Πόσα κέρδισε η οικογένεια Agnelli από τη συγχώνευση PSA – FCA

Η περιουσία της οικογένειας αυξήθηκε κατά 800 εκατομμύρια ευρώ από τότε που αποκαλύφθηκαν διαπραγματεύσεις.

 

Η οικογένεια Agnelli αναδεικνύεται ως ο μεγαλύτερος νικητής από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles με τον όμιλο PSA, με κερδισμένο βέβαια τον 43χρονο John Elkann, ο οποίος έχει αναλάβει την αναγέννηση της δυναστείας τα τελευταία 15 χρόνια. Μάλιστα η περιουσία της οικογένειας αυξήθηκε κατά 800 εκατομμύρια ευρώ από τότε που αποκαλύφθηκαν διαπραγματεύσεις σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg. Η οικογένεια Agnelli κατέχει μια θέση ελέγχου στη μετοχική σύνθεση της Exor, που αποτελεί και τον μεγαλύτερο μέτοχο της Fiat.

Οι Agnellis έχουν περιουσία άνω των 10 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires, καθιστώντας τους μία από τις πλουσιότερες δυναστείες της Ευρώπης. Μέσω της Exor έχουν επενδύσεις στη Ferrari, στο περιοδικό Economist , στην Juventus και στη Fiat η οποία έχει αυξήσει κατά πολύ τον πλούτο της οικογένειας από το 1899. Η τύχη είναι διαδεδομένη σε δεκάδες μέλη της οικογένειας που κατέχουν τα μερίδιά τους μέσω της εταιρίας Giovanni Agnelli BV, η οποία ελέγχει το 53% της Exor.

Ο Elkan, ο σημερινός πρόεδρος της FCA, είναι εγγονός του Gianni Agnelli ο οποίος ήταν γνωστός στους Ιταλούς ως “L’Avvocato”, ή δικηγόρος. Ο Gianni, ο οποίος πέθανε το 2003, ανέλαβε μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, βοηθώντας την ανοικοδόμηση του Ιταλού κατασκευαστή και τη διαμόρφωση του μεταπολεμικής περιόδου της Ιταλίας. Η Elkann έχει αναδιαμορφώσει το χαρτοφυλάκιο της Exor από τότε που έγινε επικεφαλής της οικογένειας το 2004. Η Fiat μετατράπηκε υπό την κυριαρχία του CEO Sergio Marchionne, ο οποίος πέθανε το 2018.

Ο Elkann θα είναι πρόεδρος της συγχωνευθείσας εταιρείας και η Exor θα είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με 14% περίπου.

Πώληση ή συγχώνευση;

Πολλοί είναι οι αναλυτές που εκτιμούν πως ο όμιλος PSA εξαγόρασε τον όμιλο FCA αλλά για κάποιους λόγους η συμφωνία εμφανίζεται ως «συγχώνευση». Οι μέτοχοι της PSA δεν είναι πεπεισμένοι ότι αξίζει τον κόπο και δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί είναι σκεπτικοί επισημαίνουν οι αναλυτές. Το διοικητικό συμβούλιο των 11 μελών του νέου ομίλου FCA-PSA θα έχει έξι μέλη από το τον γαλλικό όμιλο συμπεριλαμβανομένου του CEO Carlos Tavares, ο οποίος θα παραμείνει CEO για πέντε χρόνια και πέντε έτη από τη Fiat Chrysler.

Παρόλο που δεν υπάρχει δεσμευτική συμφωνία, οι όροι έχουν τεθεί για να εξασφαλίσουν ότι οι επενδυτές της FCA θα βγάλουν περισσότερο από το συνδυασμό από ό, τι έβαλαν. Η αξία της εταιρείας ήταν ήδη μικρότερη από την τιμή της PSA. Η οικογένεια Agnelli θα αποσύρει περίπου 5,8 δισεκατομμύρια ευρώ κυρίως από ένα ειδικό μέρισμα πριν οι αυτοκινητοβιομηχανίες συγχωνευθούν. Αυτό μειώνει περαιτέρω την οικονομική συμβολή της FCA στο νέο όμιλο.

Από την πλευρά τους, οι επενδυτές της PSA θα αποβάλουν το μερίδιο της εταιρείας τους στη Faurecia που παράγει εξαρτήματα αυτοκινήτων. Αυτό αξίζει μόνο 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν συνυπολογιστούν όλα τα παραπάνω τότε οι μέτοχοι της FCA θα συνεισφέρουν περίπου το 40% των συνδυασμένων μετοχών έναντι 50% του νέου ομίλου που θα προκύψει από τη συγχώνευση των PSA-FCA . Επιπλέον, θα έχουν το μισό μερίδιο στην αξία οποιασδήποτε εξοικονόμησης κόστους.

Η γενναιοδωρία του PSA

Γιατί είναι τόσο γενναιόδωρος ο όμιλος PSA; Ένας λόγος είναι ότι πρόκειται για μια εξαγορά με χαμηλό ρίσκο από τη γαλλική εταιρεία. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει την «εξουσία» στο διοικητικό συμβούλιο με το νέο CEO Carlos Tavares να διοικεί για 5 χρόνια όλες τις μάρκες του νέου ομίλου.

Το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου PSA πιστεύει ότι πραγματικά χρειάζεται αυτή τη συμφωνία και όπως φαίνεται είναι διατεθειμένο να το πληρώσει. Επίσης η FCA αποτελεί το όχημα του ομίλου PSA για την αμερικανική αγορά ενώ επίσης θα επιταχύνει την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Όσον αφορά στη μείωση του κόστους ο νέος όμιλος αναμένεται να εξοικονομήσει 3,7 δις. ευρώ ετησίως ενώ αν συνυπολογίσει περαιτέρω οικονομίες κλίμακος τότε οι εξοικονομήσεις μπορεί να ξεπεράσουν τα 6 δισ. ευρώ.

Προς το παρόν οι εταιρείες δηλώνουν πως δεν θα κλείσουν κανένα εργοστάσιο γεγονός που δεν προκαλεί καμία ταραχή…



Δεν επιτρέπονται τα σχόλια.

Το lay-out.gr θέλει να ακούσει την άποψή σας. Μπορείτε να γράφετε τα σχόλιά σας ελεύθερα, όμως θα επιθυμούσαμε να αποφεύγετε τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Επίσης, σας παρακαλούμε τα όσα γράφετε να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους.