Νέα Φιλαδέλφεια: Πώς κατάφεραν να φτάσουν στους επισήμους οι «10 μαθήτριες»

Ένα βίντεο που καταγράφει την προετοιμασία των 10 νεαρών κοριτσιών που έκαναν παρέμβαση στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Νέα Φιλαδέλφεια αναρτήθηκε στο Facebook αποκαλύπτοντας πώς προετοιμάστηκαν, πώς ξεκίνησαν την παρέλασή τους και πώς προχώρησαν στην παρέμβασή τους όταν πέρασαν μπροστά στους επισήμους όταν περπάτησαν αλά Monty Python.

Στο βίντεο φαίνονται τα νεαρά κορίτσια να συζητούν πιθανότατα για το πώς θα κάνουν την «παρέμβαση έκτακτης ανάγκης» όπως την χαρακτηρίζουν.

Απο τα πλάνα που ακολουθούν, δε, προκύπτει ότι η ομάδα των κοριτσιών αρχικά παρήλασε κανονικά προκειμένου να κερδίσει χρόνο για να φτάσει μπροστά στους επισήμους.

Δείτε το βίντεο:

Η ιστορία του Silly Walk των Monty Python

το σκετς των Monty Python, με τίτλο «Το Υπουργείο των Χαζών Βαδισμάτων» είναι ένα μικρό αριστούργημα σάτιρας, μια αληθινά κορυφαία στιγμή στην κωμική τέχνη κατά τη βρετανική παράδοση. Και είναι αλήθεια επίσης ότι το «Ministry of Silly Walks» έχει δημιουργήσει το δικό του ξεχωριστό θρύλο στην παγκόσμια ποπ κουλτούρα.

Ο πανύψηλος Τζον Κλιζ ήταν ο ιδανικός πρωταγωνιστής του συγκεκριμένου σκετς και η προσεκτικά χορογραφημένη αδεξιότητά του έγραψε ιστορία. Ως συνήθως, όμως, ιστορία έγραψαν και οι ατάκες των Monty Python. Χαρακτηριστικά, στο μεγαλύτερο απόσπασμα της πρόζας του, ο χαρακτήρας που ενσαρκώνει ο Κλιζ αναφέρει: «Το ουσιώδες πρόβλημά μας είναι τα χρήματα. Φοβάμαι ότι το Υπουργείο των Χαζών Βαδισμάτων δεν λαμβάνει πλέον το είδος της υποστήριξης που χρειάζεται. Βλέπετε, υπάρχουν η Εθνική Άμυνα, οι Κοινωνικές Ασφαλίσεις, η Υγεία, η Στέγαση, η Εκπαίδευση, τα Χαζά Βαδίσματα… σε όλους αυτούς τους τομείς το κράτος αποδίδει τα ίδια κονδύλια. Την περσινή χρονιά, ωστόσο, η κυβέρνηση έδωσε περισσότερα στην Εθνική Αμυνα παρά στο Υπουργείο Χαζών Βαδισμάτων! Τώρα πλέον λαμβάνουμε μόλις 348.000.000 λίρες ετησίως, τα οποία υποτίθεται ότι επαρκούν για να τα επενδύσουμε σε όλα μας τα προϊόντα».

Με την ως άνω ανάλυση, ο Τζον Κλιζ, ως Υπουργός Χαζών Βαδισμάτων, εξηγεί σε έναν άλλο Monty Python, τον Μάικλ Πάλιν, το γιατί θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για το υπουργείο να χρηματοδοτήσει το Χαζό Βάδισμα που προτείνει ο δεύτερος. Ο «κ. Πάντεϊ» παρουσιάζει στον υπουργό ένα ελάχιστα πρωτότυπο Χαζό Βάδισμα, παρόλο που ο στόχος του ήταν μεγαλεπήβολος: να διεκδικήσει επιχορήγηση για τη διάδοση των Χαζών Βαδισμάτων σε ολόκληρη τη Μεγάλη Βρετανία.

Τόσο με τους ξεκαρδιστικούς διαλόγους όσο και με την «πινακοθήκη» των Χαζών Βαδισμάτων, που παρελαύνουν από την οθόνη, οι Monty Python κατέθεσαν μια ισοπεδωτική σάτιρα της γραφειοκρατικής νοοτροπίας. Κι αυτό το έκαναν σε μια εποχή που η δριμεία κριτική της γραφειοκρατίας ως τύπου οργάνωσης μιας ολόκληρης κοινωνίας εστιαζόταν κυρίως στη Σοβιετική Ένωση -και, ευρύτερα, στις χώρες του τότε λεγόμενου «Υπαρκτού Σοσιαλισμού». Βασικός εκπρόσωπος αυτού του ρεύματος της μεθοδικής, τεκμηριωμένης και κατά το δυνατόν επιστημονικής απόπειρας ιδεολογικής απονομιμοποίησης της «Γραφειοκρατικής Κοινωνίας» ήταν ο μεγάλος Έλληνας διανοητής, Κορνήλιος Καστοριάδης.

Μολονότι είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν είχαν επηρεαστεί από τη σκέψη του Καστοριάδη ή άλλων στοχαστών που κινούνταν σε παρόμοιους δρόμους προβληματισμού, οι Monty Python δεν στόχευσαν μόνο στη γραφειοκρατία της πατρίδας τους. Ντύνοντας τον Τζον Κλιζ σαν τυπικό Βρετανό δημόσιο υπάλληλο, παρουσιάζοντάς τον σαν αρχετυπικό συντηρητικό (με καπέλο μπόουλερ, μαύρο κοστούμι, ομπρέλα και χαρτοφύλακα) δημιούργησαν το πρότυπο του άβουλου γραναζιού ενός γιγαντιαίου μηχανισμού -όπως το κράτος. Γιγαντιαίου και απόλυτα παράλογου, όπως δίδασκε στα γραπτά του ο Καστοριάδης.



Δεν επιτρέπονται τα σχόλια.

Το lay-out.gr θέλει να ακούσει την άποψή σας. Μπορείτε να γράφετε τα σχόλιά σας ελεύθερα, όμως θα επιθυμούσαμε να αποφεύγετε τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Επίσης, σας παρακαλούμε τα όσα γράφετε να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους.