Επένδυση ύψους 30 εκ. στη Μαρίνα Βουλιαγμένης στη Μega Yachts

της Άννας Καραπέτσα

480

Ο διαγωνισμός έχει προσελκύσει ορισμένες κατασκευαστικές εταιρείες.

To επενδυτικό πλάνο των μετόχων του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης θέλει την έναρξη του διαγωνισμού για το έργο του εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων της μαρίνας Βουλιαγμένης να εκτιμάται στα 30 εκ. Ευρώ.

Ο δε διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου έχει προσελκύσει ορισμένες κατασκευαστικές εταιρείες μεταξύ των οποίων η ΤΕΡΝΑ, η Intrakat και ηΤΕΚΑΛ,ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να λάβει μέρος στον διαγωνισμό και η ΑΚΤΩΡ, η οποία είχε αποπερατώσει την ανακαίνιση των ξενοδοχείων «Αρίων» και «Ναυσικά», αλλά και των bungalows της Astir συνολικού κόστους περίπου 90 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι χαρμόσυνες καμπάνες για την έναρξη του διαγωνισμού σήμαναν το απόγευμα της Τετάρτης αφού το συμβούλιο της Περιφέρειας Αττικής γνωμοδότησε θετικά για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου με οριακή πλειοψηφία 48 ψήφων.

Θετική γνώμη για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει διατυπώσει ήδη από το τέλος Μαΐου με ευρεία πλειοψηφία και το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, εντός της αρμοδιότητας του οποίου βρίσκεται το εμβληματικό ξενοδοχειακό συγκρότημα.

Για να κλειδώσει η έναρξη του διαγωνισμού μένει η έκδοση κοινής απόφασης των υπουργών Τουρισμού, Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος για την οριστική έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία αναμένεται να εκδοθεί περί τα τέλη Ιουλίου.

Η έναρξη των έργων, άν όλα πάνε κατ΄ευχήν θα σηματοδοτηθεί τον προσεχή Νοέμβριο ενώ οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός 20 μηνών, μέχρι τον Ιούνιο δηλαδή του 2022.

Τα έργα θα αλλάξουν άρδην τον περιβάλλοντα χώρο στη μαρίνα Βουλιαγμένης και οι εγκαταστάσεις θα ανακαινιστούν πλήρως. Πρόκειται, με άλλα λόγια για μια επένδυση η οποία θα αναβαθμίσει εν γένει την περιοχή αν σκεφτεί κανείς ότι οι δομές αυτές λειτουργούν από το 1964.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η μαρίνα Βουλιαγμένης θα μπορεί να υποδέχεται συνολικά 59 σκάφη αναψυχής, συμπεριλαμβανομένων super και mega yachts.

Από το σύνολο των σκαφών, τα 46 θα είναι κάτω από 40 μέτρα, πέντε σκάφη θα είναι έως 45 μέτρα, άλλα τόσα έως 50 μέτρα, δύο έως 60 μέτρα, ενώ η μαρίνα θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού και ενός σκάφους άνω των 70 μέτρων σε μήκος.

Με βάση τη χωρητικότητα της μαρίνας τώρα, μπορούν να εξυπηρετούνται έως 103 σκάφη αναψυχής το μήκος των οποίων δεν υπερβαίνει τα 50 μέτρα.

Υποδομές οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της μαρίνας, όπως λιμεναρχείο, τελωνείο και αίθουσα διαβατηρίου θα καταλάβουν περίπου τη μισή έκταση των χερσαίων χώρων, ενώ περισσότερα από 15 εμπορικά καταστήματα θα κατασκευαστούν σε έκταση περίπου 1.000 τμ. Στο υπόλοιπο κομμάτι της χερσαίας έκτασης (1.350 τμ) λειτουργεί ήδη το εστιατόριο Moorings.

Η μελέτη προβλέπει επίσης την κατασκευή περίπου 300 υπογείων θέσεων στάθμευσης, τη δημιουργία ειδικού χώρου για την εξυπηρέτηση αλιευτικών σκαφών και ψαραγοράς, αλλά και χώρους στους οποίους θα γίνονται μαθήματα ιστιοπλοΐας που θα απευθύνονται κυρίως σε παιδιά.

Στη φάση κατασκευής θα δημιουργηθούν περισσότερες από 500 νέες θέσεις εργασίας και περίπου 350 θέσεις στην περίοδο λειτουργίας.

Η μαρίνα Βουλιαγμένης, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1964, μισθώθηκε από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) μετά από διεθνή διαγωνισμό το 2012 στην Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης ΑΕΑΣ για 40 χρόνια (2012-2052) έναντι του ποσού των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Στις υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας ήταν ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας.

Εκτός από την αναβάθμιση της μαρίνας, το επενδυτικό πλάνο του Jermyn Street Real Estate Fund το οποίο τον Οκτώβριο του 2016 εξαγόρασε το ξενοδοχειακό συγκρότημα του Αστέρα έναντι 444 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει επίσης τις εξής παρεμβάσεις:

Την ανακαίνιση των ξενοδοχείων «Αρίων», «Ναυσικά» και των bungalows, η οποία έχει ολοκληρωθεί.
Την ανάπλαση της παραλίας Astir Beach η οποία επίσης έχει ολοκληρωθεί.
Την ανάπτυξη έως και 13 πολυτελών κατοικιών η οποία είναι σε εξέλιξη.

Πληροφορίες: economistas.gr