Η Porsche 911 Carrera S και 4S με 7άρι χειροκίνητο κιβώτιο

του Χρήστου Πρεβεζιάνου

96

Με ένα επτατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο θα είναι διαθέσιμες οι νέες εκδόσεις της 911 στην Ευρώπη.

Μετά από έξι περίπου μήνες από την ανακοίνωση της Porsche, ότι η 911 Carrera S και 4S θα
είναι διαθέσιμες με την επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 7 σχέσεων. Ήρθε και η
επίσημη επιβεβαίωση και πλέον το 7 σχέσεων χειροκίνητο κιβώτιο θα είναι διαθέσιμο στην
Ευρώπη, τόσο στις Coupe όσο και στις Cabriolet εκδόσεις και μάλιστα χωρίς επιπλέον
κόστος, σε σχέση με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη PDK.

Το 7 σχέσεων χειροκίνητο κιβώτιο θα διατίθεται χωρίς να υπάρχει έξτρα χρέωση, καθώς η
Porsche ανακοίνωσε, ότι θα αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού του Sport Chrono
πακέτου. Η Γερμανική εταιρεία αναφέρει ακόμα ότι το χειροκίνητο κιβώτιο συνδυάζεται με
μηχανικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο διαθέτει torque vectoring
λειτουργία.


Με το βάρος της χειροκίνητης 911 να είναι μειωμένο κατά 35 κιλά, σε σχέση με αυτό της
αυτόματης, ενώ οι επιδόσεις είναι κατά 0,7 δευτ. πιο «αργή» και η τελική της ταχύτητα
είναι μόλις 2 χλμ/ώρα λιγότερα από την PDK, καθώς σύμφωνα με την ανακοίνωση της
Porsche η 911 Carrera S κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,2 δευτ και η τελική της ταχύτητα είναι 306 χλμ/ώρα.

Όσο αφορά το Sport Chrono πακέτο διαθέσιμη είναι και η αυτόματη λειτουργία rev-match,
που όταν ο οδηγός κατεβάζει ταχύτητα, το σύστημα αυξάνει τις στροφές του κινητήρα για
να επιτύχει τις τέλειες αλλαγές. Όπως και η έξυπνη οθόνη που ενημερώνει τον οδηγό για τη
θερμοκρασία των ελαστικών, τα οποία εμφανίζει ως μπλε όταν αυτά είναι κρύα και ως
λευκά όταν βρίσκονται στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας.

Επίσης στο Sport Chrono περιλαμβάνονται οι δυναμικές βάσεις κινητήρα, η λειτουργία PSM
Sport (διακόπτης στο τιμόνι για την επιλογή των προγραμμάτων Normal, Sport, Sport Plus,
Wet και Individual), το χρονόμετρο και η εφαρμογή Porsche Track Precision.


Η Porsche έχει προχωρήσει σε επιπλέον αναβαθμίσεις στη 911, καθώς στα μοντέλα του
2021 θα περιλαμβάνονται για πρώτη φορά δύο συστήματα που δεν έχουν
ξαναχρησιμοποιηθεί στη 911. Το ένα είναι το Porsche InnoDrive που αφορά τις εκδόσεις με
PDK, το οποίο προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του cruise control προβλέποντας την
ταχύτητα οδήγησης έως και τρία χιλιόμετρα μπροστά, βασιζόμενο στο ραντάρ και τις
κάμερες του αυτοκινήτου, ενώ χρησιμοποιεί και δεδομένα πλοήγησης για τον υπολογισμό
βέλτιστων σημείων για επιτάχυνση και επιβράδυνση, λαμβάνοντας υπόψη τις καμπύλες και
τις κλίσεις του δρόμου, καθώς και τα όρια ταχύτητας.

Το άλλο είναι το Smartlift, όπου το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα κάνει αυτόματη ανύψωση
του εμπρός άξονα κατά 40 mm, ώστε ο οδηγός να μπορέσει να περάσει από ψηλά εμπόδια
(π.χ. σαμαράκια). Επίσης το σύστημα αποθηκεύει με το πάτημα ενός κουμπιού τις
συντεταγμένες του GPS, έτσι όταν ο οδηγός πάει να ξαναπεράσει από το συγκεκριμένο
σημείο, το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου θα ανυψωθεί αυτόματα.


Επίσης υπάρχει νέο διαθέσιμο πακέτο και στο εσωτερικό, το οποίο περιλαμβάνει καπιτονέ
πάνελ καθισμάτων εμπρός και πίσω, καθώς και πάνελ θυρών με καπιτονέ και άλλες
δερμάτινες λεπτομέρειες από το τμήμα Porsche Exclusive Manufaktur.

Τέλος η 911 έχει ένα νέο ελαφρύτερο τουλάχιστον κατά τέσσερα κιλά και πιο ηχομονωτικό
γυαλί στο παρμπρίζ, στο πίσω τζάμι και στα παράθυρα. Ενώ το Ambient Light Design πακέτο
προσφέρει επτά διαθέσιμα χρώματα φωτισμού. Ακόμα η νέα εξωτερική απόχρωση Python
Green είναι διαθέσιμη.