Η Toyota επιμένει στο υδρογόνο

του Γιάννη Γατσούλη
14.10.2019 | 12:15 Σχολιάστε αυτό το άρθρο
Print This Post

Το επόμενο βήμα στην κινητικότητα του υδρογόνου κάνει η Toyota με το εντελώς νέο Mirai που παρουσιάζεται στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο (24/10 – 4/11).

Μπορεί, όπως μαρτυρά το όνομά του (Concept), να έχει στην παρούσα φάση τη μορφή πρωτοτύπου, ωστόσο το υδρογονοκίνητο μοντέλο (για την ακρίβεια Fuel Cell Electric Vehicle: Ηλεκτρικό Όχημα Κυψέλης Καυσίμου [Υδρογόνου]) που παρουσιάζει η Toyota στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Ιαπωνικής Πρωτεύουσας (24 Οκτωβρίου – 4 Νοεμβρίου) δεν δείχνει καθόλου εξωπραγματικό ή φουτουριστικό. Κάθε άλλο μάλιστα, το Mirai δεύτερης γενιάς είναι σαφώς πιο συμβατικό, από το ενδεχομένως «τραβηγμένο» αρχικό μοντέλο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν δείχνει δεόντως μοντέρνο.

Δεν είναι η ουσία η εμφάνιση, μπορεί όμως αυτή η σχεδιαστική αλλαγή να ερμηνευτεί ως στροφή προς το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, με ένα στιλ πιο εύκολα αποδεκτό, που «ντύνει» ένα ευμέγεθες πενταθέσιο σεντάν, μήκους σχεδόν πέντε μέτρων, αφού με 4.975 mm είναι κατά περίπου 10 cm μεγαλύτερο από το Mirai πρώτης γενιάς (4.890 mm). Και επειδή το ζητούμενο στην περίπτωση ενός τέτοιου αυτοκινήτου δεν είναι τόσο η εμφάνιση όσο η αυτονομία, να σας πούμε ότι αυτή σύμφωνα με την Toyota είναι κατά 30% αυξημένη.

\Με βάση λοιπόν ότι το αρχικό Mirai είχε στην πράξη αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων, μπορεί κανείς τώρα να περιμένει γύρω στα 650 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ. Σημειώνουμε πάντως ότι, σε κάθε περίπτωση, εδώ δεν υπάρχει το πρόβλημα της φόρτισης της μπαταρίας των 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Battery Electric Vehicles – BEVs) που θέλει στην καλύτερη περίπτωση μισή ώρα, αφού η διάρκεια του ανεφοδιασμού με υδρογόνου είναι συγκρίσιμη με το χρόνο που χρειαζόμαστε για ένα φουλάρισμα του ρεζερβουάρ στο βενζινάδικο.

Το νέο Mirai χτίστηκε πάνω στην καινούργια πλατφόρμα TGNA της Toyota και έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι κυψέλες υδρογόνου έχουν αναβαθμιστεί ενεργειακά ενώ παράλληλα η ισχύς αποδίδεται τώρα πιο γραμμικά. Τέλος, το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί ως ένας απλός, σύγχρονος και άνετος χώρος με ζεστή ατμόσφαιρα, έχοντας μία οθόνη 12,3 ιντσών να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και έναν πίνακα οργάνων που δείχνει να αγκαλιάζει τον οδηγό. Για τιμές είναι πολύ νωρίς να μιλήσει κανείς, ωστόσο το προηγούμενο Mirai κόστιζε στη Γερμανία περίπου 66.000 ευρώ (+ΦΠΑ), ενώ οι πωλήσεις του έφτασαν, παγκοσμίως, τα 10.000 κομμάτια.



Δεν επιτρέπονται τα σχόλια.

Το lay-out.gr θέλει να ακούσει την άποψή σας. Μπορείτε να γράφετε τα σχόλιά σας ελεύθερα, όμως θα επιθυμούσαμε να αποφεύγετε τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Επίσης, σας παρακαλούμε τα όσα γράφετε να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους.