Τι πρέπει να προσέξουμε στο γιορτινό τραπέζι για να μην σπάσουμε τις ζυγαριές

Οι διατροφολόγοι συμβουλεύουν

diet_h_630_450

Οι γιορτινές μέρες είναι μέρες απόλαυσης, χαλάρωσης, ξενοιασιάς και κοινωνικών συναναστροφών …και όχι μέρες στέρησης!

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να τρώμε και να πίνουμε χωρίς αύριο. Πρέπει να υπάρχει μέτρο και ισορροπία για να αποφύγουμε τις δυσάρεστες επιπτώσεις της υπερφαγίας, π.χ. γαστρεντερικές διαταραχές και την αύξηση του βάρους μετά τις γιορτές.

Ακολουθείστε τις παρακάτω συμβουλές και δεν θα χάσετε:

1. Όταν γνωρίζετε ότι ένα γεύμα της μέρας σας θα είναι “φορτωμένο” σε θερμίδες, προσπαθήστε τα άλλα σας γεύματα να είναι πιο λιτά. Από την άλλη, μη μένετε νηστικοί όλη μέρα για να φάτε το βράδυ, γιατί τότε το πιθανότερο είναι να καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού.

2. Σε περίπτωση που πάτε κάπου που υπάρχει μπουφές, δείτε πρώτα προσεκτικά τι προσφέρεται και μετά αφού αποφασίσετε τι πραγματικά θέλετε, γεμίστε το πιάτο σας αποφεύγοντας να δοκιμάσετε όλα τα πιάτα.

3. Μην ξεχνάτε να καταναλώνετε σαλάτες και λαχανικά, καθώς οι φυτικές ίνες που περιέχουν επιφέρουν γρηγορότερα τον κορεσμό.

4. Προσπαθήστε να αποφύγετε πολύ λιπαρές τροφές π.χ. την πέτσα από το γουρουνόπουλο ή τη γαλοπούλα, καθώς αποδίδουν πολλές θερμίδες, επιβαρύνουν το στομάχι και μας εφοδιάζουν με κορεσμένα λιπαρά οξέα. Όσον αφορά τη γέμιση της γαλοπούλας αποδίδει αρκετές θερμίδες και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην ποσότητα που καταναλώνουμε.

giortino-trapezi-christougennon

5. Όταν ετοιμάζετε γιορτινό τραπέζι στο σπίτι σας, προσπαθήστε να μην τσιμπολογάτε κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος.

6. Σαφώς και θα φάτε γλυκά αλλά προσέξτε τη μεγάλη κατανάλωση. Αν έχετε αδυναμία στα γλυκά, προσπαθήστε να μην τα έχετε σε κοινή θέα στο σπίτι σας. Επίσης, προσοχή στα γλυκά μπουκίτσες, π.χ. μελομακάρονα ή κουραμπιέδες, γιατί μπορεί να φάτε πολύ περισσότερα απ’ ότι ένα κανονικού μεγέθους. Τα γλυκά με τις λιγότερες θερμίδες είναι οι δίπλες, ενώ ένα χριστουγεννιάτικο γλυκό με πολλές θερμίδες είναι η πουτίγκα.

7. Ελέγξτε την ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνετε. Να γνωρίζετε, ότι όσο χαμηλότερη είναι η περιεκτικότητα ενός ποτού σε αλκοόλη (π.χ. μπύρα, κρασί) τόσο λιγότερες είναι οι θερμίδες που μας αποδίδει. Τα ποτά που περιέχουν τις περισσότερες θερμίδες είναι τα προϊόντα απόσταξης, π.χ. ουίσκι, βότκα και τα κοκτέιλς που περιέχουν ζάχαρη ή σιρόπια.

8. Τέλος, πολύ σημαντική είναι η ύπαρξη φυσικής δραστηριότητας γι’ αυτό χορέψτε ή κάντε περιπάτους στην στολισμένη πόλη!

Καλές γιορτές!



Δεν επιτρέπονται τα σχόλια.

Το lay-out.gr θέλει να ακούσει την άποψή σας. Μπορείτε να γράφετε τα σχόλιά σας ελεύθερα, όμως θα επιθυμούσαμε να αποφεύγετε τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Επίσης, σας παρακαλούμε τα όσα γράφετε να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους.