Μίλτος Κλαπαδάκης: “Θα είναι μια δύσκολη μάχη”

Στον Horizon 96,5 και στην εκπομπή “Liber Tango” με τη Χρύσα Σκουρολιάκου και την Ελευθερία Καραμπίνη, μίλησε ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη “Πειραιάς Νικητής” του Γιάννη Μώραλη, Μίλτος Κλαπαδάκης.

Ο κ. Κλαπαδάκης, λίγες μέρες πριν τις επικείμενες δημοτικές εκλογές της 26ης Μαΐου, τοποθετήθηκε στο ζήτημα της ανακύρηξης του μεγαλύτερου μέρους του Πειραία ως αρχαιολογικό χώρο, ενώ, παράλληλα, στάθηκε και στο θέμα της καθυστέρησης της δημιουργίας του μετρό.

“Θα είναι μια δύσκολη μάχη, ο Πειραιάς είναι ένας μεγάλος Δήμος”, τόνισε ο υποψήφιος δημοτικός σύμβολος με την παράταξη του Γ. Μώραλη.

Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη του Μ. Κλαπαδάκη στη Χρύσα Σκουρολιάκου και την Ελευθερία Καραμπίνη:

Πείτε μας λίγα πράγματα για εσάς, να σας γνωρίσει ο κόσμος λίγο καλύτερα…

Είμαι γέννημα θρέμμα Πειραιώτης. Εργάζομαι και ζω στον Πειραιά, είμαι δικηγόρος στο επάγγελμα. Διατηρώ δικηγορικό γραφείο στον Πειραιά, είμαι νομικός Σύμβουλος στον όμορο δήμο Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη δύο χρόνια. Η ενασχόλησή μου με την πολιτική και τα κοινά ξεκινά από πολύ νεαρή ηλικία από τα 18 μου χρόνια, όταν ήμουν φοιτητής και συνεχίζεται αδιαλείπτως έως σήμερα.

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τα κοινά από τόσο μικρή ηλικία;

Όπως προείπα, άρχισα να ασχολούμαι με τα κοινά από τα 18 μου χρόνια, από τα φοιτητικά μου χρόνια και συνεχίζεται αδιαλείπτως έως σήμερα. Αυτό έχει πάρει διάφορες μορφές στο δικηγορικό σύλλογο. Επίσης στον κομματικό φορέα στον οποίο ανήκω, είμαι στον τομέα της δικαιοσύνης λόγω επαγγέλματος. Μάλιστα έχω συγγράψει και ένα τμήμα του προγράμματος του Κινήματος Αλλαγής, για την δικαιοσύνη και παλαιότερα για το ΠΑΣΟΚ. Έναυσμα ουσιαστικά έδωσε για την ενασχόληση με την τοπική αυτοδιοίκηση συγκεκριμένα μία πρωτοβουλία πολιτών που δημιουργήσαμε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, είναι η Πρωτοβουλία Πολιτών Πειραιά, την ονομάζουμε Π3 στον Πειραιά. Βρεθήκαμε άνθρωποι από την ευρύτερη περιοχή και μέσα από δράσεις και εκδηλώσεις τα τελευταία χρόνια, παρεμβαίνουμε στο πολιτικό και πολιτιστικό γίγνεσθαι της πόλης. Αυτό αποτέλεσε μία αφορμή και μία κινητήριο δύναμη να ασχοληθώ πιο ενεργά με τα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Είστε προετοιμασμένος για την Κυριακή (σ.σ. για τις 26/5);

Νομίζω πως ναι, είναι μία δύσκολη μάχη γιατί ο Πειραιάς είναι μία πολύ μεγάλη περιοχή, ένας πολύ μεγάλος δήμος, με ιδιαιτερότητες. Είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω στις αυτοδιοικητικές εκλογές, αλλά υπάρχει μία σχετική εμπειρία και το επάγγελμα σε αυτό βοηθάει, άρα νομίζω ότι θα πάμε καλά.

Το θέμα αρχαιολογικού χώρου σας εμποδίζει στο έργο σας; Τί σκοπεύετε να κάνετε γι’ αυτό;

Όποιος κατοικεί στον Πειραιά γνωρίζει ότι υπάρχουν αρκετά θέματα. Το Κεντρικό Αρχαιοελληνικό Συμβούλιο και το Συμβούλιο Μουσείων (κοινώς το ΚΑΣ) έχει ανακηρύξει το μεγαλύτερο μέρος του Πειραιά ως αρχαιολογικό χώρο.

Τέτοιου είδους αποφάσεις, προφανώς, αποτελούν εμπόδιο και τροχοπέδη σε οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης, είτε ξεκινά από την τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου – δεύτερου βαθμού, είτε με τη συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Κάτι αντίστοιχο, να υπενθυμίσω, είχαμε δει και στο Ελληνικό το 2017, που υποτίθεται θα ήταν έτοιμο το επενδυτικό πρόγραμμα που θα δημιουργούσε θέσεις εργασίας κ.λ.π. Τώρα έχουμε φτάσει στο 2019 και ψάχνουμε να βρούμε τους κορμοράνους και τα αρχαιοελληνικά μνημεία στο Ελληνικό.

Τώρα όσον αφορά τον Πειραιά υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Γίνονται συνεχείς ενέργειες από την δημοτική αρχή και τον Δήμαρχο, κ. Γιάννη Μώραλη, προκειμένου να μην αποτελέσει, εν τις πράγμασι, τροχοπέδη στα επενδυτικά σχέδια, σε μία περίοδο που ο Πειραιάς έχει αρχίσει να αποτελεί και τουριστικό, και επενδυτικό προορισμό. Θα ήθελα να θυμίσω ότι πολλές φορές στην Ελλάδα παρεξηγούμε την προσπάθεια προστασίας των αρχαιολογικών χώρων και τα ταυτίζουμε με την ανάδειξη, η οποία τελικά δεν ακολουθεί. Θα φέρω ως παράδειγμα την περιοχή της Πειραϊκής. Εδώ και 15 χρόνια έκλεισαν μαγαζιά, έμειναν άνεργοι άνθρωποι και το μόνο που βλέπουμε, είναι 15 χρόνια συρματόπλεγμα στην περιοχή του Θεμιστόκλειου τείχους, χωρίς καμία περαιτέρω ανάδειξη και ανάπλαση εγκατάλειψης. Υπάρχουν πολλά άλλα σημεία στον Πειραιά, όπως το οικόπεδο στο κέντρο του Πειραιά στην Ηρώων Πολειτεχνίου & Σκουζέ, που προοριζόταν για το Δικαστικό Μέγαρο, τα οποία έχουν γίνει χώροι αποθήκευσης σκουπιδιών και απλά ενδημούν χορταρικά και ζαρζαβατικά.

Με τον Πύργο του Πειραιά τι γίνεται;

Ο Πύργος του Πειραιά είναι ένα σύμβολο για την πόλη, είναι το δεύτερο υψηλότερο κτίριο στη χώρα. Παρέμενε ανεκμετάλλευτο και αποτελεί το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του δήμου Πειραιά από τότε που κατασκευάστηκε, επί Χούντας. Έχει βγει ήδη ο διαγωνισμός για την αξιοποίησή του, θεωρούμε ότι θα έχουμε ανάδοχο, είναι μία πάρα πολύ καλή συγκυρία με την ανάπτυξη του λιμανιού, με τον ερχομό του μετρό και του τραμ. Προορίζεται για χρήσεις ξενοδοχείου και γραφείων, νομίζω πως θα αποτελέσει ένα σημαντικό στοιχείο για την ανάπλαση όλης της ευρύτερης περιοχής.

Όσον αφορά το Εκθεσιακό Κέντρο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά τι θα γίνει;

Είναι και αυτό ένα κτίριο που συνεχίζει να στοιχειώνει την πόλη, μαζί με τον Πύργο και το κτίριο της πρώην Ραλλείου που προορίζεται για το Δικαστικό Μέγαρο (το οποίο επίσης έχει «κολλήσει» με ευθύνη της Κεντρικής διοίκησης). Για την «Παγόδα» έχουν αναφερθεί κατά καιρούς, είτε να αξιοποιηθεί ως εκθεσιακό κέντρο, είτε να μετατραπεί σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων, ώστε να συμβάλλει σε συνδυασμό με τους σταθμούς κρουαζιέρας στον ευρύτερο χώρο, εκεί στην περιοχή της Ακτής Μιαούλη. Δυστυχώς, όμως, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο ή κάποιο πρόγραμμα για την αξιοποίησή του.

Ο κ. Μώραλης έχει κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αυξηθεί η διέλευση των κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά. Οι επιβάτες, όμως, μεταφέρονται με τουριστικά λεωφορεία στην Αθήνα.

Υπάρχει στο πρόγραμμά σας κάποιο σχέδιο για να αυξηθεί η τουριστική κίνηση;

Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια όποιος ζει και περπατά στον Πειραιά, θα δει ότι υπάρχουν τουρίστες που κυκλοφορούν με ένα χάρτη στα χέρια, για να ενημερωθούν για τα αξιοθέατα του Πειραιά. Έχει αρχίσει να αντιστρέφεται η ροή που περιγράψατε, αν και πράγματι πριν από λίγα χρόνια ο Πειραιάς ήταν μόνο ένα transit port και δεν είχαμε καταφέρει να το κάνουμε home-port, να παραμένουν, δηλαδή, οι τουρίστες στο λιμάνι. Ξεκίνησε τα προηγούμενα χρόνια μία τεράστια καμπάνια το «Destination Piraeus», η οποία συνεχίζεται όλα αυτά τα χρόνια. Η περιοχή της Τρούμπας με την ανάπλαση που έχει, με τα βραδινά μαγαζιά, είναι μία μορφή επιχειρηματικότητας. Είναι ένας τοπικός πόλος, που συγκεντρώνει εκεί τους τουρίστες. Βέβαια σε μεγάλο βαθμό δυσκολεύεται η πρόσβαση και η παραμονή τουριστών στον Πειραιά, από τα έργα που γίνονται αυτή τη στιγμή με το τραμ και το μετρό, γιατί ο Πειραιάς εδώ και πολλά χρόνια είναι ένα πολύ μεγάλο εργοτάξιο. Νομίζω τα επόμενα χρόνια με μία επιθετική τουριστική καμπάνια, με τη συνεργασία της δημοτικής αρχής, των φορέων της πόλης, Επιμελητηρίων, εμπορικού συλλόγου κ.λ.π. (όπως και με τη δημιουργία ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων) να προσελκύσουμε και να κρατήσουμε τους τουρίστες στον Πειραιά. Παρόλα αυτά, θεωρώ πως αυτό το ζήτημα έχει δρομολογηθεί και ότι τα επόμενα χρόνια ο Πειραιάς θα αποτελέσει ένα τουριστικό προορισμό. Ήδη δημιουργούνται ξενοδοχεία στην περιοχή, ενώ πριν από λίγα χρόνια δεν υπήρχαν. Δεν υπήρχε ένα αξιοπρεπές ξενοδοχείο με κάποιες σχετικές ανέσεις, προκειμένου να μπορεί να μείνει ο κόσμος. Αυτό αρχίζει, σιγά- σιγά, να αλλάζει.

Όσον αφορά το τραμ και το μετρό υποτίθεται ότι αυτά θα είχαν λειτουργήσει αρκετό καιρό πριν, ειδικά το τραμ, έτσι δεν είναι;

Ναι, το τραμ έπρεπε να λειτουργεί θεωρητικά εδώ και τρία χρόνια. Θα έπρεπε να λειτουργεί και το μετρό, το οποίο έχει πάει δύο χρόνια πίσω. Το δίνουν το 2021-2022.

Η καθυστέρησή του όμως που οφείλεται;

Σε μεγάλο βαθμό οφείλεται σε αστοχίες που υπήρχαν στη μελέτη. Είναι πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι το κομμάτι που κυρίως καθυστερεί, είναι στον ηλεκτρικό σταθμό, στο λιμάνι του Πειραιά και στην πλατεία Λουδοβίκου, όπου εκεί υπάρχουν αγωγοί της ΕΥΔΑΠ. Υπάρχει πρόβλημα με τα νερά του λιμανιού και έγινε καινούριος σχεδιασμός να «βγει» σε διαφορετική θέση από την αρχική που είχε προβλεφθεί. Σε μεγάλο βαθμό, επίσης, οφείλεται στην καθυστέρηση από τις αρχαιολογικές έρευνες, που κάθε τόσο βρίσκουν και κάτι, με αποτέλεσμα να σταματούν οι εργασίες. Παρατηρούμε και στον Πειραιά το φαινόμενο που παρατηρήσαμε στις εργασίες που έγιναν για μετρό σε όλη την Αθήνα και τον ευρύτερο Πειραιά. Έχει δυσκολέψει πολύ η καθημερινότητα των πολιτών και η κίνηση με τα οχήματα, δεν βρίσκεις να παρκάρεις στην περιοχή.

Το πρόβλημα θα συνεχιστεί και μετά, δηλαδή το τραμ θα περνά έξω από την πόρτα του κόσμου και δεν θα διευκολύνει τους κατοίκους…

Αυτό ήταν μία απόφαση της Κεντρικής Διοίκησης και ήρθε στον Πειραιά «πακέτο» με το μετρό. Δεν μπόρεσε η κυβέρνηση και η προηγούμενη δημοτική αρχή του κ. Βασίλη Μιχαλολιάκου να αποτρέψει τον ερχομό του τραμ, με ότι αυτό συνεπάγεται. Δεν είναι κάτι που είχε δρομολογηθεί… Θα έλεγα χαρακτηριστικά “take it or leave it”.

 



Δεν επιτρέπονται τα σχόλια.

Το lay-out.gr θέλει να ακούσει την άποψή σας. Μπορείτε να γράφετε τα σχόλιά σας ελεύθερα, όμως θα επιθυμούσαμε να αποφεύγετε τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Επίσης, σας παρακαλούμε τα όσα γράφετε να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους.