Market Pass: «Μποναμάς» Μητσοτάκη και μηνιαίο όφελος 120 ευρώ για 4μελή οικογένεια

360

mitsotakis_vouli

Από Φεβρουάριο μέχρι Ιούλιο το κράτος θα καλύπτει το 10% των αγορών κάθε νοικοκυριού σε τρόφιμα – Αφορά 8,4 εκατ. πολίτες – Θα χρηματοδοτηθεί από έκτακτη φορολογία στα κέρδη των διυλιστηρίων – Ποιοι και πώς θα εισπράττουν το επίδομα – Παραδείγματα

Με έναν «μποναμά», που κρατούσε μυστικό έως την ώρα της ανακοίνωσής του, επισφράγισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τη συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού στη Βουλή, κατά την οποία ανακοίνωσε ένα ακόμη ισχυρό ανάχωμα στην επέλαση της ακρίβειας με την επιδότηση κατά 10% του κόστους αγοράς των τροφίμων για την συντριπτική πλειονότητα των νοικοκυριών.

Πρόκειται για μια ενίσχυση που αφορά 8,5 εκατ. πολίτες, θα διαρκέσει επί ένα εξάμηνο, αρχής γενομένης από τον προσεχή Φεβρουάριο, και από την συνολική εφαρμογή του μέτρου ένα ζευγάρι θα επωφεληθεί με 192 ευρώ, μια οικογένεια με δύο παιδιά με 312 ευρώ, ενώ μια πολύτεκνη οικογένεια με τέσσερα τέκνα θα λάβει 432 ευρώ.

Το συνολικό κόστος του μέτρου που υπολογίζεται να ανέλθει στα 650 εκατ. ευρώ δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό καθώς θα καλυφθεί στο σύνολό του από την έκτακτη φορολογία στα αυξημένα κέρδη που είχαν τα διυλιστήρια στη διάρκεια της κρίσης.

Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στο Κοινοβούλιο μίλησε για μια νέα πρωτοβουλία που έρχεται να προστεθεί στα προηγούμενα μέτρα ύψους άνω των 8 δισ. ευρώ που έχουν ήδη δρομολογηθεί. Ενσωματώνει, όπως εξήγησε, την πρόθεση της κυβέρνησης να στηριχθούν όσο το δυνατόν περισσότερα νοικοκυριά, «αποτυπώνοντας παράλληλα τη μη διαπραγματεύσιμη πολιτική μας για κοινωνική δικαιοσύνη».

Κατά τον κ. Μητσοτάκη, η εξαγγελία την οποία έκανε «απαντά πρώτα και πάνω απ’ όλα στη συγκυρία, γιατί θωρακίζει το πρώτο σημείο το οποίο χτυπά η ακρίβεια: αυτό της κατανάλωσης για βασικά αγαθά». Ενώ, συμπλήρωσε, «δηλώνει την επιλογή της κυβέρνησης να ενισχύσει τον πολίτη, επιστρέφοντας σε αυτόν την υπεραπόδοση της οικονομίας αλλά και τα αυξημένα κέρδη κάποιων επιχειρήσεων».

Όπως εξήγησε, το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από την έκτακτη φορολόγηση των υπερεσόδων των διυλιστηρίων, για τα οποία, παρατήρησε δηκτικά, η αντιπολίτευση υποστήριζε ότι «δεν θα εισπράξουμε ποτέ».

Διαβάστε περισσότερα στο Πρώτο Θέμα