Το κόστος βασικών αγαθών αυξήθηκε κατά 1,7% τον τελευταίο μήνα στη Βρετανία

590

britain_super_market

Λόγω ελλείψεων προϊόντων, το προσωπικό των σούπερ μάρκετ αναγκάζεται να πει στους καταναλωτές να «αγοράζουν εναλλακτικά είδη»


Γερά θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη οι Βρετανοί καταναλωτές με το «καλάθι της νοικοκυράς» να κοστίζει 1,7% περισσότερο μέσα σ΄ένα μήνα, σύμφωνα με έρευνα αγοράς της εταιρείας Kantar, όπως αναφέρει το Reuters.

Οι Βρετανοί καλούνται να πληρώσουν, εκτός από τους φουσκωμένους λογαριασμούς σε ηλεκτρικό ρεύμα, φασόλια, καφέ και άλλα προιόντα σε ανεβασμένες τιμές με την εταιρεία Heinz Kraft να προειδοποιεί τους καταναλωτές ότι θα πρέπει να συνηθίσουν τις υψηλότερες τιμές στα προιόντα τους, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Daily Mail».

Την ίδια ώρα, το προσωπικό των σούπερ μάρκετ αναγκάζεται να πει στους καταναλωτές να «αγοράζουν εναλλακτικά είδη» με τις αλυσίδες Tesco, Asda και Sainsbury να ξεμένουν από φρέσκα φρούτα, λαχανικά και κατεψυγμένο κρέας. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Kraft Heinz» επισημαίνει ότι η εταιρεία του θα αυξήσει τις τιμές, εάν χρειαστεί, κατηγορώντας την έλλειψη οδηγών φορτηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού.

Περίπου ένας στους έξι Βρετανούς δεν μπόρεσαν να αγοράσουν είδη πρώτης ανάγκης το τελευταίο δεκαπενθήμερο, την ώρα που οι υπουργοί της κυβέρνησης Τζόνσον επιδιώκουν να μετριάσουν τους φόβους των καταναλωτών καθώς μια σειρά εταιρειών προειδοποιούν ότι μπορεί να υπάρξουν ελλείψεις τα Χριστούγεννα.

Η εταιρεία Kraft Heinz, ο μεγαλύτερος παγκοσμίως παραγωγός σε φασόλια, κέτσαπ και παιδικές τροφές, προειδοποίησε σήμερα τους καταναλωτές ότι θα πρέπει να συνηθίσουν τις υψηλότερες τιμές των τροφίμων.

Πολλά ράφια σε σούπερ μάρκετ παραμένουν άδεια λόγω έλλειψης προϊόντων σε σαλάτες, γάλα, τυρί, κρέας, ψάρι και κατεψυγμένα φασόλια.

Ένας εργαζόμενος σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας «Asda» στο νοτιοανατολικό Λονδίνο δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα «Mail»: «Δεν είχαμε παραλαβές . Μέχρι να παραλάβουμε προιόντα , είπαμε στους πελάτες να αγοράζουν εναλλακτικά είδη».

Καθώς η τιμή των βασικών προϊόντων αυξάνεται, η τιμή του καφέ έχει αυξηθεί σχεδόν 73% τον τελευταίο χρόνο , μία αύξηση που είχε σημειωθεί το 2014.

Κι αυτό γιατί, το 20% των φυτειών καφέ στη Βραζιλία – τον μεγαλύτερο εξαγωγέα στον κόσμο – έχει υποστεί ζημιές από την έντονη ξηρασία και τον έντονο παγετό τον τελευταίο χρόνο.

Πηγή: protothema.gr