Προσοχή: Δείτε fake μήνυμα που ζητά να καταχωρήσετε τους τραπεζικούς σας κωδικούς

359

spam-phishing-img-02

Μέσα σε λίγα λεπτά μπορούν να σας αδειάσουν τις καταθέσεις – Οι Τράπεζες δεν θα σας ζητήσουν ποτέ να καταχωρήσετε τους κωδικούς σας – Τι πρέπει να κάνετε εάν λάβετε τέτοιο μήνυμα

Ολοένα και συνεχίζονται τα μηνύματα που λαμβάνουν οι πολίτες από επιτήδειους οι οποίοι προσποιούμενοι τις τράπεζες τους καλούν να καταχωρήσουν τους προσωπικούς τους κωδικούς με την μέθοδο του phishing.

Τα μηνύματα αυτά, περιέχουν παραπλανητικό περιεχόμενο και οι αποστολείς τους υποδύονται την ταυτότητα ενός νόμιμου οργανισμού/εταιρίας/τράπεζας. Στην φωτογραφία που παρατίθεται οι επιτήδειοι προσποιούμενοι την Εθνική Τράπεζα προσπαθούν να κινητοποιήσουν τον πελάτη λέγοντάς του πως παρατηρήθηκε ασυνήθιστη δραστηριότητα στον λογαριασμό του μέσω e-mail που του έχουν στείλει στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο.

Με αυτόν τον τρόπο του ζητούν να ταυτοποιηθεί σε ένα περιβάλλον που προσομοιάζει στο ψηφιακό περιβάλλον ταυτοποίησης της τράπεζας και αποκτούν πρόσβαση στα στοιχεία σύνδεσής του τα οποία και χρησιμοποιούν για να αδειάσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς.

Βέβαια στην συγκεκριμένη απάτη κοιτώντας προσεκτικά την ηλεκτρονική διεύθυνση του αποστολέα γίνεται αντιληπτό πως δεν πρόκειται για εταιρικό email ούτε για αυτοματοποιημένο μήνυμα.

Δείτε το μήνυμα:

apati-trapeza-1

Η πλειοψηφία των phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό του χρήστη, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή του για εκτέλεση συναλλαγής (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από τον χρήστη), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.

Για την ασφάλειά των καταναλωτών συστήνεται προς τους συναλλασσόμενους να μην επιλέξουν τον σύνδεσμο και δηλώσουν προσωπικά στοιχεία και κωδικούς, καθώς άμεσα οι επιτήδειοι θα προχωρήσουν σε συναλλαγές, προκαλώντας οικονομική ζημία (στον συναλλασσόμενο).

Όπως έχουν κατ’ επανάληψη αναφέρει οι τράπεζες προς τους καταναλωτές, από πλευράς τραπεζών δεν θα τους ζητηθεί ποτέ και με κανέναν τρόπο οι κωδικοί πρόσβασης τους σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής, ή στοιχεία και κωδικοί καρτών, αλλά ούτε θα προβούν (οι τράπεζες) σε διαδικασία επικαιροποίησης -επαλήθευσης προσωπικών στοιχείων, γεγονός που αποκλείει κάθε πιθανότητα το email ή sms που λαμβάνουν να προέρχεται από την τράπεζα τους.

Στη συνέχεια και για την ασφάλειά τους, εάν έχουν λάβει τέτοιο μήνυμα θα πρέπει να επικοινωνήσουν άμεσα με τον Οργανισμό. Μετά τη δήλωση του περιστατικού και ακολουθώντας τις οδηγίες εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου, θα πρέπει να διαγράψουν το email ή sms, που έχουν λάβει, χωρίς να το προωθήσoυν σε κάποιον παρά μόνο σε αρμόδια υπηρεσία της τράπεζας τους, εφόσον ζητηθεί.