Mazda: Το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι τα φύκια

του Χρήστου Πρεβεζιάνου

80

Η Ιαπωνική εταιρεία θεωρεί ότι τα βιοκαύσιμα με βάση τα φύκια είναι το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης, μετατρέποντας τον ταυτόχρονα σε φιλικό προς το περιβάλλον.

Πολλές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια που έχουν στρέψει την
προσοχή τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότερες να
εντάσσουν στην γκάμα τους αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρες, πιστεύοντας ότι αυτοί είναι
το μέλλον και όχι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που έχουν ημερομηνία «λήξης». Η
Mazda ωστόσο πιστεύει ότι η λύση του προβλήματος με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
«κρύβεται» στα βιοκαύσιμα.

Η Ιαπωνική εταιρεία υποστηρίζει ότι τα βιοκαύσιμα που μπορούν να παραχθούν από τα
φύκια ή και από άλλα φυτά της θάλασσας, θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία πολύ καλή
λύση για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αφού κατά την καύση τους απελευθερώνεται
μόνο το διοξείδιο του άνθρακα που απορροφήσανε κατά την ανάπτυξη τους, οπότε δεν
επιβαρύνεται περισσότερο το περιβάλλον.

Τα πλεονεκτήματα για τα καύσιμα με βάση τα φύκια δεν σταματάνε εδώ, καθώς τα φύκια
μπορούν να αναπτυχθούν σε εκτάσεις που δεν είναι χρήσιμες για γεωργία, χωρίς
υπερβολική επίδραση στους πόρους του γλυκού νερού, καθώς δεν χρειάζονται καθαρό
νερό για πότισμα και μπορούν να παραχθούν χρησιμοποιώντας αλάτι και λύματα. Επίσης
τα καύσιμα που προκύπτουν από τα φύκια είναι βιοδιασπώμενα και δεν μολύνουν το
περιβάλλον σε περίπτωση που χυθούν.

Ωστόσο η Mazda αναφέρει ότι τα καύσιμα αυτά εξακολουθούν να χρειάζονται πολλή
δουλειά ακόμα, ενώ πρέπει να βελτιωθεί η παραγωγικότητά τους και να μειωθεί το κόστος,
ώστε τα βιοκαύσιμα να μπορέσουν να γίνουν εμπορικά διαθέσιμα. Έτσι η Ιαπωνική
αυτοκινητοβιομηχανία ενισχύει την έρευνα σχετικά με την επεξεργασία γονιδιώματος του
Πανεπιστημίου της Χιροσίμα αλλά και αυτή της φυσιολογίας των φυτών του Ινστιτούτου
Τεχνολογίας του Τόκιο, ελπίζοντας να υπάρξει μία σημαντική εξέλιξη στον τομέα αυτό.

Σε ανακοίνωση της η Mazda τονίζει ότι θα κρατήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μαζί
με το ηλεκτροκινητήρα έως το 2030, αφού θα αντιπροσωπεύει περίπου το 95% των
οχημάτων που θα παράγονται και δηλώνει ότι τα καύσιμα θα είναι κυρίαρχα στη
παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου μέχρι το 2040: «Αναμένοντας ότι οι κινητήρες εσωτερικής
καύσης σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση θα εξακολουθήσουν να αντιπροσωπεύουν
περίπου το 95% των οχημάτων που θα παράγονται έως το 2030 και ότι τα καύσιμα θα
παραμείνουν κυρίαρχα στην αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι το 2040, η Mazda εξετάζει ένα
ανανεώσιμο υγρό καύσιμο ουσιώδες σε δραστική μείωση του CO2».