Volkswagen: «Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμη μέλλον»

του Χρήστου Πρεβεζιάνου

67

Ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Volkswagen, Matthias Rabe, σε δηλώσεις του τόνισε ότι οι κινητήρες βενζίνης και diesel θα έχουν μεγαλύτερο μέλλον από ότι μερικοί προβλέπουν και αυτό θα επιτευχθεί χάρη στην ανάπτυξη των συνθετικών καυσίμων.

Πολλές εταιρείες στο χώρο του αυτοκινήτου έχουν στραφεί από τους κινητήρες εσωτερικής
καύσης στους ηλεκτροκινητήρες, με όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να
αρχίζουν να εντάσσουν στην γκάμα τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο κύριος λόγος είναι οι
αυξανόμενοι περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων CO2 που υπάρχουν και το γεγονός ότι οι
ρύποι που εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδόν «μηδενικοί». Με αποτέλεσμα
κάποιοι να μιλούν για ένα ενδεχόμενο «τέλος» για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης,
μέσα στα επόμενα χρόνια. Ωστόσο ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Volkswagen
φαίνεται να έχει μια διαφορετική άποψη.

Ο Matthias Rabe, επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Volkswagen, πιστεύει ότι τα
θερμικά μοτέρ θα έχουν μεγαλύτερο μέλλον από ότι μερικοί άνθρωποι προβλέπουν και
αυτό χάρη στην εξέλιξη φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων όπως είναι τα συνθετικά
καύσιμα.

Τα λεγόμενα και ως e-fuels είναι φτιαγμένα από βιομάζα ή άλλα συνθετικά και παράγονται
από φυσικά υλικά, με αποτέλεσμα να μην έχουν καθόλου εκπομπές CO2 ή άλλους
βλαβερούς ρύπους.

Σύμφωνα με τον Matthias Rabe, ήδη υπάρχει μεγάλη ζήτηση από την αεροπορία, ώστε να
μειώσει τους ρύπους των αεροπλάνων, γιατί τα αεροπλάνα δεν μπορούν να
πραγματοποιήσουν υπερατλαντικά ταξίδια κινούμενα με ρεύμα. Ενώ στην συνέχεια των
δηλώσεων του αναφέρει ότι οι περιορισμοί της ηλεκτροκίνησης σε άλλους τομείς των
μετακινήσεων λόγω του μεγέθους και του βάρους των μπαταριών, θα είναι ένας από τους
λόγους που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη των e-fuels.

Στο τέλος των δηλώσεων του ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Volkswagen, τόνισε
ότι η εταιρεία του δεσμεύεται να παρουσιάσει ένα ευρύ φάσμα από επιλογές συστημάτων
κίνησης τουλάχιστον για μια ακόμα δεκαετία και σε αυτά θα συμπεριλαμβάνεται ο
κινητήρας φυσικού αερίου CNG σε ορισμένες αγορές.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Matthias Rabe:

«Οι παραδοσιακοί κινητήρες εσωτερικής καύσης θα έχουν μεγαλύτερο μέλλον από ότι
μερικοί άνθρωποι προβλέπουν, με τα συνθετικά καύσιμα να είναι το κλειδί. Αν κοιτάξει
κανείς την αεροπορική βιομηχανία θα δει πως τα συνθετικά καύσιμα είναι σε μεγάλη
ζήτηση επειδή τα αεροπλάνα δεν θα γίνουν ηλεκτρικά, αφού κάτι τέτοιο δεν θα τους
επέτρεπε να κάνουν υπερατλαντικά ταξίδια.

Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας τους στόχους εκπομπών μας για εκπομπές CO2 και
θέλουμε να είμαστε πρωτοπόροι σε αυτό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα καταργήσουμε
τους κινητήρες εσωτερικής καύσης».