξηγηματικά βίντεο, γενικές πληροφορίες, πρακτικές συμβουλές στα θέματα που επέλεξαν γονείς από Αυστρία, Βουλγαρία, Σλοβενία, Γερμανία και Ελλάδα μέσω μιας δημοσκόπησης που πραγματοποιήσαμε πριν ένα χρόνο.  

Τα κύρια θέματα που επέλεξαν για να ενημερωθούν, είναι σχετικά για:  

  •   Δημοσίευση φωτογραφιών στο διαδίκτυο  
  •  Διαδικτυακή πορνογραφία  
  •   Gaming/ Εθισμός σε τυχερά παιχνίδια  
  •  Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, instagram κλπ)  
  • Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (ΓΚΠΔ)  
  •  Εγκληματικότητα στο διαδίκτυο  
  •  Fakenews – διάδοση ψευδών ειδήσεων  
  •  Ασφάλεια Διαδικτύου  
  •  ρυθμίσεις ασφαλείας 
  • Κλοπή ταυτότητας στο διαδίκτυο 
  • Τι συμβαίνει με τα προσωπικά μου δεδομένα; 
  •  Messenger  
  •  Χρόνος ενασχόλησης με τα μέσα επικοινωνίας 
  • Cyberbullying 

Όπως καταλαβαίνεται ερχόμαστε στην καθημερινότητά μας  αντιμέτωποι με πολλά θέματα και τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο H EDUCOMMART είναι υπεύθυνη, ανάμεσα σε άλλα, για την παραγωγή και τη σκηνοθεσία των εκπαιδευτικών ταινιών του διετούς αυτού προγράμματος Erasmus+. 

 Έχουμε δημιουργήσει ένα πρότυπο βίντεο για το θέμα «Cyberbullying» με τη συμμετοχή μαθητών από το 1ο Λύκειο Κηφισιάς, το οποίο υπάρχει στην ιστοσελίδα του προγράμματος www.youmme.eu . Το βίντεο λειτουργεί και σαν παράδειγμα δημιουργίας ανάλογων βίντεο από μαθητές των άλλων χωρών εταίρων. Αυτή τη στιγμή δημιουργούμε ένα ανάλογο εκπαιδευτικό βίντεο με μαθητές για το θέμα των Social Media. Τέλος να αναφέρω ότι τον Απρίλιο θα πραγματοποιήσουμε μια πολλαπλασιαστική εκδήλωση για το πρόγραμμα αυτό, όπου θα παρουσιάσουμε τα βίντεο αυτά σε γονείς.  

Με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου θα θέλετε να μας ενημερώσετε λιγάκι για το Cyberbullying 

Κ. Α. Το Cyberbullying ή στα ελληνικά ψηφιακός ή διαδικτυακός εκφοβισμός είναι μια σύγχρονη μορφή εκφοβισμού, η οποία πραγματοποιείται μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας (μέσω έξυπνα κινητά τηλέφωνα, διαδίκτυο) χωρίς να υπάρχει συνήθως προσωπική επαφή μεταξύ θύτη και θύματος. Πραγματοποιείται από ομάδα ή από μεμονωμένα άτομα που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές μορφές επικοινωνίας (e-mails, μηνύματα, social media, chat –rooms, blogs, φωτογραφίες και Video από και προς κινητά τηλέφωνα).Οποιαδήποτε ενέργεια στο διαδίκτυο έχει σκοπό να οδηγήσει ένα παιδί σε απόγνωση και να του προκαλέσει φόβο σε συστηματική βάση, μπορεί να θεωρηθεί διαδικτυακός εκφοβισμός.  

Για κάποιον που δεν γνωρίζει τι είναι το cyberbullying πως μπορεί να το καταλάβει; 

 Κ. Α. Οι πιο συνηθισμένες μορφές του Cyberbullying είναι: 

  •  Αν έχει αντιληφθεί ότι του έχουν κλέψει την ηλεκτρονική ταυτότητα με σκοπό την είσοδο σε προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς και τη δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών προφίλ που εκθέτουν τον ιδιοκτήτη  
  • Αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων με αγενές, χυδαίο ή απειλητικό περιεχόμενο 
  • Διαδικτυακή παρακολούθηση (Cyberstalking), με αποστολή μηνυμάτων που προκαλούν στον αποδέκτη ανησυχία και ανασφάλεια  
  • Εάν υπάρχει Δυσφήμιση (Denigration), του αποσταλούν ψευδής φημών ή δημοσιοποίηση προσωπικών πληροφοριών με σκοπό την απομόνωση του ατόμου από το κοινωνικό περιβάλλον του ή τους φίλους του 
  • Ένα άτομο αποκλειστεί (exclusion) από μια διαδικτυακή ομάδα ή από διαδικτυακό παιχνίδι 
  • Εάν δεχτεί απειλητικές κλήσεις στο κινητό από άγνωστο νούμερο 

Τι πρέπει να κάνει ένας έφηβος ή ένα παιδί για παράδειγμα όταν πέσει θύμα του cyberbullying; 

 Κ. Α. Σε περίπτωση που ένα παιδί συνειδητοποιήσει ότι δέχεται επίθεση cyberbullying, – μπορεί να μην έχει καταλάβει, ότι έπεσε θύμα του cyberbullying, αλλά αισθάνεται ότι δέχεται επίθεση…., μπορεί να κάνει κάποιες ενέργειες ώστε να προστατευτεί, π.χ.: 

  • Δεν απαντάει σε εκφοβιστικά μηνύματα. Μπλοκάρει την πρόσβαση του αποστολέα  
  • Κρατάει και αποθηκεύει τα μηνύματα ή τις συνομιλίες. Είναι χρήσιμο εάν χρειαστεί ή εάν θελήσουν οι γονείς του να προχωρήσουν σε καταγγελία  
  • Αναφέρει το πρόβλημα στους γονείς του ή σε άλλους ενήλικους που εμπιστεύεται.  
  • Ή μπορούν να απευθυνθούν σε εξειδικευμένους φορείς και κατάλληλους ειδικούς όπως: – Η γραμμή βοήθειας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου  
    – Η γραμμή καταγγελιών SafeLine 
     
    Και στις 2 γραμμές μπορούν να μιλήσουν ανώνυμα γι αυτό που τους συμβαίνει 
     
    – και φυσικά μπορούν να απευθυνθούν στην αστυνομία (στη διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος)  

Πιστεύετε ότι στις ήμερες μας οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί είναι κατάλληλα ενημερωμένοι για τον εκφοβισμό μέσω της χρήσης του Internet? 

 Κ. Α. Μέχρι ένα σημείο ναι, ωστόσο πρέπει να γίνονται σχετικές ενημερώσεις και εκπαιδεύσεις, διότι η τεχνολογία προχωράει και οι κίνδυνοι πολλαπλασιάζονται.    

Πώς πρέπει να προλαμβάνουν και να αντιμετωπίζουν τέτοια περιστατικά γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί; 

 Κ. Α.  Όπως και να έχει,  το «κλειδί» είναι η σωστή και συνεχής επικοινωνία των γονέων με το παιδί τους. Είναι σημαντικό οι γονείς που είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο : 

 να ακούσουν προσεκτικά τις on line εμπειρίες του παιδιού τους 

  • να επισκεφθούν τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται το παιδί τους 
  • να συζητήσουν με τα παιδιά τους (από τη μικρή τους ηλικία), τι δεν πρέπει να κάνουν και τι πρέπει να προσέχουν χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο 
  • πολύ χρήσιμο είναι να προδιαγράψουν με τα παιδιά τους ένα «οικογενειακό κώδικα συμπεριφοράς στο διαδίκτυο» και να συμφωνήσουν ή και να υπογράψουν ότι θα τον ακολουθούν  
  • να μιλήσουν για τους ηθικούς κανόνες που πρέπει να εφαρμόζουν στις επικοινωνίες τους στο διαδίκτυο, οι οποίοι πρέπει να είναι αντίστοιχοι με αυτούς της ζωντανής επικοινωνίας, όπως ο σεβασμός του άλλου, η ευγένεια, η κατανόηση και η αποδοχή 
  • να βοηθήσουν τα παιδιά τους να καταλάβουν ότι κάθε ιστοσελίδα είναι επισκέψιμη όχι μόνο από γνωστούς ή φίλους αλλά και από αγνώστους. Επομένως πρέπει να προσέχουν τι γράφουν και ποια στοιχεία παρουσιάζουν για τον εαυτό τους και για τους άλλους. 

Επειδή πολλοί γονείς δεν είναι εξοικειωμένοι στη χρήση υπολογιστή θα μπορούσαν να εντοπίσουν ορισμένα ανησυχητικά σημάδια στη συμπεριφορά των παιδιών τους που πιθανόν υποδηλώνουν εμπλοκή του παιδιού τους (ως θύμα ή θύτης) σε περιπτώσεις διαδικτυακού εκφοβισμού. Τέτοια σημάδια μπορεί να είναι π.χ.:  

  •  Το παιδί παύει ξαφνικά να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή του 
  • Φαίνεται νευρικό όταν εμφανίζεται κάποιο μήνυμα  
  • Δεν πηγαίνει με ευχαρίστηση στο σχολείο 
  • Είναι θυμωμένο ή στεναχωρημένο μετά τη σύνδεση στο διαδίκτυο   
  • Παρουσιάζει μείωση στη σχολική του επίδοση  
  • Αλλάζει την οθόνη ή κλείνει τον υπολογιστή του όταν ένας μεγάλος πλησιάζει τον υπολογιστή του 
  • Χρησιμοποιεί τον υπολογιστή ώρες που οι μεγάλοι κοιμούνται 

Όλα αυτά όμως τα συμπτώματα μπορούν να σχετίζονται και με άλλα προβλήματα, άρα οι γονείς πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.  

 Έχει μεγάλη σημασία να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των παιδιών, ώστε να τους ενημερώσουν αν τύχει να λάβουν ένα ανησυχητικό ή απειλητικό E-Mail.   

 Σε κάθε περίπτωση Ψηφιακού Εκφοβισμού οι γονείς πρέπει να ακολουθήσουν τις εξής ενέργειες: 

  •  Να ενημερώσουν τα παιδιά τους ότι πρέπει να κρατήσουν και όχι να διαγράψουν απειλητικά ή προσβλητικά μηνύματα που τυχόν λάβουν 
  • Εάν τα μηνύματα επιμένουν πρέπει να ζητήσουν τη βοήθεια της Αστυνομίας  
  • Ένας κακόβουλος «Διαδικτυακός φίλος» μπορεί εύκολα να αποκλειστεί 
  • Εάν ο θύτης είναι γνωστός πρέπει να ενημερωθούν οι γονείς του και το σχολείο του. Εάν δεν λάβουν αυτοί μέτρα πρέπει να ειδοποιηθεί η Αστυνομία 
  • Εάν σε περίπτωση το θύμα εμφανίζεται φοβισμένο ή αγχωμένο, οι γονείς του πρέπει να ζητήσουν τη βοήθεια ειδικού ψυχολόγου 

Τώρα σχετικά για τον ρόλο του εκπαιδευτικού μπορούμε να πούμε ότι είναι εξίσου σημαντικός.   

Παρόλο που περιστατικά Εκφοβισμού μέσω Διαδικτύου πραγματοποιούνται εκτός σχολείου, οι πρωταγωνιστές σε πολλές περιπτώσεις είναι συμμαθητές. Για το λόγο αυτό το φαινόμενο του εκφοβισμού πρέπει να απασχολεί τους εκπαιδευτικούς κυρίως γιατί oi ίδιοι διδάσκουν και ενθαρρύνουν τους μαθητές τους στη χρήση του Διαδικτύου, επομένως πρέπει να τους διδάσκουν συγχρόνως και την «ηθική στη χρήση του» και για αυτό τον λόγο είναι απαραίτητα να προχωρήσουν σε ενέργειες, όπως: 

  •  στην εκπαίδευση του εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να μπορούν να ενημερώσουν υπεύθυνα μαθητές και γονείς σε θέματα όπως: 
    – η ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο  
    – ο εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου και οι επιπτώσεις σε θύματα και θύτες 
     
  • Οργάνωση ομιλιών από ειδικούς σε γονείς και μαθητές πάνω σε θέματα όπως «ασφαλής πλοήγησης στο διαδίκτυο» και «Ο Εκφοβισμός στο Διαδίκτυο» 
     
  • επίσης θα μπορεί να συμπληρωθεί από τους μαθητές ανώνυμο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις όπως: 
    – γνωρίζουν τι είναι ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός 
    – εάν γνωρίζουν περιστατικά στο περιβάλλον τους 
    – εάν έχουν πέσει θύμα ή έχουν βρεθεί στη θέση θύτη, ώστε  
    να αποκτήσουν μια καλύτερη εικόνα στο τι συμβαίνει στο σχολείο τους  
  • επίσης βοηθητικό θα μπορεί να είναι μια Αποστολή ενημερωτικού φυλλαδίου προς τους γονείς που θα περιέχει πληροφορίες όπως:  
    – οδηγίες για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο 
    – ορισμό του εκφοβισμού, του διαδικτυακού εκφοβισμού και παραδείγματα 
    – τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν οι γονείς σε περιπτώσεις εμπλοκής του παιδιού τους σε εκφοβισμό 
    – σε ποιους πρέπει να απευθυνθούν για περισσότερες πληροφορίες ή για βοήθεια (Διευθύνσεις και links) 
  • Ομιλίες προς μαθητές με συγκεκριμένη θεματολογία όπως: 
     
    – η μη προώθηση ή η διάδοση φημών μέσω του Διαδικτύου  
    – να ενημερώσει κάποιον ενήλικα , εάν γνωρίζει θύμα ή θύτη Διαδικτυακού Εκφοβισμού 
    – να αποθηκεύσει ή να εκτυπώσει τα στοιχεία που έχει και να τα παραδώσει σε κάποιον ενήλικα 
    – να εκφράζει δημοσίως την αντίθεσή του σε κάθε συμπεριφορά εκφοβισμού 
     

Επίσης μπορούν να γίνουν  

  • Ομιλίες προς μαθητές από συμμαθητές τους που έχουν ιδιαίτερη ευχέρεια σε θέματα τεχνολογίας, για θέματα ασφάλειας πλοήγησης στο διαδίκτυο και θέματα εκφοβισμού στο διαδίκτυο. Όπως καταλαβαίνουμε, ο ρόλος του Διευθυντή του σχολείου και του εκπαιδευτικού είναι πολύ σημαντικός! 

Όσων αφορά τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από τον Διευθυντή ή του Εκπαιδευτικού 

Εάν σ΄ ένα σχολείο παρατηρηθούν φαινόμενα εκφοβισμού, ο Διευθυντής του σχολείου ή οι Εκπαιδευτικοί πρέπει:  
– Να καταγράψουν το περιστατικό (πότε και που συνέβη, ποιοι συμμετείχαν, ποιοι 
  παρακολουθούσαν, ποια η μορφή του εκφοβισμού) 
– Να προσδιορίσουν αν έγινε μια μόνο φορά ή αν επαναλαμβάνεται ο εκφοβισμός 
– Να οργανώσουν τρόπο παρακολούθησης του προβλήματος  
– Να μιλήσουν με το θύμα, να το διαβεβαιώσουν ότι θα το προστατεύσουν και να του ζητήσουν να 
  τους κρατά ενήμερους για κάθε πιθανή εξέλιξη  
– Να ενημερώσουν τους γονείς του θύματος 
– Να εντοπίσουν το θύτη και να διερευνήσουν αν δρα ως άτομο ή αν υπάρχει ομάδα παιδιών που τον  ενθαρρύνει. 
– Να οδηγήσουν τον θύτη στον διευθυντή  
– Να βρουν ποιοι συμμαθητές ήταν παρόντες στο περιστατικό και να εξακριβώσουν αν συμμετείχαν ή αν ενθάρρυναν τον θύτη. Συζητείστε μαζί τους αν θεωρούν ότι η αντίδραση τους ήταν η κατάλληλη ή αν έπρεπε να διαχειριστούν τη περίπτωση με άλλο τρόπο προκειμένου να αποτρέψουν τον εκφοβισμό.   
-Να βρουν ποιοι μαθητές αντέδρασαν αποτρεπτικά στον εκφοβισμό και να επιβραβεύουν τη θετική τους συμπεριφορά.  
– Να δημιουργήσουν κλίμα εμπιστοσύνης στη τάξη, να μάθουν στους μαθητές να υπολογίζουν τα 
  συναισθήματα των άλλων και να αναγνωρίζουν τις πολιτισμικές ή άλλες ιδιαιτερότητες που 
  πιθανόν να έχουν αυτοί.    

 Πώς πρέπει να συμπεριφερθούν οι εκπαιδευτικοί σε μαθητές που εμπλέκονται σε περιπτώσεις εκφοβισμού;

 Κ. Α.  Η συμπεριφορά του εκπαιδευτικού δεν πρέπει να είναι ίδια σε όλα τα παιδιά. Συγκεκριμένα: 

Στο συνεσταλμένο παιδί:  Να αποδεχθούν την οντότητα του, να του μιλούν αργά και ήρεμα και να του καλλιεργούν την αυτοεκτίμησή και την αυτοπεποίθηση.  

 Στο αποθαρρυμένο παιδί:  που καταλήγουν σε επιβράβευση ενθαρρύνουν να αναπτύξει την αυτοεκτίμησή του και να συμμετέχει σε δραστηριότητες που καταλήγουν σε επιβράβευση και να το βοηθούν διακριτικά να ολοκληρώνει με επιτυχία τις εργασίες που του αναθέτουν.  

Στο επιθετικό παιδί:  Να καθιερώσουν σαφείς και δίκαιους κανόνες συμπεριφοράς στους χώρους του σχολείου και να τους εφαρμόζουν με συνέπεια. Η ψυχολογική και σωματική βία δεν θα πρέπει να γίνονται ανεκτές και θα πρέπει να προβλέπονται συγκεκριμένες συνέπειες. Να δείξουν ότι συμπαθούν το άτομο αλλά δεν ανέχονται τη βίαιη συμπεριφορά του προς τους άλλους. Να το επαινούν για τη σωστή συμπεριφορά του και να το βοηθούν να εκφράσει τα συναισθήματά του με σωστό τρόπο. Να διερευνούν την ύπαρξη τυχόν μαθησιακών δυσκολιών και να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης τους. Να επικοινωνούν με τους γονείς του και να τους εξηγούν ότι κάθε επιθετική συμπεριφορά έχει αρνητικές επιπτώσεις (άμεσες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες στο άτομο που τις εκδηλώνει) στο ίδιο το παιδί αλλά και στο περιβάλλον του. 

 Μετά τη υλοποίηση του προγράμματος σας θα υπάρξει μελλοντικά κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα? 

 Κ. Α. Ήδη τρέχουμε και άλλα προγράμματα με παρόμοια θεματολογία, όπως: 

  • Η Ηθική εκπαίδευση στα ψηφιακά ΜΜΕ 
  • Κατάρτιση και αντιμετώπιση του ψηφιακού στρες 
  • Θέματα και προβλήματα σε ευρωπαϊκές οικογένειες  
  • Και ένα πρόγραμμα σχετικά για την Δικτατορία στην Ελλάδα, όπου είμαστε εμείς οι συντονιστές του προγράμματος 

 Πως μπορεί κάποιος να έρθει σε επικοινωνία μαζί σας και να μάθει για τα προγράμματα και τις δράσεις σας?

 Κ. Α. Μέσω της ιστοσελίδας μας www.educommart.org. Μπορεί κάποιος να λάβει περισσότερες πληροφορίες για τον οργανισμό μας και τα προγράμματα μας  

Και φυσικά μέσω τηλεφώνου στο 6980708436 

 Κλείνοντας ποιο είναι το μήνυμα που θέλατε να στείλετε στους ακροατές του Horizon αλλά και τους αναγνώστες του Layout? 

 Κ. Α. Ενόψει της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου που γιορτάζουμε σήμερα με το φετινό μήνυμα «Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» ως γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί θέλω να ενθαρρύνουμε, τα παιδιά μας, να μιλήσουν – σε κάθε περίπτωση! Είτε για τον εαυτό τους ή για κάποιον από το περιβάλλον τους!! Εάν δουν ότι κάποιος φίλος, γνωστός, ή συμμαθητής τους, είναι θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού, να τον υποστηρίξουν και να καταγγείλουν το περιστατικό. Το ίδιο θα θέλαμε και εμείς από τους άλλους αν ήμασταν στη θέση τους. Ας μην ξεχνάμε ότι οι αντιδράσεις των ανθρώπων που γίνονται μάρτυρες ενός τέτοιου γεγονότος είναι σημαντικές για να κλείσει αυτός ο κύκλος του υ εκφοβισμού.  

Ευχαριστώ ιδιαιτέρως τη κυρία Αγγελή Καλλιόπη για τη συνέντευξη που μου παραχώρησε στον Horizon 96.5 fm και στο Lay-out.gr