Η κυβέρνηση δυσκολεύει και άλλο η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το 2021

560

Οι αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας για το Λύκειο θα «πιάσουν» τους μαθητές που κατά την ερχόμενη σχολική χρονιά (2020-2021) θα φοιτούν σε μία από τις τρεις τάξεις του Λυκείου. Οι αλλαγές αυτές μάλιστα, σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των εισακτέων, θα δυσκολέψουν αισθητά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια.

Ειδικότερα, επανέρχεται στην Α΄ Λυκείου η Τράπεζα Θεμάτων, ο βαθμός του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τον συνυπολογισμό των επιδόσεων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου με την εφαρμογή ειδικού συντελεστή ανά τάξη, ενώ για την εισαγωγή σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου.

Η μεταρρύθμιση που ετοιμάζει η υπουργός Νίκη Κεραμέως «προϋποθέτει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, τα νέα προγράμματα σπουδών, την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Λύκειο» όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γιάννης Αντωνίου.

Το προσεχές διάστημα το ΙΕΠ θα συγκεντρώσει προτάσεις για θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, τα οποία θα αξιολογηθούν από ειδικές επιτροπές του Ινστιτούτου και εφόσον κριθούν κατάλληλα θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα Θεμάτων. Οι ίδιες επιτροπές θα επανεξετάσουν και τα θέματα που περιλάμβανε η Τράπεζα το 2014.

Επίσης, όπως είχε άλλωστε προαναγγείλει η υπουργός και στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), εξετάζεται η μείωση των ωρών διδασκαλίας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων από 7 ώρες, που είναι σήμερα, σε 6 ή ακόμα και 5 ώρες την εβδομάδα καθώς και η κατάργηση της μίας εκ των τεσσάρων ομάδων προσανατολισμού, με πιθανότερο το σενάριο να ενοποιηθούν η ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας.

Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και ο δραματικά μειωμένος αριθμός των φετινών εισακτέων, καθώς, σύμφωνα με τις προθέσεις της υπουργού, αναμένεται να εφαρμοστεί διπλή βάση εισαγωγής, μία που θα ορίζει το υπουργείο ως κατώτατη και από εκεί και πάνω ακόμα μία που θα ορίζουν τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα.

Ειδικότερα, επανέρχεται στην Α΄ Λυκείου η Τράπεζα Θεμάτων, ο βαθμός του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τον συνυπολογισμό των επιδόσεων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου με την εφαρμογή ειδικού συντελεστή ανά τάξη, ενώ για την εισαγωγή σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου.

Η μεταρρύθμιση που ετοιμάζει η υπουργός Νίκη Κεραμέως «προϋποθέτει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, τα νέα προγράμματα σπουδών, την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Λύκειο» όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γιάννης Αντωνίου.

Το προσεχές διάστημα το ΙΕΠ θα συγκεντρώσει προτάσεις για θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, τα οποία θα αξιολογηθούν από ειδικές επιτροπές του Ινστιτούτου και εφόσον κριθούν κατάλληλα θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα Θεμάτων. Οι ίδιες επιτροπές θα επανεξετάσουν και τα θέματα που περιλάμβανε η Τράπεζα το 2014.

Επίσης, όπως είχε άλλωστε προαναγγείλει η υπουργός και στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), εξετάζεται η μείωση των ωρών διδασκαλίας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων από 7 ώρες, που είναι σήμερα, σε 6 ή ακόμα και 5 ώρες την εβδομάδα καθώς και η κατάργηση της μίας εκ των τεσσάρων ομάδων προσανατολισμού, με πιθανότερο το σενάριο να ενοποιηθούν η ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας.

Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και ο δραματικά μειωμένος αριθμός των φετινών εισακτέων, καθώς, σύμφωνα με τις προθέσεις της υπουργού, αναμένεται να εφαρμοστεί διπλή βάση εισαγωγής, μία που θα ορίζει το υπουργείο ως κατώτατη και από εκεί και πάνω ακόμα μία που θα ορίζουν τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα.