Σχολεία: Όλα όσα αλλάζουν από τη νέα σχολική χρονιά

141

Σχολεία: Τι αλλάζει σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια από τον Σεπτέμβριο

Το νέο σχολείο, που θα δουν οι μαθητές από το Σεπτέμβριο περιέγραψε χθες, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, που θα εμπεριέχει νέα δεδομένα με αξιολόγηση εκπαιδευτικών και στελεχών, αυτονομία σχολείων με νέου τύπου αξιολόγηση των μαθητών ακόμα και και flipped classroom (ανεστραμμένη τάξη), όπου ο μαθητής θα παρουσιάζει μέρος του μαθήματος, με στόχο την πιο ενεργό συμμετοχή του. Οι αλλαγές εμπεριέχονται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που τέθηκε από χθες σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να ψηφισθεί περί τα τέλη του μήνα.

Οι αλλαγές από τη νέα σχολική χρονιά περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αξιολόγηση εκπαιδευτικών που σε περίπτωση που είναι αρνητική θα οδηγεί σε υποχρεωτική επιμόρφωση εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης μαθητών και όχι μόνο από τα διαγωνίσματα, αυτονομία του σχολείου με ανάληψη πρωτοβουλιών από τους εκπαιδευτικούς, διευθυντές που θα λαμβάνουν αποφάσεις για το σχολείο του, κληρικοί μόνο με πτυχίο Πανεπιστημίου ή από Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες σε Αθήνα και Κρήτη, εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου που δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν, ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Εξετάσεις από Τράπεζα Θεμάτων για την Α΄και Β ΄λυκείου Ιδρυση 6 πρότυπων ΕΠΑΛ, δημιουργείται θέση υπεύθυνου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Ελληνική PISA για αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου. Επίσης, ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να επιβάλλει πειθαρχικές ποινές έγγραφης επίπληξης στους εκπαιδευτικούς ενώ καταργείται η κατ’αποκλειστικότητα αλφαβητική κατανομή ανά τμήματα καθώς ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει τη δυνατότητα να βάζει κριτήρια.

Επιλογή διδακτικών βιβλίων

Το πολλαπλό βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν, ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Ταυτόχρονα, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση και στα υπόλοιπα εγκεκριμένα διδακτικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή, καθώς και σε πλούσιο συμπληρωματικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό. Η ελεύθερη επιλογή βιβλίου και οι πολλαπλές πηγές σηματοδοτούν μια πραγματική αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο, ξεφεύγοντας από το μοντέλο της αποστήθισης, ενισχύοντας την κριτική σκέψη των μαθητών και τη διαμόρφωση ανεξάρτητης γνώμης. Η Ελλάδα και η Κύπρος αποτελούν τη μειοψηφία των χωρών ΕΕ που διατηρούν το μονοπώλιο του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου.

Διαβάστε περισσότερα στο Πρώτο Θέμα