Κέιτ Μπλάνσετ: Πρωταγωνιστεί σε νέο φιλμ εμπνευσμένο από τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους

128

Η Αυστραλή ηθοποιός που καθηλώνει με τις ερμηνείες της σε κινηματογράφο, θέατρο και τηλεόραση, περνά τις πύλες της πρωτοπορίας για ακόμη μια φορά – Με το video project «The Four Temperaments» κάνει βουτιά στις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και μας προκαλεί να την αναζητάμε συχνότερα στις γκαλερί και όχι μόνο στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Ενώ οι περισσότεροι καλλιτέχνες πέρασαν τις ημέρες της καραντίνας βγάζοντας selfies στο μπάνιο τους, πίνοντας cocktails και mocktails, μαγειρεύοντας ή -οι πιο «βαριές» περιπτώσεις- ανεβάζοντας live θεατρικά στο Zoom, η Κέιτ Μπλάνσετ εξερεύνησε τα όρια της τέχνης της και την ανθρώπινη φύση με ένα avant-garde video project με τίτλο «The Four Temperaments».

Παρουσιάστηκε στην Michael Fuchs Galerie στο Βερολίνο στις 11 Σεπτεμβρίου όπου θα παραμείνει έως τις 14 Νοεμβρίου, ενώ πλέον είναι διαθέσιμο και μέσω της ειδικής εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας Acute Art.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

As of Friday, at the Michael Fuchs Galerie in Berlin, you can watch Blanchett turn inside out two simple phrases—“I love you” and “I don’t love you”—in Marco Brambilla’s video The Four Temperaments. (If you’re staying closer to home these days, you can also experience the work, as of today, via the augmented reality app Acute Art.) Blanchett’s pulsing iterations of the phrases are filtered through four different colors, her face bathed in a carmine yellow glow one minute and traffic-light green the next. The colors are meant to evoke the four humors as described by the ancient Greek philosopher and medical writer Galen, with each tone corresponding to a specific temperament: sanguine (yellow), choleric (red), melancholic (blue), and phlegmatic (green). This is not the first time that Blanchett has participated in a project more at home in a museum than a multiplex. In 2016, the actor starred in 13 short films, simultaneously projected in the cavernous Park Avenue Armory in Julian Rosefeldt’s Manifesto. That work transplanted the texts of historical manifestos—by visionaries ranging from the Dadaists and Russian abstract artist Kazimir Malevich to filmmaker Jim Jarmusch—and the effect was disorientingly powerful. Dated didacticism, when animated by a genre-bending character (a woman resembling an elementary school teacher, or a wandering homeless man—all played by Blanchett), felt fresh and eye-opening. Watch a brief clip from the film. Download the Acute Art app to watch the whole thing. #cateblanchett #thefourtemperaments @morag_ross_makeup_artist #makeup @kerrywarnofficial #hair @marcobrambillastudio

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη 𝒇𝒆𝒏𝒈𝒍𝒑𝒉 (@fenglph) στις

Το «The Four Temperaments» αναφέρεται στους τέσσερις τύπους της ανθρώπινης ιδιοσυγκρασίας έτσι όπως πρώτα μελετήθηκαν από τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους-ιατρούς όπως ο Ιπποκράτης και αργότερα ο Γαληνός. Χρησιμοποιώντας μόνο δύο έντονα συγκινησιακές φράσεις – το «I love you» και το «I don’t Love you»- η Μπλάνσετ επιχειρεί να ερμηνεύσει τα συναισθήματα που γεννώνται από την καθεμία, κάθε φορά λουσμένη σε διαφορετικό φωτισμό αντίστοιχο με τον συγκεκριμένο τύπο ιδιοσυγκρασίας: Κόκκινο για τον αιματώδη, κίτρινο για τον χολερικό, μπλε για τον μελαγχολικό και πράσινο για τον φλεγματικό.

Ο δημιουργός του project Marco Brambilla, Ιταλοκαναδός video artist με έδρα τη Νέα Υόρκη γνωστός για την πρωτοποριακή δουλειά και τα πειραματικά του projects, ήξερε από την πρώτη στιγμή της σύλληψης της ιδέας αυτής ότι ήθελε να δουλέψει με την Κέιτ Μπάνσετ. Όχι μόνο γιατί τα δύο Όσκαρ, τα τρία BAFTA, οι τρεις Χρυσές Σφαίρες και τα δεκάδες άλλα βραβεία της αποτελούν εγγύηση για το αποτέλεσμα αλλά γιατί την είχε ξαναδεί να φεύγει από τη βολή των μεγάλων studios και να αναζητά αυτό που βρίσκεται πέρα από τη σιγουριά ενός σκηνοθέτη με βαριά υπογραφή. Η επιθυμία για μια συνεργασία μαζί της του γεννήθηκε όταν το 2016 είδε το ανατρεπτικό «Manifesto» του καλλιτέχνη/σκηνοθέτη Julian Rosefeldt. Το film project αυτό αποτελείται από 13 μικρού μήκους ταινίες, όπου η Αυστραλή ηθοποιός υποδύεται από έναν ρακένδυτο άστεγο άνδρα με χαμένο βλέμμα και μια μελαχρινή ροκ-σταρ γεμάτη tattoos μέχρι μια αρχετυπική δασκάλα δημοτικού και μια δυναμική εκφωνήτρια ειδήσεων με αποστειρωμένη ομορφιά. Οι διάλογοι είναι μπολιασμένοι με αποσπάσματα από ιστορικά μανιφέστα και προσφέρονται για δεύτερη ή και τρίτη ανάγνωση.

Ο Brambrilla δήλωσε ότι αν και τα γυρίσματα του «The Four Temperaments» πραγματοποιήθηκαν στο studio του κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η διαδικασία δε θα ήταν πολύ διαφορετική ακόμα και υπό φυσιολογικές συνθήκες. Παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται για ένα project καραντίνας αλλά για κάτι το οποίο ο δημιουργός του μελετούσε πολύ καιρό νωρίτερα, η περίοδος αυτή της απομόνωσης και της κοινωνικής αποστασιοποίησης τελικά ίσως αποτέλεσε το ιδανικό φόντο για τα μηνύματα που φέρει, καθώς η καθηλωτική ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ αποτελεί τροφή για σκέψη και προβληματισμό – ίσως και πρόσκληση για μια απόπειρα αυτοαναζήτησης.

Πηγή: protothema.gr