Ο Guardian καταργεί τη διαφήμιση από εταιρείες ορυκτών καυσίμων

483

Η βρετανική εφημερίδα Γκάρντιαν ανακοίνωσε σήμερα ότι σταματά να δέχεται διαφημίσεις από πετρελαϊκές και εταιρείες φυσικού αερίου και γίνεται έτσι το πρώτο μεγάλο διεθνές ΜΜΕ που καταργεί ολοκληρωτικά τα διαφημιστικά έσοδα από εταιρείες ορυκτών καυσίμων.

 

Η κίνηση αυτή, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας να μειώσει ο οργανισμός το αποτύπωμα άνθρακα και να αυξήσει την κάλυψη με ρεπορτάζ και αναλύσεις την κλιματική αλλαγή, ανακοινώθηκε σήμερα και τίθεται άμεσα σε εφαρμογή.

Η απαγόρευση θα εφαρμοστεί σε κάθε επιχείρηση που έχει σχέση με την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων, περιλαμβανομένων πολλών από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους ρυπαντές.

«Η απόφασή μας οφείλεται στις μακροχρόνιες προσπάθειες πολλών επιχειρήσεων αυτού του κλάδου να εμποδίσουν την ουσιαστική κλιματική δράση από τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο» τονίζουν η εκτελεστική διευθύντρια, Άννα Μπέιτσον, και ο επικεφαλής του τμήματος εσόδων, Χαμίς Νίκλιν, σε κοινή τους δήλωση. Προσθέτουν ότι η ανταπόκριση στην υπερθέρμανση του πλανήτη είναι «η σημαντικότερη πρόκληση των καιρών μας» και εξηγούν ότι ο Γκάρντιαν με τα ρεπορτάζ του δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες Ενέργειας ασκούν πιέσεις και έτσι βλάπτουν την προστασία του περιβάλλοντος.

Περιβαλλοντικές οργανώσεις υποστηρίζουν εδώ και πολύ καιρό ότι οι εταιρείες Ενέργειας χρησιμοποιούν ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες  για να «ξεπλύνουν με πράσινο τρόπο» τις δραστηριότητές τους, αλλά και για διαφημίσουν σχετικά μικρές επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές Ενέργειας, ενώ συνεχίζουν να αποκομίζουν τα περισσότερα έσοδά τους από την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων. Καλούν μάλιστα τα ειδησεογραφικά πρακτορεία να απορρίψουν τέτοιου είδους διαφήμιση, παρότι μέχρι σήμερα μόνο μικρά πρακτορεία έχουν υιοθετήσει μια τέτοια προσέγγιση.

Η απόφαση αυτή της εφημερίδας έρχεται σε μια περίοδο δύσκολη για τη βιομηχανία της ενημέρωσης, με το διοικητικό συμβούλιο του Ομίλου του Γκάρντιαν να προειδοποιεί ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει μεγάλες αντιξοότητες φέτος. Η διαφήμιση αποτελεί το 40% των εσόδων του Ομίλου, κάτι που σημαίνει ότι παραμένει κομβική για τη χρηματοδότηση του δημοσιογραφικού προϊόντος που παράγουν ο Γκάρντιαν και ο Ομπσέρβερ σε όλο τον κόσμο.

Πηγή: Guardian