Αντιτορπιλικό Βέλος: Σήμερα οι αποφάσεις για το πού και πώς θα επιδιορθωθούν οι ζημιές από τη θαλασσοταραχή

135

velos-at

Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος της επισκευής των ζημιών θα αναλάβει ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία και καλύπτει τα τελευταία χρόνια τα έξοδα συντήρησης του ΑΤ Βέλος

Σε ασφαλές σημείο, στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης πλαγιοδέτησε το πλωτό Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα ΑΤ Βέλος το οποίο «λαβώθηκε» από την κακοκαιρία στη Νέα Παραλία της πόλης. Χθες, έγιναν εργασίες απάντλησης των υδάτων που είχαν εισβάλει στο εσωτερικό του ιστορικού πλοίου, ενώ σήμερα αναμένεται να γίνει νέα επιθεώρηση από δύτες, ώστε να εκτιμηθούν οι ζημιές. Στη συνέχεια, θα αποφασιστεί πού θα μεταφερθεί ώστε να εκτελεστούν οι εργασίες επισκευής του.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το «Βέλος» έχει υποστεί εκτεταμένες ζημιές στην πρύμνη του, καθώς προσέκρουσε -λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν- στις δέστρες της προβλήτας όπου βρισκόταν (από το 2019), για να το επισκέπτεται το κοινό.

Από την πρόσκρουση, το πλοίο υπέστη μεγάλο ρήγμα από το οποίο «έβαλε» νερά και κινδύνευσε να βυθιστεί. Αυτός ακριβώς ο κίνδυνος, σε συνδυασμό με τους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν, ήταν και ο λόγος για τον οποίο η διαδικασία μεταφοράς του στον ΟΛΘ (μπροστά από τον επιβατικό σταθμό “Μακεδονία”, εκεί όπου δένουν τα εμπορικά πλοία) από τα δύο ρυμουλκά καθυστέρησε τόσο πολύ. Οι Αρχές έκριναν ότι έπρεπε πρώτα να σταθεροποιηθεί το πλοίο και να προστατευθεί από ενδεχόμενες νέες φθορές και κατόπιν να ολοκληρωθεί η απάντληση υδάτων από το εσωτερικό του πλοίου ώστε να «ταξιδέψει» -με τη βοήθεια των ρυμουλκών, καθώς δεν διαθέτει πρωοστικό σκεύος- στον επόμενο σταθμό του.

Σήμερα, μετά την ολοκλήρωση της επιθεώρησης των ζημιών που υπέστη το ιστορικό αντιτορπιλικό, αφού θα υπάρχει μια συνολική εικόνα των φθορών, θα ληφθούν και οι τελικές αποφάσεις για τον επόμενο προορισμό του καθώς και για τον τρόπο και τον τόπο που θα επισκευαστούν οι ζημιές που έχουν προκληθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος της επισκευής των ζημιών θα αναλάβει ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία και καλύπτει τα τελευταία χρόνια τα έξοδα συντήρησης του ΜΑΑ ΑΤ Βέλος.

velos-zimies4
velos-zimies3
velos-zimies2
velos-zimies

Οι όποιες εργασίες πάντως είναι αρκετά δύσκολες, καθώς το Βέλος, καθελκύστηκε στις 3 Ιουνίου 1942 με την ονομασία USS Charrette DD581, έλαβε μέρος στις μάχες του Ειρηνικού Ωκεανού στον ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο, υπηρέτησε επί 32 χρόνια το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας μας και αποτελεί μόλις το ένα από τα τέσσερα πλοία αυτού του τύπου που έχουν απομείνει στον κόσμο.

Στο μεταξύ, την επιστροφή του «Βέλος» στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης, στον Φλοίσβο, ζητούν με ανακοινώσεις τους ο Σύνδεσμος Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών, ο βουλευτής Επικρατείας και τομεάρχης Εθνικής Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης, ενώ βουλευτές του ΠΑΣΟΚ αναμένεται να φέρουν σήμερα το θέμα στη Βουλή, καταθέτοντας σχετική ερώτηση. Την επιστροφή του ιστορικού πλοίου στον Φλοίσβο ζήτησε, μιλώντας στην ΕΡΤ και ο αντιναύαρχος εν αποστρατεία και γιος του κυβερνήτη του αντιτορπιλικού (Νικόλαου Παππά, ο οποίος μαζί με το υπόλοιπο πλήρωμα, στασίασε και το οδήγησε στις 25 Μαϊου 1973 στο Φιουμιτσίνο της Ιταλίας εις ένδειξη διαμαρτυρίας για τη στρατιωτική δικτατορία στην Ελλάδα) Βελής Παππάς.