Χάρης Βεραμόν: “Γενικώς είμαστε μια χώρα που οι περισσότεροι θέλουν να δώσουν μια απάντηση σε όλα”    

του Παναγιώτη Κ. Σπανού

619

ΣΚΗΝΙΚΟ

Ένα μικρό δωματιάκι όχι παραπάνω από 10 τετραγωνικά. Ένα λεπτόχρωμο φως πέφτει επάνω στο χλωμό πρόσωπο ενός άντρα που κάθεται σε μια καρέκλα πιθανότατα φτιαγμένη από κάποιο ξύλο το οποίο χαλάει με την υγρασία καθώς παρατηρούνται ελάχιστες φθορές σε αυτή. Ο άντρας δεν είναι πολύ μεγάλος σε ηλικία. Έχει λεπτά χαρακτηριστικά προσώπου και κάθεται σκεπτικός. Απέναντι του ένας λεπτοκαμωμένος άντρας λίγο πιο κάτω από τα 30. Έχει έντονα χαρακτηριστικά και φοράει στρογγυλά γυαλιά μυωπίας. Σκοτάδι επικρατεί στο δωμάτιο ενώ με τα βίας στους πρασινοκίτρινους τοίχους εμφανίζονται οι σκιές από τις κινήσεις των αντρών. Στη μέση ένα ορθογώνιο, σκαλιστό τραπέζι που στα πόδια του είναι χαραγμένοι κισσοί που ανεβαίνουν και σχηματίζουν στις γωνίες του τραπεζιού μια διχάλα σαν γλώσσα φιδιού.

Αρχιφύλαξ Σπανός: Ώστε εσύ είσαι ο λεγόμενος Χάρης Βεραμάν

Χάρης Βεραμόν: Βεραμόν κύριε. ΒΕ-ΡΑ-ΜΟΝ. Το Βεραμάν είναι χρώμα.

Αρχιφύλαξ Σπανός: Να λείπουν οι ειρωνείες κύριε.

Χάρης Βεραμόν: Μα δεν σας ειρωνεύτηκα

Αρχιφύλαξ Σπανός: Τέλος πάντων. Κατηγορείστε για αποκάλυψη στοιχείων που θέτουν σε κίνδυνο την δημόσια συνοχή και τις ακράδαντες αξίες του έθνους.

Χάρης Βεραμόν: Μα δεν έκανα κάτι είστε σοβαρός. Μια συνέντευξη έδωσα.

Αρχιφύλαξ Σπανός: Ναι αλλά αποκαλύπτετε στοιχεία που ενοχλούν.

Χάρης Βεραμόν: Και λίγα είπα.

Αρχιφύλαξ Σπανός: Τι άλλο παραλείψατε κύριε να πείτε δηλαδή. Όλα τα είπατε. Το σύστημα το κρίνατε, τα κανάλια με τον τρόπο σας τα εκθέσατε.

Χάρης Βεραμόν: Έχετε κάτι άλλο να ρωτήσετε?

Αρχιφύλαξ Σπανός: Δεν νομίζω να βγάλω άκρη μαζί σας.

Χάρης Βεραμόν: Tουλάχιστον έχετε αυτογνωσία.

Μην ψαρώνεται δεν πρόκειται για κάποια ταινία. Πως αλλιώς θα μπορούσα να κάνω την παρουσίαση του συγκεκριμένου ανθρώπου. Είναι ιδιαίτερος οπότε με ιδιαιτερότητα κι εγώ είπα να κάνω την εισαγωγή μου. O Χάρης Κωνσταντίνος Βεραμόν αποτελεί μια ιδιάζουσα περίπτωση καλλιτέχνη. Είναι ο άνθρωπος Τζόκερ, η σκιά όλων μας που δεν ξέρουμε ότι έχουμε, ο φίλος μας, ο γείτονας μας. Όλοι. Με εναλλαγές στην περσόνα του.

Άλλοτε ως Χάρης Βεραμόν, άλλοτε Χάρης Φλουσκούνης, άλλοτε τον βλέπαμε σε διαφημιστικά σποτάκια, άλλοτε ο Ludo και πόσοι ακόμα χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων. Από ότι καταλάβατε, είναι ηθοποιός, voice actor, συγγραφέας και ιδιωτικός ερευνητής. Ναι πολύ καλά ακούσατε. Ασχολείται με εξιχνιάσεις εγκλημάτων. Με  έχει φακελώσει σίγουρα οπότε δεν λέω άλλα.

Ο Χάρης είναι ένας βαθιά επαναστατικός άνθρωπος, επικοινωνιακός και ζεστός. Χρησιμοποιεί με ιδιαίτερη μαεστρία το λόγο και του δίνει τέτοια μορφή έτσι ώστε ανά πάσα στιγμή να  είναι έτοιμος ανατρέψει κάθε κανόνα. Δεν μπορώ να κρύψω πως στην αρχή όταν μου μίλησε νόμιζα ήταν κάποιος πλασιέ σε Telemarketing. Θα με συγχωρήσει μάλλον γι`αυτό κάποια στιγμή. Πλάκα κάνω και ξέρω πως δέχεται το καλό χιούμορ. Μετά όμως κατάλαβα ότι έπεσα κι εγώ «θύμα» της χειμαρρώδους προσωπικότητας του.

Εδώ άλλοι δέχονταν τις φάρσες του κάποτε. Εγώ ήμουν πιο τυχερός. Απρόβλεπτος, αυτοσχεδιάζει, χτίζει και προσαρμόζει την περσόνα του κρατώντας την αναλλοίωτη. Κάτι σαν τον Αρκά αλλά με πρόσωπο. Παρόλα αυτά είναι ένας άνθρωπος που σέβεται τον κόσμο, τις απόψεις και είναι ενάντια σε κάθε τι μειώνει την αξία και τις ηθικές αρχές που τον διέπουν.

Αφού μιλήσαμε, ανταλλάξαμε τις απόψεις μας, δέχτηκε να μου παραχωρήσει συνέντευξη για λογαριασμό του site μας.

Είστε έτοιμοι?

  • Χάρη καλησπέρα και καλώς ήρθες στο Τμήμα Ανακρίσεων, εννοούσα συνεντεύξεων του Lay-Out.gr. Αρχιφύλακας Σπανός Παναγιώτης. Χάρη, χάρηκα  για την γνωριμία. Από ότι καταλαβαίνεις δεν θα σου πάρουμε συνέντευξη, οπότε ξεκινάω την ανάκριση μας. Τώρα που σε συλλάβαμε δεν θα την γλιτώσεις θαρρώ το νιώθεις και μόνος σου. Αρχινάμε. Θέλουμε να μας πεις λίγα λόγια για τον Χάρη, ένα σύντομο βιογραφικό. Την παιδική του ηλικία, τα πρώτα του βήματα και άλλα τέτοια που θα μας κάνουν να γνωρίσουμε το Χάρη πίσω από τον Χάρη Βεραμόν.

Δεν συνηθίζω να μιλώ για τα παιδικά μου χρόνια. Ίσως έχει να κάνει και με το γεγονός οτι λόγω της δουλειάς μου, αναλύω τα προφίλ άλλων ανθρώπων, χωρίς να αφήνω περιθώρια ανάλυσης των προσωπικών μου δεδομένων. Η επαγγελματική μου πορεία ξεκίνησε μέσα απο την υποκριτική, καθώς είχα την τύχει να πρωταγωνιστώ σε μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες. Παράλληλα μπήκα στο χώρο της μεταγλώττισης δίνοντας τη φωνή μου σε χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων κλείνοντας 9 συναπτά έτη. Κάποια στιγμή ασχολήθηκα και με τη συγγραφή, ένα πάθος που δεν σταμάτησα ποτέ να έχω. Έτσι έγραψα το πρώτο μου βιβλίο με τίτλο «αλαλούμ ιστορίες μόνο για τρελούς», απο τις εκδόσεις «Το ανώνυμο Βιβλίο». Μετέπειτα ξεκίνησα σπουδές σε ένα κολλέγιο, στο τομέα της ανακριτικής δικαστικής ψυχολογίας. Μπήκα σε ένα πρόγραμμα το οποίο ολοκλήρωσα και ύστερα ξεκίνησα επαγγελματικά να ασχολούμαι με τις ιδιωτικές έρευνες, συμβάλλοντας ενεργά στην εξιχνίαστη ανθρωποκτονιών και γενικότερα ποινικών υποθέσεων.

  • Είσαι ιδιωτικός ερευνητής σωστά? Τι ακριβώς κάνεις και πως πήρες την απόφαση να ασχοληθείς με αυτό?. Η βασική μου ερώτηση είναι μια. Σε αποδέχεται η αστυνομία ή η ΕΥΠ ως συνάδελφο και συνεργάζεστε ή υπάρχει κόντρα μεταξύ σας?

Είμαι ιδιωτικός ερευνητής, ναι.
Δημιούργησα μία ομάδα στο facebook με όνομα «Ανεξιχνίαστα Εγκλήματα και εξαφανίσεις». Ήταν η περίοδος που δολοφόνησαν την Δώρα Ζέμπερη. Ασχοληθήκαμε πολύ με αυτή την υπόθεση ως ομάδα και μετέπειτα δείξαμε το ενδιαφέρον μας και για άλλες υποθέσεις. Η ομάδα τότε δεν ήταν πάνω απο 300 μέλη! Τώρα είμαστε 1080 και ανεβαίνουμε συστηματικά. Εκείνη λοιπόν τη περίοδο άρχισα να καταλαβαίνω οτι με ενδιαφέρει ο τομέας της εγκληματολογίας. Ετσι αποφάσισα να βοηθήσω σε μια υπόθεση εγκλήματος μεταξύ δύο χωρών και τότε άρχισα να νιώθω έντονα την ανάγκη να αποκτήσω ένα επαγγελματικό προφίλ. Τη συνέχεια την ξέρεις, μπήκα σε ένα κολλέγιο και έβγαλα άδεια προκειμένου να ασκήσω το επάγγελμα του ερευνητή.

Με την ΕΥΠ  δεν έχω καμία σχέση αυτή τη στιγμή, ή τουλάχιστον δεν χρειάστηκε. Με την αστυνομία, όσες φορές χρειάστηκε να έρθω σε επαφή με αντιμετώπισαν με σεβασμό και εκτίμηση. Δεν νομίζω οτι υπάρχει κάποια κόντρα γενικότερα. Αλλωστε το ζητούμενο είναι να αναδειχθεί η αλήθεια, κι όσοι συμβάλλουν σε αυτό καθοριστικά είναι ωφέλιμο να συνεργάζονται.

  • Θέλω να μου πεις το έγκλημα της πολιτικής πως θα το διαλευκάνουμε τελικά?

Αυτά είναι σκάνδαλα και εγκλήματα μαζί. Δυστυχώς δύσκολα μπορούν να διελαυκανθούν διότι εμπλέκονται πρόσωπα με τεράστια επιρροή και η αλήθεια δεν φτάνει εύκολα στο φως. Αυτό που έχω καταλάβει πάντως είναι πως η αλήθεια είναι το πιο ακριβό πράγμα σε αυτό το κόσμο, κι έχει τεράστιο τίμημα σε όποιον προσπαθεί να την αναδείξει.

  • Η πιο πρόσφατη υπόθεση, στην οποία συνέλεξες μάλιστα και αρκετές επιστολές, γι’αυτή, είναι της Ιωάννας που δέχτηκε το βιτριόλι στην περιοχή της Καλλιθέας. Τι διαφορές διαπίστωσες ανάμεσα σε αυτά που ερεύνησες και σε αυτά που λένε στα media?

Με την υπόθεση της Ιωάννας έχω ασχοληθεί μέσω της ομάδας μου στο Facebook. Σε επίπεδο κοινωνικής δράσης συγκεντρώσαμε κάποιες επιστολές της οποίες δώσαμε στον αξιότιμο Απόστολο Λύτρα, νομικό σύμβουλο της οικογένειας, ο οποίος με τη σειρά του τις έδωσε στην Ιωάννα. Σε ερευνητικό επίπεδο η αστυνομία έκανε εξαιρετικά τη δουλειά της, δεν υπήρξε συμμετοχή ερευνητών.

Δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για όποιες διαφορές υπήρξαν ανάμεσα σε αυτά που γνωρίζω και σε αυτά που ανέφεραν τα media γιατί δεν βλέπω τηλεόραση και νιώθω πιο υγιής πλέον. Ομως απο τα λίγα που είδα στο ιντερνετ ή άκουσα απο φίλους μπορώ να πω το εξής: Υπήρχε μία τάση κάποιων δημοσιογράφων ή άλλων ειδικών να κάνουν άστοχες εγκληματολογικές αναλύσεις όπως οτι η επίθεση ήταν πληρωμένο συμβόλαιο. Όλοι είχαν κάτι να πουν, να βρουν ένα τρόπο να αποδείξουν σε όλους εμας οτι διακρίνουν σε βάθος τη σειρά των πραγματικών εξελίξεων και γεγονότων στην υπόθεση. Είχαν πάρει άπαντες θέση επειδή η υπόθεση είχε γίνει πρώτο θέμα. Αυτό δεν το δέχομαι. Πότε στα εγκληματολογικά χρονικά πληρωμένο συμβόλαιο εκτελείται με βιτριόλι κι όχι με όπλο; Γενικώς είμαστε μια χώρα που οι περισσότεροι θέλουν να δώσουν μια απάντηση σε όλα.

  • Μου φαίνεται λίγο creepy, να το πω έτσι όπως το λένε οι νεολαίοι, κάποιος να μπαίνει στη διαδικασία να ψάχνεται να βρει τα κίνητρα ή να διεισδύει στην ψυχοσύνθεση ενός δολοφόνου. Δεν σας τρελαίνει αυτό?

Creepy είναι αυτός που σκέφτεσαι και σχεδιάζει το πώς θα σκοτώσει. Όχι αυτός που προσπαθεί να εξιχνιάσει ένα έγκλημα και να αναλύσει το ψυχολογικό προφίλ ενός εγκληματία αλλά και τον τρόπο δράσης του. Όχι δεν μας τρελαίνει η διαδικασία μιας έρευνας διότι είναι κι αυτό μία δουλειά η οποία χρειάζεται αποστασιοποίηση των συναισθημάτων. Η δουλειά μας διαθέτει ένα πλέγμα επιστημονικών πεδίων και καλούμαστε κάθε φορά να είμαι έξω απο συναισθήματα, έξω απο ένστικτα, έξω απο κάθε τί μεταφυσικό ή συναισθηματικό. Όποιος θεωρεί οτι τρελαίνεται με αυτή τη δουλειά καλό είναι να αποχωρήσει.

  • ΑΛΛΑΛΟΥΜ λοιπόν. Ιστορίες μιας τρανσέξουαλ. Γιατί διάλεξες μια τρανς και γενικά ποια είναι η γνώμη σου για το θέμα της ομοφυλοφιλίας? Με αφορμή και τον νέο παίκτη του Big Brother ο οποίος έχει διχάσει τις γνώμες, έχεις πρόβλημα ή θεωρείς ότι κάποιες φορές ξεπερνιούνται τα όρια?

Διάλεξα μια τρανς επειδή ήθελα έναν εκκεντρικό χαρακτήρα, όχι τόσο συνηθισμένο σε μια συλλογή διηγημάτων.
Η ομοφυλοφιλία είναι επιλογή, δεν είναι μόδα, κάποιοι το έκαναν μόδα και αρνούμαι να το δεχτώ.
Δεν παρακολουθώ big mother, ναι καλά διάβασες έτσι το λέω εγώ.
Όσον αφορά τον παίκτη, απο τα συμφραζόμενα αντιλαμβάνομαι πως θα είναι κάποιος που χρησιμοποιεί την ομοφυλοφιλία ως μέσω τηλεοπτικής επανάστασης και προβολής? Ως κάτι που πρέπει να προσέξουμε;
Επαναλαμβάνω. Η ομοφυλοφιλία είναι επιλογή όπως κάθε μορφή ερωτικής επιλογής. Δεν είμαστε στην εποχή του 50 όπου κάποιοι φοβόντουσαν να μιλήσουν γι αυτό. Δεν υπάρχει καταπίεση, ούτε φόβος. Όσο για τα όρια αυτά υπάρχουν και αναθεωρούνται απο κοινωνία σε κοινωνία.

  • Μόλις ακούω «ΑΛΛΑΛΟΥΜ» μου έρχεται στο μυαλό μια άναρχη, χαοτική έννοια. Κάτι σαν τον Τζόκερ. Πιστεύεις στην αρχή της εντροπίας, δηλαδή ότι από το χάος γεννιέται η αρχή και πως από όλα αυτά τα πολύπλοκα και χαοτικά που συμβαίνουν στον κόσμο μπορούμε να κάνουμε μια νέα αρχή?

Πιστεύω στα λόγια του Μπακούνιν. «Το πάθος για καταστροφή είναι επίσης ένα δημιουργικό πάθος». Τώρα για να το πάω λίγο παραπέρα θα σου πω μια μικρή ιστορία. Το καλοκαίρι που μας πέρασε, μαζί με έναν φίλο μου, τον Στέφανο Κόκκινο, πήγαμε στο πρωτο Νεκροταφείο να δούμε τον τάφο του Αγγελόπουλου και να χαιρετίσουμε τον τάφο του Γλέζου. Εκεί μέσα στους αμέτρητους χαοτικούς διαδρόμους σταθήκαμε σε έναν τάφο που η επιγραφή έλεγε: «Τέλος εποχής». Καθίσαμε να το συζητήσουμε μετά αυτό, γιατί μας έκανε εντύπωση η επιγραφή στο μάρμαρο. Κάθε εποχή έχει κι ένα τέλος και κάθε τέλος μια νέα αρχή. Αυτή είναι μια θεμελιώδης αρχή οχι μονο στην κοινωνία αλλά σε οτι ζει σε αυτό το πλανήτη.

  • Είναι δύσκολο ή εύκολο να εκδώσει κάποιος βιβλίο στην Ελλάδα και τι δυσκολίες συνάντησες στην έκδοση του βιβλίου σου?

Μεγάλη κουβέντα! Είναι πολύ δύσκολο να εκδώσεις ένα βιβλίο, θέλει γνωριμίες όχι μόνο ταλέντο.
Δεν υπάρχει αντικειμενικότητα στην κρίση των εκδοτικών πέρα απο εξαιρέσεις. Μέτρησα 15 απορρίψεις μέχρι να μου το εκδώσουν. Πέρασα πολλά, αλλά τα κατάφερα.
Οι δυσκολίες που συναντάς έχουν να κάνουν με την υπομονή σου. Σε βάζουν να περιμένεις μήνες μέχρι που θα σου απαντήσουν οτι δεν μπορούν να στο εκδώσουν για λόγους αστείους.

  • Τι σημαίνει για εσένα η λέξη επανάσταση? Θεωρείς ότι κάποιες φορές μπερδεύουμε την επανάσταση με τον πόλεμο?

Επανάσταση για μένα σημαίνει 1821. Σημαίνει πόλεμος ενάντια στην τυραννία.

Η επανάσταση θέλει πόλεμο. Πόλεμο ενάντια στο άδικο και στο τυραννικό καθεστώς. Απο εκεί και πέρα κάθε επανάσταση και κάθε πόλεμος έχουν μια ομοιότητα. Ένας κόσμος γεμάτος αίμα.

  • Πιστεύεις ότι ο Covid-19 είναι μια συνωμοσία? Τι νομίζεις ότι θέλουν να πετύχουν με αυτό τα μεγάλα κράτη?

Δεν είναι εύκολο να απαντήσω αν πρόκειται για συνωμοσία. Όμως αυτό που βλέπω ξεκάθαρα είναι πως περιορίζεται η ανθρώπινη ελευθερία στο βωμό μιας προστασίας που δεν την επιλέξαμε αλλά μας την επέβαλλαν. Μου επιβάλλουν να μην κυκλοφορώ, να μην κοιτάζω τον ήλιο, να μην ζω, να είμαι κλεισμένος μέσα στο σπίτι μου, να φοράω μάσκα, να μην αναπνέω σωστά γιατί έτσι θα είμαι συνεπής, νόμιμος, υπεύθυνος. Κι αυτό το κράτος νοιάζεται για την δική μου ασφάλεια; Ο ιός υπάρχει αλλά κατά τη δική μου άποψη όχι όπως τον παρουσιάζουν και επίσης έχουν ξαφνικά καταργηθεί όλες οι αιτίες θανάτου εκτός του κορονοϊού. Δεν ξέρω τι θέλουν να πετύχουν τα μεγάλα κράτη. Ίσως η απάντηση να είμαι αρκετά απλή. Να γίνουν πιο μεγάλα σε αντίθεση με την κοινωνία. Πιο μικρά σε ελευθερίες.

  • Εκτός από ιδιωτικός ερευνητής, συγγραφέας, στιχουργός είσαι και ηθοποιός. Σε ποιες σειρές έχεις συμμετάσχει?

Στην «γενιά των 592» ευρώ, στα «υπέροχα πλάσματα», στο Liba, μια διαδικτυακή σειρά του Γιώργου Φειδά, όπως και στο Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος (που έπαιζε στο mega), επίσης μια υπέροχη σειρά του Γιώργου. Θα είχα βασικό ρόλο και στην πολυκατοικία αλλά ο αξιότιμος σκηνοθέτης Θωμόπουλος ενώ με αποκάλεσε ταλαντούχο με απέρριψε γιατί είχα τη τόλμη να πω οτι πολλοί απο αυτούς που επιλέγονται είναι βίσματα και δεν υπάρχει αξιοκρατία. Ένιωσε οτι τον έθιξα. Μιας και μου το θύμησες αυτό το σκηνικό να του μεταφέρω το μήνυμα μετά απο τόσα χρόνια οτι τον ευχαριστώ που δεν με επέλεξε. Κατάλαβα πως δεν έχω υποκριτική στη ζωή μου. Θες να σου πω επίσης σε πόσες δεν έχω συμμετάσχει; Εκεί να δεις προϋπηρεσία! (γέλια)

  • Από αυτά που είδες στον κόσμο της τηλεόρασης ποια είναι η γνώμη σου για αυτή? Σου αρέσει ή θες να απομακρυνθείς από αυτή γιατί ως γνωστόν δεν είναι και ο πιο εύκολος ή «αγνός» χώρος.

Η τηλεόραση δεν είναι αγνή. Κι όσοι βρίσκονται εκεί πρέπει να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις, διαφόρων ειδών.
Δεν μου αρέσει η τηλεόραση έτσι όπως έχει γίνει. Θα ήμουν δεκτικός σε μία πρόταση αν τηρούσε συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

  • Έχω μια περίεργη άποψη την οποία θα την μοιραστώ μαζί σου. Θεωρώ πως αν δίνεις πολύ εξουσία σε κάποιον που είναι καταπιεσμένος, γλυκαίνεται και ακριβώς λόγω αντίδρασης μπορεί να γίνει πιο σκληροπυρηνικός ή τυραννικός από την εξουσία που καταπολεμά. Ποια είναι η δική σου γνώμη για το θέμα των εξουσιών? Συστημικός ή αντισυστημικός ή στην τελική στην προσπάθεια μας να παλέψουμε το σύστημα γινόμαστε ίδιοι με εκείνο?

Εξουσία σημαίνει διαφθορά ψυχής. Δεν μου αρέσει το σύστημα, γιατί εξ αρχής είναι αποτυχημένο. Κάθε επανάσταση ξεκινά με γνώμονα τη δικαιοσύνη και την ελευθερία καταλήγοντας στο τέλος να φυλακίσει όλες εκείνες τις αρετές για τις οποίες πάλευε. Ακούγομαι ματαιόδοξος αλλά η ιστορία τί μας έμαθε;

  • Για να σου κάνω την 14η ερώτηση για τα 100.000 ευρώ θα σε γυρίσω λίγα χρόνια πίσω. Υπόθεση Παπαδόσιφου. Την έχεις ακουστά θεωρώ. Για τον κόσμο να πούμε ότι ήταν ο άνθρωπος που σκότωσε τον δολοφόνο του γιου του μέσα στο δικαστήριο. Πιστεύω πως ότι είναι δίκαιο δεν είναι πάντα ηθικό. Υπάρχει λοιπόν αυτό που λέμε «ηθικό έγκλημα»?

Μου αρέσει πολύ η ερώτηση σου και το θέμα που επέλεξες να συζητήσουμε! Σ’ ευχαριστώ για αυτή τη πάσα.
Δεν υπάρχει «ηθικό έγκλημα»! Είναι οξύμωρο να λέμε «ηθικό» και «έγκλημα». Ο οποιοσδήποτε αφαιρεί μια ζωή, με οποιοδήποτε κίνητρο, σκοπό, αφορμή, είναι δολοφόνος. Το φαινόμενο της αυτοδικίας δεν μπορεί να συνυπάρχει μέσα σε μια κοινωνία αξιών, δημοκρατίας, πολιτισμού και ειρήνης. Αν δεχτούμε την ύπαρξη της αυτοδικίας τότε ποιος ο ρόλος της δικαιοσύνης;

Δυστυχώς ο Παπαδόσηφος πάτησε τη σκανδάλη γιατί αυτό θα του έδινε την πολυπόθητη λύτρωση. Μπορώ να τον καταλάβω, όμως δεν μπορώ να δεχτώ την πράξη του. Μια τονίσω επίσης μια σημαντική λεπτομέρεια, μια κοινή συνιστώσα μεταξύ Παπαδόσηφου και θύματος – θύτη. Και τα δύο πρόσωπα δεν μπορούσαν να καταλαγιάσουν την συναισθηματική τους φόρτιση, η αλλιώς να βρουν αποθέματα ψυχραιμίας. Δηλαδή όποιος θυμώνει σκοτώνει;

 

Κύριε Βεραμόν η ανάκριση μας έφτασε στο τέλος της. Θέλω να πιστεύω πως τα πήγαμε πολύ καλά και να μην σε κουράσαμε ιδιαίτερα. Έπρεπε όμως να γίνει κι αυτό για να δούμε τελικά ποιος είσαι στα αλήθεια. Εννοείται ότι κάνω πλάκα και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την τιμή που μου έκανες να μου παραχωρήσεις αυτή τη συνέντευξη. Κλείνοντας την θα ήθελα να μου πεις ποιο είναι το μήνυμα σου στον κόσμο που θα μας διαβάσει.

Σ’ ευχαριστώ θερμά για την φιλοξενία.

Το μήνυμα που δίνω σε όσους μας διαβάσουν είναι το εξής: Ζήστε τη κάθε σας στιγμή, δεν υπάρχει χρόνος, φεύγει, χάνεται, διψά…