Τι σημαίνει η συγχώνευση της Peugeot-Citroen με τη Fiat-Jeep

του Άρη Π.

Η συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ της PSA και της Fiat-Chrysler δημιούργησε τον 4ο μεγαλύτερο αυτοκινητικό όμιλο του πλανήτη. Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη; Τι θα γίνεις σε επίπεδο μοντέλων, τεχνολογιών, αλλά και τι αλλάζει για τους κατόχους των αυτοκινήτων των δύο μαρκών;

 

Κατ’ αρχάς θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όταν μιλάμε για το PSA Group αναφερόμαστε στις μάρκες Peugeot, Citroen, DS και Opel, ενώ στην περίπτωση της Fiat-Chrysler αναφερόμαστε στις Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Lancia, Maserati, Jeep, Chrysler, Dodge και Ram.

Από την πλευρά του PSA Group η συγχώνευση αυτή θα του επιτρέψει να λάβει σημαντικά οφέλη σε τρεις κύριους τομείς: Στον τομέα των προϊόντων-μοντέλων της, στην πολυαναμενόμενη είσοδό του στην αγορά των Η.Π.Α., αλλά και φυσικά στην εξοικονόμηση του κόστους παραγωγής και εξέλιξης.

Ξεκινώντας με τις Η.Π.Α., η επιστροφή του ομίλου στη μεγάλη αυτή αγορά μετά τη φυγή του στις αρχές του ’90 είναι ένα μεγάλο «θέλω» του ισχυρού άνδρα της PSA, του Carlos Tavares, ο οποίος έχει θέσει ως στόχο η επιστροφή αυτή να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2026. Αυτή τη στιγμή η Fiat-Chrysler διαθέτει ένα δίκτυο πάνω από 2.500 σημείων πώλησης στην αγορά, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον για την είσοδο της Peugeot.

Σε ό,τι αφορά τώρα στα μοντέλα, η συγχώνευση με τη Fiat-Chrysler θα επιτρέψει στην PSA να επωφεληθεί από την εμπειρία των Ιταλών στην κατασκευή αυτοκινήτων μίνι και μικρών – ένας πολύ σημαντικός άξονας στην ανάγκη μείωσης των εκπομπών ρύπων των μοντέλων του νέου ομίλου, εν όψει των νέων προτύπων ρύπων που έρχονται. Παράλληλα, η Jeep-Chrysler θα βοηθήσει τους Γάλλους να αποκτήσουν τετρακίνητα μοντέλα και ακόμη και pick-up, αυτοκίνητα δηλαδή που είναι πολύ σημαντικά για την ορθή είσοδο της Peugeot στις Η.Π.Α.

Και στο πεδίο της εξοικονόμησης χρημάτων, με την συγχώνευση αυτή θα μειωθούν τα κόστη παραγωγής, θα απλοποιηθεί το σύστημα τιμολόγησης και επιπλέον, θα υπάρξει μεγάλη οικονομία χρημάτων και στην εξέλιξη των απαιτούμενων νέων τεχνολογιών πάνω στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

Στην περίπτωση του ομίλου FCA (Fiat-Chrysler) το κυριότερο όφελος έχει να κάνει με το προϊοντικό κομμάτι. Αυτή τη στιγμή η Fiat έχει μια πολύ περιορισμένη γκάμα, χωρίς μοντέλα στις πιο σημαντικές κατηγορίες (μικρά, μικρομεσαία εν όψει του τέλους του Tipo-μικρομεσαία SUV), όπως επίσης και στις κατηγορίες από μεσαία μοντέλα και πάνω (μόνο η Alfa Romeo και η Jeep έχουν παρουσία).

Στην εξέλιξη ειδικά των μικρών και μικρομεσαίων μοντέλων (χάτσμπακ και SUV), το ρόλο τους θα παίξουν οι ολοκαίνουργιες πλατφόρμες CMP και EMP2 του ομίλου PSA, που θα επιτρέψουν επιτέλους στη Fiat να αντικαταστήσει αυτοκίνητα όπως το Panda (βρίσκεται ήδη 8 χρόνια στην αγορά) ή να φέρει το νέο Punto.

Ακόμη πιο σημαντική είναι η τεχνογνωσία των Γάλλων στο πεδίο των ηλεκτρικών και υβριδικών συστημάτων κίνησης. Μοντέλα όπως το ολοκαίνουργιο Peugeot e-208 (αμιγώς ηλεκτρικό) ή το 3008 Hybrid4 (plug-in υβριδικό) αποτελούν την καλύτερη βάση για το χτίσιμο νέων αντίστοιχων προτάσεων της FCA.

Ένας επίσης σημαντικός άξονας έχει να κάνει με την παραγωγή των μοντέλων της Fiat και την επανεξέταση των δεδομένων στα εργοστάσια της εταιρείας στην Ιταλία κάτι που η PSA το γνωρίζει από την πρόσφατη εμπειρία της με την Opel. Αναλυτές εκτιμούν ότι θα χρειαστεί ένα πλάνο εξυγίανσης του εργατικού δυναμικού και επανεξέτασης του αριθμού των εκεί εργαζομένων.

Σε ό,τι αφορά τώρα στους κατόχους των αυτοκινήτων των εταιρειών των δύο ομίλων, η συγχώνευση αυτή δεν αναμένεται να αλλάξει κάτι. Από την άλλη όμως, θα δώσει σίγουρα ένα περαιτέρω εμπορικό boost στους ενδιαφερόμενους αγοραστές των μοντέλων των εταιρειών, αφού το μόνο σίγουρο είναι ότι από εδώ και πέρα αναμένουμε από όλες τις μάρκες του Group νέα προϊόντα, πιο ολοκληρωμένα και πιο hi-tech από ποτέ.



Δεν επιτρέπονται τα σχόλια.

Το lay-out.gr θέλει να ακούσει την άποψή σας. Μπορείτε να γράφετε τα σχόλιά σας ελεύθερα, όμως θα επιθυμούσαμε να αποφεύγετε τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Επίσης, σας παρακαλούμε τα όσα γράφετε να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους.