Θάνος Τζάνης: «Είμαι ευτυχισμένος μόνο όταν τραγουδώ» Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο Layout

της Ελευθερίας Καραμπινη

Αποτέλεσμα εικόνας για θανος τζανης to svma σου γυμνο

Ωδή στον Έρωτα. Έτσι χαρακτήρισε ο  Θάνος Τζάνης το νέο του τραγουδι  με τίτλο «Το σώμα σου γυμνό » που κυκλοφορεί από τη Heaven Music. Ένα υπέροχο ερωτικό τραγούδι που τους στίχους υπογράφει ο Κυριάκος Ντούμος ενώ η μουσική είναι του Γιώργου Μαρκόπουλου. Τη συνέντευξη την είχαμε κανονίσει κάποιες ημέρες πριν. Ήταν η πρώτη φορά που θα τον συναντούσα από κοντά. Ο Θάνος Τζάνης είναι ένας άνθρωπος ευγενικός, απλός και προσιτός. Ένα νέο παιδί, χαμηλών τόνων που ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τη μουσική και αγαπάει πολύ το τραγουδι. Πρόκειται για έναν ανθρωπο προσγειωμένο, ταγμένο σε αυτό που κάνει και αυτό που εισέπραξα εγώ από όσα είπαμε πρόκειται για μια… ήρεμη δύναμη.

Πες μας λίγα λογία για το νέο σου τραγουδι  «Το σώμα σου γυμνό » που κυκλοφορεί μόλις δέκα ημέρες.

Θ. Τ. «Το σώμα σου γυμνό » είναι το καινούργιο μου τραγουδι που κυκλοφορεί από τη Heaven Music. Έχει δέκα ημέρες περιπου κυκλοφορίας. Το αγαπώ ιδιαίτερα αυτό το τραγούδι, γιατί θεωρώ ότι είναι ένα κομμάτι που απευθύνεται σε ανθρώπους που ζούνε τον έρωτα και την αγάπη σε μεγάλα επίπεδα. Είναι σε στίχους του μεγάλου δημιουργού, Κυριάκου Ντούμου, που έχει κάνει πάρα πολλές επιτυχίες και έχει δώσει τραγούδια διαχρονικά και σε μουσική του Γιώργου Μαρκόπουλου. Είναι ένα τραγουδι ερωτικό και ένα τραγούδι που μιλάει γι αυτή τη κατάσταση του ερωτά και της αγάπης που μπορεί να ζούνε δύο άνθρωποι.

Πες μας λίγα πράγματα για εσένα-εκτός μουσικής. Γεννήθηκες στην Αθήνα αλλά μεγάλωσες στην Εύβοια.

Θ. Τ. Γεννήθηκα στην Αθήνα, μεγάλωσα στο Αλιβέρι Ευβοίας όπου στα 19 μου χρόνια φεύγω για να πάω να σπουδάσω. Αρχικά ήμουν στην Κοζάνη σε ένα ΤΕΙ, μετά στα 19 μου χρόνια πέρασα στην Αθήνα στο ΤΕΙ δομικών έργων από όπου αποφοίτησα στα 35, δηλαδή 16 χρόνια μετά. Κάλλιο αργά παρά πότε. Ήδη από 16-17 χρονών ήμουν επαγγελματικά στο τραγούδι. Σε νυχτερινά μαγαζιά και σε συναυλίες.

Ήταν κάτι που σου άρεσε από μικρός;

Θ. Τ. Ναι, ήταν κάτι που ειχα αποφασίσει από 12-13 χρόνων ότι θα κάνω αυτό το πράγμα.

Πότε μπήκε για πρώτη φορά η μουσική στη ζωή σου; Ακούμε κατά καιρούς ανθρώπους που λένε ότι από την τρυφερή ηλικία των 5-6 χρόνων τραγουδούσαν ή ασχολιόντουσαν με τη μουσική. Και εσένα σε αυτή τη τρυφερή ηλικία σου έκανε η μουσική το κλικ;

Θ. Τ. Ναι, ναι, θυμάμαι τον εαυτό μου από μικρο παιδί, κυρίως από τους γονείς μου και από το σπίτι μου. Από την οικογένεια μου ξεκίνησε όλη αυτή η αγάπη που είχα για τη μουσική γιατί όλη ήμερα ακούγαμε μουσική. Από τότε που θυμάμαι τον  εαυτό μου ακούγαμε μουσική από μικρά παιδιά με τα αδέρφια μου. Όλη την ώρα. Οπότε ήταν λογικό αυτό το πράγμα να αρχίσει να μεγαλώνει μέσα μου ώσπου έγινε μια απόλυτη δική μου ανάγκη για να ακολουθήσω αυτό το δρόμο. Χωρίς να ξέρω τίποτα και κανέναν σχετικά με αυτή τη δουλειά, πήρα την απόφαση στα 19 μου χρόνια. Τότε είχα φτιάξει ένα συγκροτηματάκι στο Αλιβέρι και τραγουδούσαμε.

Δηλαδή, ήταν κάτι που σου άρεσε από μικρός…

Θ. Τ. Το έκανα από μεράκι. Είναι μεγάλη υπόθεση να κάνεις αυτό που αγαπάς σε δουλειά γιατί το κάνεις ευχάριστα.

Τι ακούσματα είχες στο μεγάλωμα σου; Στα εφηβικά σου χρόνια αλλά και στο ξεκίνημα των νεανικών σου χρόνων. Άκουγες ξένη μουσική, ελληνική μουσική;

Θ. Τ. Μέσα στο μυαλό μου και τη ψυχή μου υπήρχαν δυο σχολές τραγουδιού. Από τη μία ήταν η μεγάλη σχολή του λαϊκού μας τραγουδιού με όλους αυτούς του μεγάλους που άφησαν αυτό το αποτύπωμα στη μουσική οπως τον Καζαντζίδη, τον Μπιθικότση, τον Μητροπάνο, τον Διονυσίου, τον Πάριο, την Αλεξίου, τη Βιτάλη. Όλους αυτούς τους θηριώδης κατ’ εμε τραγουδιστές. Και από την άλλη ήταν η rock σχολή, με rock τραγούδια, τα ξένα ακούσματα με τους Led Zeppelin αλλά και με το ελληνικό rock με τον Παπακωνσταντίνου. Αυτό λοιπόν μέσα μου έγινε ένας συνδυασμός τον οποίο τον κουβαλάω μέχρι και σήμερα. Μέσα μου έχω πολύ και από το λαϊκό τραγουδι και από το rock γι αυτό και στα Live μου, κάνω μια μίξη αυτών των ειδών μουσικής και πιστεύω  ότι είναι κάτι ομορφο.

Αυτά τα πρώτα σου μουσικά ακούσματα έχουν επηρεάσει τις επιλογές σου και τον τρόπο έκφρασής σου;

Θ. Τ. Εννοείτε. Υπάρχει σπίτι που δε βασίζεται στα θεμέλια του? Ότι ακούσματα έχουμε από μικρά παιδιά τα κουβαλάμε και στη μετέπειτα ζωή μας. 

Πότε ένιωσες ότι αυτό που θες να κάνεις στην ζωή σου, είναι να ασχοληθείς με το τραγούδι ;

Θ. Τ.  Από 12 χρόνων. Το έλεγα και στους γονείς μου όταν με ρωτούσαν. Εγώ θα γίνω τραγουδιστής. Δεν με πίστευαν όμως. 

Το είχες συνειδητοποιήσει από τότε ότι το πράγμα έχει σοβαρέψει;

Θ. Τ. Θεωρώ ότι ένας άνθρωπος γεννιέται για κάτι. Όταν γεννιέσαι για κάτι δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο. Ακόμη και όλα στραβά να έρθουν, εσύ θα συνεχίσεις να είσαι ταγμένος σε αυτό που θέλεις να κάνεις. Εγώ δεν ασχολούμαι με το τραγούδι έχοντας μια διάθεση να γίνω γνωστός. Το κάνω επειδή μου αρέσει. Ότι έρθει, καλοδεχούμενο. Αλλά η βάση και η κινητήριος αφορμή για εμένα έτσι ώστε να υπηρετώ αυτό το χώρο είναι η αγάπη μου για το τραγούδι και τη μουσική. 

Οι περισσότεροι στις μέρες μας δεν ενδιαφέρονται να κάνουν μουσική και τραγούδι και αναζητούν τη δημοσιότητα ειδικά μεσώ των reality. Τι πιστεύεις;

Θ. Τ. Έχει χαθεί η βάση. Θεωρούμε -όχι όλοι- ότι η δημοσιότητα είναι το ζητούμενο. Δεν είναι το ζητούμενο όμως. Η δημοσιότητα είναι το μέσο για να παρουσιάσεις κάτι άλλο. Όταν η δημοσιότητα γινεται ζητούμενο ντε και καλά τότε έχεις χάσει τη μισή δουλειά, έχεις χάσει το μισό στόχο, έχεις χάσει και το προορισμό. Για έμενα. Είναι η δική μου γνώμη αυτή. Εγώ προσωπικά, πάντα επιζητούσα τη δημοσιότητα για να παρουσιάσω αυτό που έχω και για να δείξω στο κόσμο αυτό που είμαι. 

Παίζεις κάποιο μουσικό όργανο;

Θ. Τ. Ναι, παίζω κιθάρα. Έχω σπουδάσει κιθάρα. 

Ωστόσο, έχεις σπουδάσει και πολιτικός μηχανικός. Σκέφτηκες ποτέ ότι εάν δεν πάει κάτι καλά με το τραγούδι να ασχοληθείς με αυτό που έχεις σπουδάσει;

Θ. Τ. Όχι, ποτέ. Όχι, το έχω πει και στους γονείς μου που κάποτε κάνανε όνειρα για εμένα να γίνω ένας καλός πολιτικός μηχανικός μιας και είναι και ο μπαμπάς μου και ο αδερφός μου. Αλλά νομίζω ότι το έχουνε πάρει πλέον απόφαση. 

Ο κάθε γονέας θέλει να είναι το παιδί του ευτυχισμένο με ότι και αν ασχοληθεί. 

Θ. Τ. Εγώ ευτυχισμενος είμαι μόνο όταν τραγουδώ. Ποτέ άλλοτε. Και μακάρι να έχω την φωνή μου και την υγεία μου να τραγουδώ για όσο ζω. 

Πρόσφατα πραγματοποίησες μια μεγάλη συναυλία στην Ελβετία και ερμήνευσες τραγούδια του Γιάννη Πάριου. Πες μας λίγο γι αυτή την εμπειρία. 

Θ. Τ. Ήταν μια πρωτοβουλία του Συλλόγου Ελλήνων Επιστημόνων με έδρα τη Ζυρίχη. Ένας πολύ μεγάλος, δυνατός και αξιόλογος Σύλλογος, ο οποίος απαρτίζεται από Έλληνες επιστήμονες υψηλού επιπέδου στη Ζυρίχη. Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν πήραν τη πρωτοβουλία να κάνουμε ένα αφιέρωμα στο Γιάννη Πάριο και επέλεξαν εμένα να τραγουδήσω περιπου 25 – 30 τραγούδια από το τεράστιο ρεπερτόριο αυτού του μεγάλου καλλιτέχνη για να τιμήσουμε ουσιαστικά τα 40 χρόνια πορειας αυτού του ανθρώπου πάνω στη μουσική. Είναι πάρα πολύ τιμητικό αυτό. Σε ένα κατάμεστο θέατρο με ανθρώπους διαφόρων εθνικοτήτων. Δεν ήταν μόνο Έλληνες. ήταν και Σέρβοι, ήταν και Ελβετοί, ήταν και Τούρκοι και διάφοροι άνθρωποι μέσα. Πραγματικά, εάν μπορούσα να σου περιγράψω εκείνη τη στιγμή το πως παρακολουθούσαν τη παράσταση όλοι οι άνθρωποι, με απόλυτη ησυχία και απόλυτο σεβασμό σε αυτό που εγώ παρουσίαζα…είναι κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον και πάρα πολύ συγκλονιστικό. 

Φαντάζομαι θα ήταν και ιδιαίτερα τιμητικό αλλά και εσύ θα ήσουν ιδιαίτερα συγκινημένος.

Θ. Τ. Βέβαια. Και μακάρι αυτό το αφιέρωμα-το θέλω πολύ- οπως έγινε να το ταξιδέψουμε και σε άλλες χώρες. 

Βλέπουμε ότι τα τελευταία χρόνια η δισκογραφία στην Ελλάδα πεθαίνει σιγά σιγά…Τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν πριν από 15 χρόνια. Θεωρείς ότι αυτό δυσκολεύει στο να διαφημίσετε την δουλειά σας οι τραγουδιστές; 

Θ. Τ. Θεωρώ ότι αυτό που κάνουμε γενικά, αυτό που λέμε τραγούδι έχει αρχίσει να μορφοποιείται, έχει αλλάξει. Δεν είναι όπως παλιά σιγουρα. Έχουν αλλάξει οι εποχές. Έχει μπει το διαδίκτυο τόσο γερά στις ζωές μας. Όλα πλέον κρίνονται και αποφασίζονται με γνώμονα το πόσο δυνατός είσαι στα social media. Για εμένα αυτό έχει μια ευκολία αλλά θεωρώ ότι χάνεται λίγο και η μαγεία του τραγουδιστή και λίγο η αίγλη του. Παλιά θα πήγαινες να πάρεις το δίσκο του τραγουδιστή, να τον δεις. Σήμερα όταν έχεις τόση υπερπροσφορά γιατί να ξεχωρίσεις; 

Είναι και πάρα πολύ εύκολο πλέον σήμερα. Απλά μπαίνεις στο Internet και κατεβάζεις ότι θέλεις.

Θ. Τ. Θέλω να πω κάτι πάνω σε αυτό. Παρότι είναι πιο δύσκολο σήμερα να ξεχωρίσει κάποιος λόγω αυτής της υπέρ-πληροφόρησης, έχει αρχίζει να ξεκαθαρίζει και το τοπίο και να γίνεται πιο εύκολο από παλιά. Στο ποιοι είναι αυτοί που πραγματικα αξίζουν και στο τι προσφέρουν… γιατί; Γιατί η πληροφορία είναι άμεση. Δε χρειάζεται να περιμένεις όλο αυτό το μηχανισμό που υπήρχε παλιά. Μπορείς να διοχετεύσεις τη πληροφορία μέσα από το διαδίκτυο και να έχεις πολλές πιθανότητες ο κόσμος να το αγκαλιάσει. Άρα θεωρώ ότι είναι πιο εύκολο αλλά σιγουρα έχει μορφοποιηθεί όλη αυτή η διαδικασία και ζούμε σιγουρα στον αιώνα των social media και του διαδικτύου.

Εσένα σε έχουν επηρεάσει τα social media; 

Θ. Τ. Πολύ, βέβαια. Είμαι πολύ ενεργός στο Facebook και στο Instagram, όσο μπορώ, εντάξει. Δε τρελαίνομαι κιόλας. Αλλά κάτι θα ανεβάσω κάθε ημέρα. Ένα τραγούδι μου ή μια προσωπική μου στιγμή από τη ζωή μου ή μια δουλειά μου ή κάπου που πήγα. Δε το θεωρώ κακό. Το θεωρώ μια επικοινωνία με το κόσμο, με τους ανθρώπους και ο καλλιτέχνης πρέπει γενικά να είναι ενεργός στην επικοινωνία. Είναι πολύ σημαντική η επικοινωνία για ένα τραγουδιστή. 

Πιστεύεις ότι τα social media έχουν βοηθήσει τους καλλιτέχνες; Πλέον μπορεί ο καθένας να κατεβάσει ένα single ή να το ακούσει μέσω You Tube και φυσικά να επισκεφτεί τις σελίδες του εκάστοτε καλλιτέχνη και να δει πληροφορίες για τη ζωή του. Αυτό γενικά έχει βοηθήσει τους καλλιτέχνες ή τελικά αυτό θα είναι ; 

Θ. Τ. Όποιος ξέρει να το χειρίζεται αυτό χωρίς να υπερβάλλει, θεωρώ ότι τον βοηθάει. Όποιος δεν ξέρει να χειρίζεται τα social media, θεωρώ ότι είναι λίγο πιο πίσω από την εποχή του. Δεν είναι κακό για εμένα να χειρίζεσαι τα social media αξιοπρεπώς, ίσα-ίσα που ναι, βοηθάει το καλλιτέχνη να κάνει 10 βήματα μπροστά που παλιότερα δε θα μπορούσε και δεν θα είχε και το τρόπο να παρουσιάσει τη δουλειά του. Από εκεί και πέρα όποιος θέλει μπορεί να τη δεχτεί ή να την υιοθετήσει ή να τη απορρίψει. Πιστεύω πολύ στα social media σήμερα, αρκεί να τα χειριζόμαστε σωστά και με αξιοπρέπεια. Δηλαδή, να μη τα ξεπουλάμε όλα στα social media. Είναι για να παρουσιάζουμε κάποια συγκεκριμένα πράγματα που ο κόσμος πρεπει να ξέρει για εμάς. Ας πούμε ότι είσαι σε μια παρέα… δεν μπορείς να τα λες όλα. Θα πεις κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Αυτή είναι η γνώμη η δική μου. 

Στα πλαίσια της κρίσης, πιστεύεις ότι έχει αλλάξει ο Ελληνας στα ακούσματα του; 

Θ. Τ.  Νομίζω ότι όλη αυτή η κατάσταση που περνάει η χώρα τα τελευταία χρονιά αποτελούν μια αφορμή και μια ευκαιρία για το κόσμο για να επαναπροσδιορίσει τα κριτήρια του στη μουσική αλλά και γενικά. Και στις ανθρώπινες σχέσεις το βλέπω αυτό αλλά και στη μουσική. Δηλαδή, θεωρώ ότι ο κόσμος έχει στραφεί πιο πολύ- μιλάω για την μεγαλη μερίδα του κόσμου, εννοείτε ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να ακούσουν ότι θέλουν- αλλά σε γενικό επίπεδο θεωρώ ότι ο κόσμος έχει γυρίσει λίγο στην αλήθεια, στο αυθεντικό, στο original. Γιαυτό και βλέπουμε τα ” άκρα ” να έχουν  τόση πέραση και να γίνονται μόδα. Έχουν γίνει μόδα τα ” άκρα” σε αυτές τις εποχές, γιατί οι άνθρωποι το βλέπουνε σαν μια μορφή αντίδραση αυτό. Ξέρεις, η μουσική δεν είναι απλά να ακούμε ένα τραγούδι και άντε γεια. Η μουσική είναι τέχνη. Η τέχνη είναι τρόπος έκφρασης. Είναι τρόπος να αντιδρασεις, τρόπος να νιώσεις. Είναι ο τρόπος να κλάψεις , να ερωτευτείς, να μιλήσεις, να θυμώσεις, να πεις πράγματα που δεν μπορείς να πεις με το στόμα. Επομένως, ναι. Θεωρώ ότι αυτή η οικονομική κατάσταση έχει κάνει τους ανθρώπους να στρέφονται πιο πολύ στις διαχρονικές αξίες, γι’αυτό και βλέπουμε εκπομπές που παρουσιάζουν λαϊκά τραγούδια και γενικά τραγούδια με αλήθεια να έχουν τόση πέραση και να έχουν τόση υψηλή τηλεθέαση. όπως το  «Στην υγειά μας»  με το Σπύρο Παπαδόπουλο, οπως στην ΕΡΤ στην εκπομπή ‘ «Στα τραγούδια λέμε ναι» που έχω συμμετάσχει κιόλας δυο φορές. Είναι σημαντικό. Βλέπουμε το κόσμο να θέλει να αντιδράσει. Με πολλούς τρόπους. Και δεν είναι μόνο η μουσική. Πρόσφατα, πήγα και είδα τη ταινία  «Joker». Τη ταινία που έχει γίνει τόσος ντόρος. Θεωρώ ότι αυτή η ταινία έχει πάρα πολλά μηνύματα. Με συγκλόνισε το γεγονός ότι τόσος κόσμος πήγε να δει αυτή τη ταινία. Γιατί; Υπάρχει κάποιος λόγος. Με αφορμή λοιπόν τη ερώτηση που μου έκανες, θέλω να σου πω ότι βλέπω το κόσμο να θέλει να αντιδράσει. Θέλει να μιλήσει. Και επειδή δε μπορεί το κάνει μέσα από ταινίες, μέσα από συγκεντρώσεις, μέσα από τη τηλεόραση που επιλέγει να δει. Το κόσμο πια δεν μπορείς να τον κοροϊδέψεις. Έχει κριτήριο υψηλής στάθμης. Γιατί έχει δει πολλά και έχει ακούσει πολλά και δεν έχει χρόνο για χάσιμο. Το χρόνο και τη προσοχή του θα την εστιάσει και θα τη διοχετεύσει εκεί που πραγματικά αξίζει. 

Έχεις συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου οπως το Γιάννη Πάριο, Γιώργο Νταλάρα, τη Νατάσα Θεοδωρίδου, τη Πέγκι Ζήνα. 

Θ. Τ.  Ναι, με το Γιώργο Νταλάρα, τον Αντώνη Ρέμο, τη Πέγκι Ζήνα. Με τον Γιάννη Πάριο δεν έχει τύχει ακόμη να συνεργαστώ όμως έχω κάνει το αφιέρωμα σε εκείνον. Επίσης μου είχε στείλει μια επιστολή στο παιχνίδι όταν ήμουν. Έχω κάνει τη διασκευή ” Να λοιπόν γιατί σε αγάπησα”  απλά δεν έχουμε συνυπάρξει. Δεν έχω συμμετάσχει σε πρόγραμμα του. Αλλά σίγουρα όλο αυτό που εκπροσωπεί και αντιπροσωπεύει ο Πάριος εμένα με συνοδεύει στη καλλιτεχνική μου πορεία. 

Εσύ ξεχωρίζεις κάποια από αυτές τις συνεργασίες; 

Θ. Τ.  Από τη κάθε μια συνεργασία, έχω πάρει πάρα πολλά πράγματα. Είναι η παρακαταθήκη μου σε αυτή τη πορεία μου, γιατί ήμουν τυχερός που συνεργάστηκα με τόσο μεγάλα ονόματα. Εντάξει., σαφώς υπήρχαν κάποιες συνεργασίες που τις θυμάμαι με πολύ αγάπη. Ας πούμε με το Γιώργο Νταλάρα και τον Αντώνη Ρέμο, με τη Νατάσα Θεοδωρίδου, με τη Πέγκι Ζήνα, με τη Μαία Φαραντούρη που έκανα δύο συμμετοχές σε δύο μεγάλες συναυλίες της Μαρίας. Είναι πράγματα που μέσα στη ψυχή μου έχουν μια πολύ ιδιαίτερη θέση. 

Υπάρχουν καλλιτέχνες θα ήθελες μελλοντικά να συνεργαστείς; 

Θ. Τ.  Θα ήθελα πάρα πολύ να συνεργαστώ με το Πασχάλη Τερζή αλλά απουσιάζει. Τον θεωρώ τεράστιο τραγουδιστή. Και με τον Γιάννη Πάριο θα ήθελα. Τον Αντώνη Ρέμο. Τον Γιάννη Πλούταρχο. Θέλω να συνεργάζομαι με μεγάλους τραγουδιστές γιατί επειδή αγαπώ τόσο πολύ το τραγούδι, μαθαίνω από αυτούς. Αυτοί για εμάς τους πιο μικρούς, είναι δάσκαλοι. Και δεν είναι κακό να μαθαίνεις. Όλοι οι άνθρωποι πατάμε στις γνώσεις κάποιου άλλου και βγάζουμε τη δική μας προσωπικότητα. Πάντα πρέπει να έχουμε την ακλόνητη πεποίθηση ότι από εμάς υπάρχει κάποιος μεγαλύτερος οπότε αυτό δεν πρέπει να το βλέπουμε με ζήλια ή με συμπλέγματα αλλά πρέπει να το βλέπουμε με αγάπη για να παίρνουμε από αυτόν τον άνθρωπο αλλά και για να προσφέρουμε στο πρόγραμμά του, στο ρόλο που απαιτείται από εμάς αυτά που πρέπει αλλά και να παίρνουμε γνώσεις για να τις βγάλουμε αργότερα σε ένα δικό μας πράγμα που θα κάνουμε.  

Υπάρχουν συνεργασίες που θα ήθελες πολύ να κάνεις αλλά για κάποιο λόγο δεν έγιναν;

Θ. Τ.  Γενικότερα είχα τη τύχη να συνεργαστώ με πολύ μεγάλα ονόματα, οπότε θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό. Δεν έχει υπάρξει κάτι. Ότι πεθύμησα στη ζωή μου, ήρθε. Πάντα φυσικά υπάρχει έδαφος για μελλοντικές συνεργασίες. 

Έχεις δουλέψει και στη ζωή σου αρκετά. 

Θ. Τ.  Φυσικά. Είμαι 22 χρόνια ενεργός. Δούλεψα πάρα πολύ και εξακολουθώ να δουλεύω ακόμη. Αυτή η δουλειά θέλει συνέχεια να είσαι ενεργός, θέλει συνέχεια να κάνεις ωραία πράγματα, ωραία τραγούδια, ωραίες συνεργασίες. Όλα αυτά.

 Το κοινό σε έμαθε μέσα από το  «Dream Show».

Θ. Τ.  Ναι, βέβαια. Ήταν το 2005-2006, Το θέμα είναι να είσαι πάντα ενεργός. Τώρα το πότε θα κάνεις τη μεγάλη επιτυχία ή τις μεγάλες συνεργασίες έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες και πολλές συγκυρίες. Για ένα καλλιτέχνη όταν κάνει ένα τραγούδι είναι σαν να αφήνει ένα μπουκαλάκι με ένα γραμμα στο πέλαγος. Θα κάνεις τις κινήσεις του για να φτάσει εκεί που πρέπει αλλά αυτό έχει να κάνει με πολλά. Με τα ρεύματα της θάλασσας, με τον αέρα, με τα πλοία που θα περάσουν, με το ποιος θα είναι στη παράλια εκείνη την ώρα. Είναι πολλά… Επομένως το κίνητρο και η βασική αφορμή πρέπει να είναι η αγάπη γι αυτό που κάνεις. Από εκεί και πέρα το τι θα γίνει έχει να κάνει με το Θεό, με το σύμπαν, με όλα αυτά. 

Θα ήθελες να ανήκεις στη κριτική επιτροπή ενός reality show όπως το  «The Voice» ή το  «X-Factor»;

Θ. Τ. Όχι. Και θα το δικαιολογήσω. Την άποψη μου θα πω φυσικά. Μπορεί και να μην είναι και έτσι. Όχι… γιατί βλέπω ότι δε γινεται τίποτα για τα παιδιά, που συμμετέχουν. Βλέπουμε, βλέπουμε βλέπουμε συνέχεια τραγουδιστές και τραγουδίστριες. Πάνε, φεύγουνε, Πάνε, φεύγουνε και τελικά δε γίνεται τίποτα. Αν πραγματικά γινόταν κάτι ίσως και να πήγαινα. Όχι τόσο ως κριτής απλά για να καταθέτω την άποψη μου σχετικά με αυτό που βλέπω. Δε ξέρω. Νομίζω ότι έχουν λίγο χάσει την αίγλη που είχαν τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον είναι πολλά, πάνε πάρα πολλοί σε σχέση με τα προηγουμενα χρόνια και όλοι θέλουν να γίνουν τραγουδιστές.

Πολλοί τραγουδιστές ασχολούνται με το θέατρο. Εσύ θα το έκανες; 

Θ. Τ. Όχι. Σε αυτό που κάνω, είμαι παραδοσιακός full.  Αυτό που εννοώ είναι ότι αυτό που κάνω θα το υποστηρίξω και θα το κάνω μέχρι τέλους, μέχρις εσχάτων. Δε θα το παρατήσω. Όχι κάποιος που μπορεί να κάνει θέατρο δεν μπορεί να κάνει τραγούδι και δεν το κρίνω. Είναι μια χαρά. Αλλά δεν ξέρω. Ίσως εγώ θέλω να διοχετεύω όλο μου το χρόνο στο τραγούδι. Γιατί θεωρώ ότι θέλει τόσο πολύ χρόνο το τραγούδι που αν πιαστείς με κάτι άλλο αναγκαστικά θα το αφήσεις. Οπότε δεν θα μπορείς να αποδώσεις το ίδιο. Ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς, που λέγανε και στο χωριό μου (γέλια). 

Με ποια τραγούδια σου είσαι συνδεδεμένος περισσότερο; Εκτός από το νέο σου τραγουδι το  «Το σώμα σου γυμνό» που κάνει πάταγο από τότε που κυκλοφόρησε. 

Θ. Τ. Με όλα μου τα τραγούδια, είμαι συνδεδεμένος. Ότι είπα το αγάπησα και το αγαπώ. Όμως αυτό το συγκεκριμένο, ” Το σώμα σου γυμνό”  αγγίζει τη ψυχή μου σε πολύ ιδιαίτερα βάθη. Τι θέλω να πω με αυτό. Είναι ένα τραγουδι που πιστεύω ότι ήρθε σε εμένα και βγήκε τη κατάλληλη στιγμή, τη στιγμή που το χρειαζόμουν και τη στιγμή που θα μπορούσα να το υποστηρίξω περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φορά. Ίσως γιατί τραγουδάω 22 χρόνια, ίσως γιατί έχω δει πολλά. Καταθέτω αυτό που νιώθω αυτή τη στιγμή. Το θεωρώ ένα τραγουδι… Τι να πούμε τώρα. Στιχουργικά για τον Κυριάκο Ντούμο. Έχει γράψει πολύ μεγαλες επιτυχίες  οπως το  «Για να σε εκδικηθώ» , το  «Και θα χαθώ» το  «Τετάρτη Βράδυ» της Ασλανίδου με τον Ρέμο. Πάρα πολλά τραγούδια. Αυτός ο στίχος λοιπόν, θεωρό ότι είναι ένας εξαιρετικός στίχος, ο οποίος είναι ωδή στον ερωτά. Ωδή. Αφιέρωμα στον Έρωτα. Και η μουσική φυσικά είναι του Γιώργου Μαρκόπουλου, ο οποίος θέλω να πως είναι ένας πολύ κάλο συνθέτης και έχει πολύ μέλλον αυτό το παιδί. Πολύ μέλλον. Άρα αν έπρεπε να ξεχωρίσω-που δεν μου αρεσει να ξεχωρίζω, γιατί όλα μου τα τραγούδια τα αγαπάω- αλλά ίσως αυτό το τελευταίο με αγγίζει λίγο περισσότερο.

Υπάρχει κάποια πολύ ιδιαίτερη στιγμή στη μέχρι τώρα πορεία σου, την οποία να θυμάσαι έντονα; Δεν έχει σημασία είτε είναι μουσικά, είτε στη σκηνη η σε κάποιο κέντρο. 

Θ. Τ. Ήταν δυο, ήταν δυο που ξεχωρίζω . Ήταν αρκετές αλλά θα πω δυο στιγμές που είναι χαραγμένες μέσα μου. Η πρώτη ήταν όταν μου έστειλε την επιστολή ο Γιάννης Πάριος στο παιχνίδι που ήμουν στο Dream Show. Και διαβάστηκε δημόσια. Εκεί τα έχασα. Το συναίσθημα που ένιωσα εκείνη τη στιγμή. Ένιωθα και νιώθω δέος γι αυτόν τον ανθρωπο.

Το γνώριζες από πριν;

Θ. Τ. Όχι, ποτέ. Ήταν μια έκπληξη για έμενα. Ήταν ένα γεγονός που με συγκλόνισε. Με τρέλανε εκείνη την ώρα. Τον άκουγα από μικρο παιδάκι και συνεχίζω να τον ακούω οπως και όλοι μας. Και η δεύτερη ήταν όταν ήμουν στο Διογένης Studio με τη Πέγκι Ζηνα. Ήταν μια βραδιά που ερμηνεία το ”Που να σαι”,  του Αντώνη Ήρεμου. Το συγκεκριμένο τραγούδι το ειχα πει πρώτο εγώ σε Live εκπομπή, τότε δεν ήταν γνωστό το τραγουδι και το είπα τότε σε ένα από τα Live του Dream Show και πήρα πολύ καλές κριτικές και αυτό το τραγουδι με συνοδεύει μέχρι σήμερα. Είναι ένα από τα τραγούδια που αγαπάω ιδιαίτερα οπως και ο Ρέμος φυσικά είναι ένας μεγάλος ερμηνευτής. Δεν το συζητάμε αυτό. Αλλά ήταν μια από τις βραδιές που το ερμήνευα αυτό το τραγουδι στο μαγαζί, στο Διογένης Studio, που ήμουνα με τη Πέγκι Ζήνα και δεν ξέρω ήταν η συγκεκριμένη ερμηνεία, μπορεί να ενιωθα και λίγο περιεργα εκείνη την ήμερα. Η ερμηνεία μου λοιπόν έκανε το κόσμο να με χειροκροτήσει τόσο έντονα. Ένα κατάμεστο Διογένης Studio, ειχε 1500 με 1700 άτομα μέσα. Και υπηρχε μια μερίδα του κόσμου που σηκώθηκαν όρθιοι. Αυτό εγώ δεν το ειχα ξαναζήσει μέχρι τότε. Και είναι κάτι που με αγγίζει. Έχω ζήσει πολλά πραγματα. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό. 

Όταν βρίσκεσαι πάνω στην σκηνή και ο κόσμος από κάτω σιγοτραγουδά μαζί σου, πως νοιώθεις;

Θ. Τ. Όταν μπορείς εκείνη την ώρα να κάνεις τόσο κόσμο να τραγουδήσει μαζί σου νιώθεις ότι έχει συντονιστεί απόλυτα με ένα κόσμο που σε αγαπάει, τον αγαπάς , του δίνεις, σου δίνει και αυτό είναι κάτι συγκλονιστικό. 

Υπάρχουν πράγματα και καταστάσεις που σε ενοχλούν στο χώρο σου;

Θ. Τ.  Βέβαια, υπαρχουν , ναι. 

Δεν είναι τόσο ρόδινα όλα;

Θ. Τ. Όχι βεβαια , μη τρελαθούμε τώρα. Δεν μπορούμε να λέμε ψέματα και να ωραιοποιούμε τα πράγματα. Είναι ένας πολύ δύσκολος χώρος και ένας χώρος που δεν ξέρεις ποτέ τι θα γίνει και πότε θα σου έρθει η καλή. Δεν ξέρεις. Πας στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Ένα από τα πράγματα που με ενοχλεί λίγο στο χώρο μου είναι ότι άλλα λέμε και άλλα κάνουμε. Αυτό είναι κάτι που με ενοχλεί. Γενικά θεωρώ ότι πρέπει αυτό που λέμε αυτό να κάνουμε. Εγώ προσωπικά έτσι έχω μάθει. Από μικρός και αυτό συνεχίζω να κάνω. Είναι κάτι που με ενοχλεί. Υπάρχουν όμως και πολύ καλά παιδιά στη νύχτα και ίσως κάποιες φορές καλύτερα και από τη μέρα. Αυτό που λένε για τη νύχτα ότι όλα είναι χάλια, δεν το έχω δει. Δεν το έχω ζήσει. Την  μέρα ίσως είναι λίγο χειρότερα τα πραγματα( γέλια). Όπως και στην ήμερα έτσι και στη νύχτα υπάρχει αυτό. Άλλα να λέμε μπροστά σου, άλλα να λέμε από πίσω σου. Δεν είναι ωραίο και γενικά αυτό είναι κάτι που με ενοχλεί. Είμαι άνθρωπος γενικά που δεν κάθομαι να εστιάσω ποτέ στα αρνητικά. όταν είναι κάτι αρνητικό, το παρατηρώ, το υπογραμμίζω αλλά μετά προχωράω γιατί θεωρώ πως ότι σκεφτόμαστε, είμαστε. Ακόμη και σε κάτι που δεν μου αρέσει, προσπαθώ να εστιάσω σε κάτι που μου αρέσει. Γιατί σιγουρα θα υπάρχει κάτι καλό. Σε κάποιον που κάνει ένα λάθος δεν στέκομαι στο λάθος του αλλά στο θετικό. Αυτός ο άνθρωπος έκανε κάτι κακό αλλά έχει κάνει και κάτι καλό. Παίρνω το καλό. Και προχωράω. Προσπαθώ. Δεν το καταφέρνω πάντα. Και εγώ τσαντίζομαι και εγώ κάποιες φορές θυμώνω. Άνθρωπος είμαι,  αλλά προσπαθώ γενικότερα να εστιάζω στα θετικά των ανθρώπων όπως θέλω και ο άλλος να εστιάζει στα δικά μου θετικά. 

Που εμφανίζεσαι τώρα; Που μπορούμε να σε ακούσουμε; 

Θ. Τ.  Αυτή τη στιγμή θα κάνουμε μια χειμερινή περιοδεία. Ξεκινάω το Σάββατο (26/10). Θα παίξουμε στο Art Cafe Bar στους Αγίους Θεοδώρους. Ένα από τα αγαπημένα μου μέρη. Έχω παίξει τρεις φορές εκεί και τώρα είναι η τέταρτη. Έχουμε παίξει και με τον μεγάλο μουσικό, τον Ανρέα Καραντίνη εκεί. Και μετα θα κάνω κάποιες επισκέψεις σε μεγαλες πόλεις σε Ελλάδα και σε εξωτερικό τις οποίες θα τις ανακοινώσω μέσα από τα social media, στο Facebook, Thanos Tzanis Official και στο Instagram, Thanos Tzanis. Από τις γιορτές και μετά συζητάω για να είμαι στην Αθήνα σε κάποιο σχήμα. 

Οπότε θα σε δούμε… 

Θ. Τ.  Θα με δείτε. Και θα είμαστε σε επικοινωνία. Είμαι ανθρωπος που επικοινωνώ.

Κλείνοντας τι μήνυμα θα ήθελες να δώσεις στους ακροατές του Horizon και στους αναγνώστες του layout? 

Θ. Τ. Θα ήθελα να πω να έχει υγεία όλος ο κόσμος, που είναι και το πιο βασικό. Και δεν είναι δεδομένο. Και θα ήθελα να πω στο κόσμο, γενικό όσο μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι και όσο μπορούμε να αγαπάμε το διπλανό μας. Άμα μπορέσουμε και αγαπήσουμε ουσιαστικά τους άλλους ανθρωπους αυτό θα γυρίσει και σε εμάς, θα γίνουμε και εμείς καλύτεροι άνθρωποι αλλά και ο κόσμος γενικότερα. Λέμε να αλλάξουμε το κόσμο… αλλά πρέπει να αλλάξουμε τον ίδιο μας τον εαυτό και το τρόπο που σκεφτόμαστε… Και σου το λέω εγώ που πιο παλιά, σκεφτόμουν και πιο αρνητικά, έκανα και πιο μαύρες σκέψεις και έβλεπα ότι τα πραγματα δεν προχωράνε. Δεν πήγαιναν οπως τα ήθελα και κάποια στιγμή αποφάσισα να σκεφτομαι μόνο θετικά, όσο μπορώ. Από τη στιγμή που το έκανα, τα πράγματα πήγαν καλύτερα και ερχόντουσαν όμορφα γεγονότα να με συναντήσουν μόνα τους χωρίς να πηγαίνω εγώ να τα συναντήσω. Άρα αυτό που θα ήθελα να πω στο κόσμο είναι όσο μπορούμε να σκεφτόμαστε θετικά, με αγάπη και με φως για τους άλλους.

 

Ευχαριστώ για ακόμη μια φορά το Θάνο Τζάνη που μου παραχώρησε αυτή τη συνεντευξη για τον Horizon Radio και για το Layout.gr

Ακούστε ΕΔΩ το νέο τραγουδιού του Θάνου Τζάνη

Πηγή video: Heaven Music

 

 



Δεν επιτρέπονται τα σχόλια.

Το lay-out.gr θέλει να ακούσει την άποψή σας. Μπορείτε να γράφετε τα σχόλιά σας ελεύθερα, όμως θα επιθυμούσαμε να αποφεύγετε τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Επίσης, σας παρακαλούμε τα όσα γράφετε να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους.