Δύο διακόπτες έριξαν την Boeing

400

Με την αλλαγή θέσης σε δύο διακόπτες θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί η πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία στην Αιθιοπία με τη, μέχρι στιγμής ανεξήγητη επισήμως, πτώση του ολοκαίνουριουBoeing 737 Max 8.

Εάν το δίδυμο των κυβερνητών κατέβαζε εγκαίρως αυτούς τους δύο διακόπτες, θα μπορούσε να είχε απενεργοποιηθεί ένα προβληματικό και, όπως ενδεχομένως αποδειχτεί εν καιρώ, μοιραίο υποσύστημα του αυτόματου πιλότου. Είναι αυτό που εξαναγκάζει το αεροσκάφος, ερήμην των χειριστών στον θάλαμο διακυβέρνησης, να στρέψει το ρύγχος προς τα κάτω και να βουτήξει απότομα.

Η ίδια η Boeing είχε προειδοποιήσει τους πιλότους των 737 Max ότι ένας συγκεκριμένος αισθητήρας του αεροσκάφους, αυτός που καταμετρά διαρκώς την κλίση (γωνία προσβολής), ενδέχεται ενίοτε να τροφοδοτεί την κεντρική μονάδα ελέγχου με εσφαλμένα δεδομένα. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, ο αυτόματος πιλότος επεμβαίνει άμεσα ώστε να αποτρέψει την αποσταθεροποίηση του αεροπλάνου. Και τότε δίνει την εντολή στροφής του ρύγχους προς τα κάτω, με μια μεταβολή κλίσης που διαρκεί έως και 10 δευτερόλεπτα. Αυτό οι πιλότοι θα πρέπει να το εκλάβουν ως σήμα συναγερμού και να προχωρήσουν στην απενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου, ανακτώντας τον έλεγχο οι ίδιοι χειροκίνητα.

Εάν όμως ήταν κάτι τόσο απλό, τότε γιατί οι πιλότοι δεν κατέβασαν αυτούς τους δύο διακόπτες; Διότι μάλλον δεν γνώριζαν την ύπαρξή τους. Διότι κανείς δεν τους είχε εκπαιδεύσει έτσι ώστε να αντιμετωπίζουν με τον συγκεκριμένο τρόπο μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης εν ώρα πτήσης. Διότι η Boeing, η κατασκευάστρια εταιρεία του αεροσκάφους τύπου 737 Max 8 που έγινε ιπτάμενος ομαδικός τάφος για 157 ανθρώπους, δεν είχε περιλάβει το σχετικό πρωτόκολλο ενεργειών στο Εγχειρίδιο του Χειριστή, το «ευαγγέλιο» κάθε αεροπλάνου.

 

Πηγή: Πρώτο Θέμα